![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Päävirtakytkin kuskinpuolelle. Akun ja rungon väliin.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minä vierastan noita päävirtakytkimiä, niillä (yleensä) yritetään päästä helpolla sähkövikojen korjaamisesta?
Jos päävirtakytkin aukaistaan/aukeaa moottorin käydessä, niin laturi voi palaa. Ja jos meinaat laittaa päävirtakytkimen, niin älä kajoa niihin muovikytkimiin. 30 amppeerin katkaisin irrotettavalla kahvalla: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48203...akatkaisin-30A Minulla veneessä lähes tuommoinen hupiakkujen irtikytkentään moottorin sähköistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48204...itus-500A5-sek ja tässä olisi potentiaalinen vaihtoehto, jos hakee "halpaa": http://www.motonet.fi/fi/tuote/48204...in-24V250A-iso Mutta edelleenkin kysymykseen: miksi pitää olla päävirtakytkin? siis päävirtakytkin on todellakin riski/epävarmuustekijä toimintavarmuuden kannalta. (muutamasta koneesta olen joutunut nostamaan molemmat päävirtakytkimen kaapelit saman pultin alle) Jos päävirtakytkintä vaaditaan jonkin pykälän mukaan, niin ainakaan hj-60 ei sammu ilman sähköä! siis noilla "normaaleilla" päävirtakytkimillä. Mutta jos päävirtakytkin halutaan laittaa auton säilytystä varten, siis oman mielen rauhan takia, niin silloin minä sijoittasin päävirtakytkimen esim. konehuoneeseen semmoiseen paikkaan että siellä ei lennä paska/vesi, ja hukkalämpö kuivattaa maltillisesti päävirtakytkintä, ja ennen kaikkea: kukaan ei pääse tyhmyyttään sitä avaamaan! Ja jos halutaan varmistaa, että joku vinssi/hanskakotelon valo ei tyhjää akkuja, niin "päävirtakytkimellä" irroitetaan vain k.o kulutus pois. siis Laturin latausvirta ja startin päävirta aina kytketty akkuun, mutta kaikki muu irroitetaan 24v akun + navasta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
okei. sitten on oikeassa paikassa mulla päävirtakytkin.
mulla toi hojo seisoo sellasia 1-2kk pätkiä niin sen takia. ja okei menee siinä 3 viikossa akut tyhjäks ilman irti kytkentää ![]() meneeköhän takuuseen tuo kun toisen akun lepo jännite on huomattavasti toista pienempi? akut ollu 10kk käytössä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
No lataa ne nyt ensiksi irrallaan täyteen ja vaihda sitten niiden paikkoja.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdoin akut ja latasin täyteen.
Käydessä toisen jännite 13,5 ja toisen 14,2 ? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu ostettu | _Jape_ | O/M/V Muut | 1 | 03.05.2013 05:41 |
optima akku jeep cherokee xj vm 93 | zeinica | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 27.01.2013 22:30 |
Ostetaan optima yellow tai red akku | korbimotors | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.09.2012 20:49 |
M:akku optima | pasi1 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 13.05.2007 19:57 |
M : ABT 8000 Sj 410 sovikkeilla ja optima akku | finvalp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 27.12.2005 21:20 |