![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Susuki on saanu seinät ja katon ympärillee! Käytii kaivamassa suki puskasta ja vietii lavetilla sivistyksen pariin. Väri tulee vaihtumaan taas kerran... ![]() Mut on siihe alotettu iha jotain tähdellisempääki remonttia... Akseli hakkaa öljypohjaan joten alotin öljypohjan irrottamisella et katotaan pystyyko sitä pohjaa muokkaamaan niin et se öljyn imuputki mahtuu vielä olemaan mut että pohja ei osu enää akseliin, ku ilmeisesti se edellinen kone on siihe hajonnu et se imuputki on ottanu osumaa ja sit öljy ei oo kulkenu mihinkää... Öljypohja kun ei mahtunu pujottamalla tulemaa pois, niin piti ottaa se imuputki irti ja raidetanko irrottaa ja sit kun siinä tilaa etittiin niin rattiakseli irtos tee-se-itse rättinivelestä siinä reuhtoessa... Onneks hajos siinä eikä jossain keskellä mettää.. Niin ja kun sitä tuosta keulasta tunkattii niin selvis että tuo korikaan ei oo mistään kiinni tuosta etupäästä... Vikalista kertaantuu kokoajan...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Ihana vika, mullaki suikan kori on aika heikosti kiinni. Takimmaiset on jo hyvää vauhtia hapertumassa, keskeltä kokonaan irti ja tuulilasin kohdalta hitasin just toisen ehjäksi ja toinen on vielä mätä. Ei parane jarrutella kovaa
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kävin tähän projektiin apupojaksi vaikka ei ole mitään kokemusta moisesta autosta...
![]() Heti törmättiin edellisen rakentajan mitoituksiin, tai siis niiden puutteeseen. Ei oikein Toyotan 4-K istu tuollein heittämällä tuonne. Auto on taas pyörillään ja etumurikka nojaa öljypohjaan ![]() ![]() ![]() Mittauksien perusteella edellinen samanlainen moottori oil kuin olikin menehtynyt juurikin öljynpaineen puutteeseen kun sisäänjoustonrajoittimena oli toiminut öljypohja ja pumppu ![]() Vanhaa raatomoottoria en ole tosin päässyt avaamaan... Öljypohjaa ei pysty muokkaamaan kun on öljynimuputki edessä ja putki on aluvaluosa joka on samalla öljypumpun pääty. Vaihtoehdoista tuli ensimmäisenä mieleen: -SOA korotus ->tuleeko liian korkea? -Moottorin nosto ylemmäksi ->konepelti tulee vastaan ja painopiste menee ihan vituiksi?! -Takoo jouset kippuraksi ->kauanko kestää ja joustaako enää mihinkään?(hirvittävä homma amatöörille) Alusta näyttää melko vakiolle ja etujouset ihan suorat kun lepää omalla painollaan moottoria vasten ![]() Onko Suzukin rakentajilla jotain kommenttia esimerkiksi tuon SOA:n tekemiseen, meneekö horjakaksi koko keksintö kun on noin lyhytkin? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Rungon ja akselin väliin kierrejouset jolloin ei pääse pohjaamaan enää.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
|
#5
|
||||
|
||||
|
No eipä tullutkaan apujouset jostain syystä edes mieleen, pitää mittailla kun jaksaa takaisin tallille.
Jotain halpaa ja helppoa pitää keksiä ettei lähde ihan lapasesta, omistajalla olisi kuulemma haluja ajaakkin välillä
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
mielestäni tollasia apukierrejousia ei kannata kyllä susukiin edes miettiä jos sillä meinaa mettässä ajaa tai ylipäätänsäkkään.
motonetistä peräkärryn lehtijouset ja niistä muutama jousi lisää susukin omiin pakkoihin. kyllähän noita soa korotuksia on kavereilla, toiset sanoo että on vähä kiikkerä, toiset taas on erimieltä...itse tekisin ehkä tossa tilanteessa sen soa korotuksen jos kerran lehdetkin on melko suorat
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Edellytyksenä ylläolevalle ratkaisulle on toki se, että imuputkihärdelli on oikeasti aluvalua. Jos se on sinkkipainevalua niin menee heti haastavammaksi. Siinä tapauksessa voisi varmaan miettiä jotain mekaanista liitosta. Painettahan sen ei tarvii kestää, kunhan ei falskaa ilmaa pumpulle. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Eikö sinne saisi laitettua rajoittimia esim. bump stopit isommat tai alkuperäisiä ulommas (jos sellaiset löytyy) ettei jousta niin paljon sisään?
Niinku tollanen oranssi tossa mun kuvassa (näkyy vähän huonosti), ei ole Suizan vaan Roverin, mut niinku esimerkiksi....
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 07.05.2014 08:16 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
.....välikardaanista vielä vähän lyhyempi?
__________________
WUOKSI OFFROAD |
|
#10
|
||||
|
||||
|
nyt ei juuri ulkomuistista tuu mielee et minkälainen laippa siinä imuputken ja öljypumpun liitokses on noissa K-moottoreis.. miul olis ylimääräne dieselin L-moottorin öljyputkisihti mikä on kyl hitsaus/muutoskelposta tavaraa ihan tavan migillä tai puikolla..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Suzuki SJ410 vm-84 | -JoNe- | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.01.2014 09:08 |
| Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. | JariM | Maasturiprojektit | 88 | 15.09.2010 15:48 |
| Myyty Suzuki SJ410 -84 | Tom-ppa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 06.02.2010 11:14 |
| M: SJ410 -84 vaihteisto+renkaat yms. | Jp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 26.11.2006 22:53 |
| M; SJ410 vm-84 | RANSKIKSET | O/M/V Muut | 5 | 13.07.2005 19:23 |