Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2014, 19:48
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Taaspa sitä tuli ajankiluksi käjet liattua.
Toinen sussuki sai luovuttaa moottorin. Oikein hyvin tallissa valmisteltu homma, paitti kaks pulttia jäi kiinni vaihelootan ja moottorin väliin, ja tietenkin pohjan puolelta. Ei navetassakaan mitään herkkua, mutta kun pukkasi romun tuohon liejulätäkköön niin kylläpä oli mukava selällään siellä maata


Auto tuli pukattua siksi ulos, kun tallissa ei nosturia, ja mikkään vehe ei sopinu myöskään sisälle tarpeeksi hyvin. Proto-valametti toimi nostimena, ja voima riitti. Vähän hirvittikin aluksi kun luulin että kaikki pultit irti ja vähän riskimmästi piti yrittää vetää konetta ulos

Ja ihan kun vittuillakseen yhestä pinnapultista lähti mutteri irti koneen päästä, sekin vähän taisi vaikeuttaa poisottamista. Tyhyjäksi konetila kuitenkin jäi:



Tämän näköstä tuli ulostukseta:




Vinssikin saapui, mutta ennen sovittelua pittää ottaa suska takasi tallin puolelle, jä käyä hakkeen 8mm läkkipeltiä niin pääsee sovittelemaan/tekemään alustaa.

Offtopic;
Ei ois kellään osia tähän?:

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2014, 19:14
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Renkaatki tuli, johan tuo on aikaki päästä nastoista eroon
Vähän mallailua, tulikohan liian isot


Noo, taitaa kuvakulma valehella, ja jos ei niin sitte pitää tehä lisää tilaa.. Huomenna vanteet ja kumit pajalle ja illalla alle, jos mahtuu!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2014, 18:13
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Aamulla kumit+vanteet paikalliseen rengasliikkeeseen ja iltapäivällä töistä tullessa naitetut kyytiin. Sitten pitiki jo alkaa testaileen sopivuutta.

Etutassut ilmassa sopivat pyörimään/kääntymään hyvin, mutta kun tunkin otti poies niin kääntäessä otti etupään muovipuskuriin kiinni.

Lähtökohta oli tämä


Ja rälläkällä pois tämän verran


Joka riitti, paitsi että roiskeläpät sai kans lähtiä pois.

Takapää alkuun vaikutti helpommalta, jota se nyt tähän saakka olikin. Mutta kun hiekkakasassa testasin "joustoja", takakaaret ylsivät renkaan pintaan. Vähän pienemmällä ET:llä olevat vanteet ois ehkä paremmat, mutta taitaa kuitenkin saaha muovilevikkeet lähtiä, ja peltilipareille sitten pittää näyttää vähän rälläkkää. Ainiin, ne kuvat on kivoja, ainaki musta








Kyllä tuolla normaalissa ajossa pärjää, mutta ennenku lähtee leikkimään, ainakin jotakin on tehtävä:
1. Asenna vinssi
2. Vaiha jouset&iskarit AVK:lta tulleesta pirssistä
3. Ota spalsh guardit pois
4. Käytä katastuksessa

Tuommonen siitä nyt normaali-ilmeeltään tuli
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2014, 19:58
Stech:n Avatar
Stech Stech ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.10.12
Sijainti: Helsinki, Suomi
Viestit: 90
Perusasetus

Minkäs kokoset nuo on?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2014, 20:05
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Stech Näytä viesti
Minkäs kokoset nuo on?
235/70r16, ja vanteitten ET 0
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.05.2014, 08:21
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Tuosta tulee hyvän näkönen kun nostat reilu 5cm. Itsellä ollut kaks tuommosta projekktia vm 91 pätkä vitara ja nyt 04 grand vitara joka on hyvin pitkälti samanlainen tekniikaltaan. Laitoin siihen kans 235/70-16 renkaat.Jousetkin taitaa olla just samat ainakin noissa lyhyissä malleissa.
Keulaan ite laittaisin uudet jouset(vähän löysemmät ja pidemmät) ja takapää menis vaikka palikka korotuksellakin kun sisään joustoa tuntuu takana riitävän kuitenkin. Iskarit vaan tarvii vaihtaa tai jatkaa.
__________________
Haetaan Hondamiehet pois metsästä....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.05.2014, 18:49
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kawatus Näytä viesti
Tuosta tulee hyvän näkönen kun nostat reilu 5cm. Itsellä ollut kaks tuommosta projekktia vm 91 pätkä vitara ja nyt 04 grand vitara joka on hyvin pitkälti samanlainen tekniikaltaan. Laitoin siihen kans 235/70-16 renkaat.Jousetkin taitaa olla just samat ainakin noissa lyhyissä malleissa.
Keulaan ite laittaisin uudet jouset(vähän löysemmät ja pidemmät) ja takapää menis vaikka palikka korotuksellakin kun sisään joustoa tuntuu takana riitävän kuitenkin. Iskarit vaan tarvii vaihtaa tai jatkaa.
Kiitoksia ohjeista, jotakin pitää tälle kesälle tuolla korkeudellekkin tehä..

Mutta tänään sain intoa alkaa mallaileen vinssiä vitaran keulaan. Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.
Alkutilanne etupuskuri paikoillaan tämä:


Tuon allekun vinssiä sommitteli niin jäi aivain liian alas. Seuraava vaihtoehto on heittää tuo puskin v*ttuun ja laittaa vinssi runkopalkkien väliin jotenkin näin


Jääkö tuo vieläkin liian alas? Munsta jää..

Tehäkkö kokonaan uus puskuri, vai laittaakko vinssi puskurin etupuolelle jotenkin niinku tähän malliin (minun silmää ei vaan oikein miellytä):


Mikä käytön kannalta hyvin? Alla vai eessä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
Kyssäriä Vitarasta La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2009 09:54
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 09:26 (GMT +2).