![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Niin kuin ei taas muutenkin puuhaa olisi tarpeeksi...
![]() Tänään iltapäivällä meinattiin tyttären kanssa MANnilla lähteä välillä. Vaan eipä se jaksanut startata, vaikka päävirtakytkin oli ollut auki, joten ei auttanut kuin Jeeppiin vaihtaa sitten... Just ehdin kotiin tullessa hakea Biltemasta 12/24 V laturin / starttibuusterin. Sittenpä mittailemaan... Lähtötilanne: Napajännite 23,9V päävirtakytkin auki. Kytkin kiinni 19,5V. Tyhjät siis on! Erikseen mitattuna akut 12,3V ja 11,4V. Ja ikinä ei ole kummastakaan ryöstetty 12V jännitettä. Sitten mittaamaan virtoja, että miten purkaa. Päävirtakytkin auki sama lukema kuin mittarin piuhat irti, eli ei mitään. Kytkin kytkettynä 4,9 A... Tuon luulisin olevan, kun 15 A jännitteenalennin koittaa ladata tyhjää 12V akkua? Sitten akut 24 V lataukseen. Jännitteet navoilla 15,7V ja 13,4V, eli toista kohta keittää ja toinen hädintuskin latautuu. Tätä ei viitsinyt kauaa jatkaa. Sen verran kuitenkin, että pääkytkin auki meni tuon verran virtaa: Eli tarkkaan tihrustaen noin 25A Ja päävirtakytkin kiinni tuon verran, eli n. 32 A. Sitten auto boosterin avulla käyntiin ja helposti lähtikin, eli kai tuo jotain virtaa antaakin. Käynnissä mitattuna sitten napajännite olikin vain 26,5V. Erikseen akuilta mitattuna 13,7 ja 12,8V. Nyt sitten menossa huonommalle tunnin ajastuksella lataus 30A virralla 12V:llä ja parempi 3,6A CTecin perässä. Pitänee vaihdella muutamaan kertaan nuo nyt ja jos huomiseksi saisi akut täyteen, niin katsoa, mikä se latausjännite sitten on vai onko laturi aikansa elänyt... Voisihan sen tuosta jo niin tulkita, mutta kun laturi taitaa olla huimat 27A ja laturin perässä ottaa sen 32A, niin voihan jännite pudotakin. Vaan mikä nuo akut noin epätasapainoon on saanut? Ne kun ei ole kuin alle 2 vuotta vanhat ja ei tosiaan ole rosvottu ikinä mitään välistä? EDIT: Kävin äsken vaihtamassa laturien paikkaa. Ctec näytti vielä paremmalle, että ei ole täynnä. Laitoin sitten toisinpäin ja muutamassa minuutissa alkoi kiehumisääniä kuulumaan ja paremman napajännite näytti 13,1V... Vaihdoin sitten takaisin ja huonompi ottaa edelleen n. 20 A, mutta laitoin pienemmälle virralle nyt. Parempi tietty näyttää sitten täyttä, kun napajännite siinä noin nousi. On tääkin taas puuhailua..! Viimeksi muokannut vmt : 03.05.2014 20:17 Perustelu: Lisäys |
Luokat |
8.136, fae, maastokuorma-auto, man |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Spider man 4 | SL | Chit-Chat | 1 | 08.08.2007 13:39 |
Brave man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 14.11.2002 17:48 |
Spider-Man | mikk0 | Movies | 0 | 02.09.2002 22:37 |
Business man | SamppaFIN | Jokes | 0 | 22.08.2002 14:14 |
Man with a problem | SamppaFIN | Jokes | 0 | 19.08.2002 17:13 |