Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.05.2014, 21:06
Hanna:n Avatar
Hanna Hanna ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.05.11
Sijainti: Imatra
Viestit: 673
Perusasetus

Susuki on saanu seinät ja katon ympärillee!
Käytii kaivamassa suki puskasta ja vietii lavetilla sivistyksen pariin.



Väri tulee vaihtumaan taas kerran...

Mut on siihe alotettu iha jotain tähdellisempääki remonttia...



Akseli hakkaa öljypohjaan joten alotin öljypohjan irrottamisella et katotaan pystyyko sitä pohjaa muokkaamaan niin et se öljyn imuputki mahtuu vielä olemaan mut että pohja ei osu enää akseliin, ku ilmeisesti se edellinen kone on siihe hajonnu et se imuputki on ottanu osumaa ja sit öljy ei oo kulkenu mihinkää...

Öljypohja kun ei mahtunu pujottamalla tulemaa pois, niin piti ottaa se imuputki irti ja raidetanko irrottaa ja sit kun siinä tilaa etittiin niin rattiakseli irtos tee-se-itse rättinivelestä siinä reuhtoessa...

Onneks hajos siinä eikä jossain keskellä mettää..



Niin ja kun sitä tuosta keulasta tunkattii niin selvis että tuo korikaan ei oo mistään kiinni tuosta etupäästä...

Vikalista kertaantuu kokoajan...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.05.2014, 14:31
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valuvika Näytä viesti
Niin ja kun sitä tuosta keulasta tunkattii niin selvis että tuo korikaan ei oo mistään kiinni tuosta etupäästä...

Vikalista kertaantuu kokoajan...
Ihana vika, mullaki suikan kori on aika heikosti kiinni. Takimmaiset on jo hyvää vauhtia hapertumassa, keskeltä kokonaan irti ja tuulilasin kohdalta hitasin just toisen ehjäksi ja toinen on vielä mätä. Ei parane jarrutella kovaa
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.05.2014, 23:22
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Kävin tähän projektiin apupojaksi vaikka ei ole mitään kokemusta moisesta autosta...

Heti törmättiin edellisen rakentajan mitoituksiin, tai siis niiden puutteeseen.

Ei oikein Toyotan 4-K istu tuollein heittämällä tuonne.

Auto on taas pyörillään ja etumurikka nojaa öljypohjaan

Mittauksien perusteella edellinen samanlainen moottori oil kuin olikin menehtynyt juurikin öljynpaineen puutteeseen kun sisäänjoustonrajoittimena oli toiminut öljypohja ja pumppu

Vanhaa raatomoottoria en ole tosin päässyt avaamaan...

Öljypohjaa ei pysty muokkaamaan kun on öljynimuputki edessä ja putki on aluvaluosa joka on samalla öljypumpun pääty.

Vaihtoehdoista tuli ensimmäisenä mieleen:

-SOA korotus ->tuleeko liian korkea?
-Moottorin nosto ylemmäksi ->konepelti tulee vastaan ja painopiste menee ihan vituiksi?!
-Takoo jouset kippuraksi ->kauanko kestää ja joustaako enää mihinkään?(hirvittävä homma amatöörille)

Alusta näyttää melko vakiolle ja etujouset ihan suorat kun lepää omalla painollaan moottoria vasten

Onko Suzukin rakentajilla jotain kommenttia esimerkiksi tuon SOA:n tekemiseen, meneekö horjakaksi koko keksintö kun on noin lyhytkin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.05.2014, 05:47
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Rungon ja akselin väliin kierrejouset jolloin ei pääse pohjaamaan enää.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.05.2014, 06:11
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

No eipä tullutkaan apujouset jostain syystä edes mieleen, pitää mittailla kun jaksaa takaisin tallille.
Jotain halpaa ja helppoa pitää keksiä ettei lähde ihan lapasesta, omistajalla olisi kuulemma haluja ajaakkin välillä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.05.2014, 06:33
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

mielestäni tollasia apukierrejousia ei kannata kyllä susukiin edes miettiä jos sillä meinaa mettässä ajaa tai ylipäätänsäkkään.

motonetistä peräkärryn lehtijouset ja niistä muutama jousi lisää susukin omiin pakkoihin.

kyllähän noita soa korotuksia on kavereilla, toiset sanoo että on vähä kiikkerä, toiset taas on erimieltä...itse tekisin ehkä tossa tilanteessa sen soa korotuksen jos kerran lehdetkin on melko suorat
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2014, 06:54
Otto Otto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Länsi-Siperia
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Öljypohjaa ei pysty muokkaamaan kun on öljynimuputki edessä ja putki on aluvaluosa joka on samalla öljypumpun pääty.
Mitäs jos sen öljyimuputken laikkaisi poikki, tigillä nysän perään joku sopiva liitososa öljypohjan suuntaisesti ja siitä sitten putkella eteenpäin toiselle puolelle öljypohjaa ja pickuppi sinne. Jotain kiinnikkeitä sille varmaan joutuisi värkkäämään ettei pidennetty putki toimi vipuvartena ja murra öljypumpun päätyä, mutta ois ehkä silti tehtävissä? Voisi ainakin kuvitella, että ois pienempi homma modata imuputki ja öljypohja, kuin alkaa muuttaa akselistoa ja/tai korottamaan konepeltiä. Jos tigiä ei ole, niin ehkä joku techno-weldikin saattaisi toimia.

Edellytyksenä ylläolevalle ratkaisulle on toki se, että imuputkihärdelli on oikeasti aluvalua. Jos se on sinkkipainevalua niin menee heti haastavammaksi. Siinä tapauksessa voisi varmaan miettiä jotain mekaanista liitosta. Painettahan sen ei tarvii kestää, kunhan ei falskaa ilmaa pumpulle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.05.2014, 08:12
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.439
Blog Entries: 5
Perusasetus

Eikö sinne saisi laitettua rajoittimia esim. bump stopit isommat tai alkuperäisiä ulommas (jos sellaiset löytyy) ettei jousta niin paljon sisään?

Niinku tollanen oranssi tossa mun kuvassa (näkyy vähän huonosti), ei ole Suizan vaan Roverin, mut niinku esimerkiksi....

__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone

Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 07.05.2014 08:16
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.05.2014, 08:29
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

.....välikardaanista vielä vähän lyhyempi?
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.05.2014, 09:36
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

nyt ei juuri ulkomuistista tuu mielee et minkälainen laippa siinä imuputken ja öljypumpun liitokses on noissa K-moottoreis.. miul olis ylimääräne dieselin L-moottorin öljyputkisihti mikä on kyl hitsaus/muutoskelposta tavaraa ihan tavan migillä tai puikolla..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Suzuki SJ410 vm-84 -JoNe- O/M/V Ajoneuvot 3 16.01.2014 09:08
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. JariM Maasturiprojektit 88 15.09.2010 15:48
Myyty Suzuki SJ410 -84 Tom-ppa O/M/V Ajoneuvot 3 06.02.2010 11:14
M: SJ410 -84 vaihteisto+renkaat yms. Jp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.11.2006 22:53
M; SJ410 vm-84 RANSKIKSET O/M/V Muut 5 13.07.2005 19:23


Sivu luotu: 23:51 (GMT +2).