Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2014, 16:03
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Huolettomia kilometrejä takana, pensaa tuntuu maistuvan n. 10l/100km. Tänään sitten huolettomat kilometrit oli täynnä. Töistä lähtiessä välillä kuulu eestä jurinaa, ja sitä vaille että toisen puolen eturenkaat ilmaan nousun jälkeen paukahuksen kans jurina lakkasi. Vikaa esiintyi jo heti oston jälkeen. Sillon purin napalukot atomeiksi ja siellä oli se kielekkeellinen lipare muotoutunut muodottomaksi. Vähän vasaraa ja viilaa ja matka jatkui tähän saakka. Paukahtaako napalukko vai mistähän tuo ääni tulee?

Töistä matka jatkui kuitenkin ihan hyvin, ku lykkäsin nelikon päälle. Napalukot kiinni ja jurinat/paukahukset loppui. Pääsiäisoluet piti hakia, ja kaupan pihalla hoksasin että kuskinpuolen lukko oli pari senttiä irti paikaltaan, ja puolet pulteistaki oli pudonnut matkan varrelle. Siinä sitten kauluspaita-työkamppeet päällä peräkontille pakille ja tarvittavat työkalut napalukon irrottamiseen. Kyllä siinä kylän porukat katteli että mitä h*ttiä se Jussi hommailee kontallaan auton vieressä Lukko ja avaimet takakonttiin ja matka sai jatkua kotiin.

Täytyypi illalla käyä elintenluovuttajan paikkeilla. Huomenissa kuitenkin tarkotus laittaa kärry+mönkijä perään ja lähteä pitkäperjantain viettoon. Sitä en tiiä tekeekö mönkijällä reissulla mitään, mutta varalta; niinku nunnalla nännit ja paavilla pallit!

Muuten on ollutkin hiljasta. Sillontällön käyny vähän purkamassa toisen auton konehuonetta. Tällä hetkellä koneen noston estää enään vaihelaatikon pultit, ja moottorin kannatinpultit. Konepeltikin on saanut väistyä tieltä.
// plus että tästä pitää ottaa pois myös etuveto kokonaan, jotta sopii moottori tulemaan eteenpäin. Samoin kuin tietenkin pakoputkia, jotka unohtu edellisestä. Service manuali käskee irrottelemaan myös ohjauksen osia, mutta ne ei kyllä tielle minun näkökyvyn mukaan tule//




Sen verran -diagnoosini mukaan- venttiilin painimet edelleen naputtaa, että ajatuksena oli huoltaa tuo toinen kone iskuun, ja tehdä vaihto. Katsastaakkin auto pitäsi käyä, vikalista ei toivottavasti kovin pitkä. Niin ja vinssikin tuli ostettua. Kunhan sen saa tontille niin tuo toinen auto saa toimia mallikappaleena. Ensin peti ja kiinnikkeet tuon mukaan ja sen jälkeen toivottavasti bolt-on käyttöautoon.


Viimeksi muokannut uju : 21.04.2014 19:53 Perustelu: Virheellisiä tietoja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2014, 21:11
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Napalukot vaihettu. Mikä se ihmisen mielessä liikkuu kun asentaa nuo lukot rasvauksen jälkeen paikalleen. Eikö sen kynnen vois laittaa hahloon, että ei taitu vetaria vasten mutkalle? Purkaahan nuoki piti ja kynnet oikoa, mutta silti parempikuntoset kuin vanhat. (Ei mulla tallissa parkettia oo, alko vaan sen verran kyrsimään, että piti tulla sisälle purkamaan (ja samallapa näki salatut elimet))

Viimeksi muokannut uju : 17.04.2014 21:13
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.04.2014, 19:47
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Se pääsiäinen otti ja meni. Kovat oli halut irrottaa kone toisesta vitarasta, mutta kun pitkäperjantai meni pitkän kaavan mukaan, lankalauantai mönkijäsafarilla + pitkä kaava, ja sunnuntai aika pitkälle toipuessa, moottori asustaa edelleen konehuoneessa.

Kyllä oli hyvät safarointikelit, suollakin vai 10cm vettä, ja sen alla pohja jäässä. Vinssaushommiinkin päästiin, kun yhestä paikkaa löyty vielä liikaa lunta polariksille. Jälkeenpäin tuli hoksattua että kun kolomella mönkkärillä liikenteessä oltiin, 12 vedolle lunta ei ollut liikaa

Tänään sitte vähän navettaan auton kimppuun. Viimeistelin sähköjen erotukset moottorista. Sen jälkeen pakosarjojen jälkeiset putket irti. Tämä ottikin eniten aikaa kun pultit oli arvatenkin jumissa. Putkien irrotuksen jälkeen kartaani irti etuperästä, vasen vetari irti etuperän laipasta, etuperän kannakkeet irti ja vasemman vetarin pultit irti. Tuli taas kävä nosturia, mutta tämmöset osat tippu kentälle:


Illan päätteeksi vielä scoutin alle kesärenkaat ja pikapesu autolle ja vanteille. Huomenna hyvin mielin taas kustannuspaikalle.

Ens viikolla kone irti, mutta vaihelaatikon kanssa vai ilman? Jos kukaan ei toisin neuvo, niin taitaa lähteä pelkkä kone. Vinssiäkin tässä ootellaan saapuvaksi..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2014, 12:49
amiantt amiantt ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 19.10.12
Sijainti: Ulvila
Viestit: 5
Perusasetus

Muovisomisteiden irrotus ?


Onko mitään vinkkiä heittää miten nuo kylkien muovisomistukset saa ehjänä ja helpoiten irti ?
pitäisi myös tutkia mitä niitten alla onkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2014, 19:55
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja amiantt Näytä viesti
Onko mitään vinkkiä heittää miten nuo kylkien muovisomistukset saa ehjänä ja helpoiten irti ?
pitäisi myös tutkia mitä niitten alla onkaan.
Nuita ovien paneeleita ei ole tullut irrotettua.
Helmojen muovit lähtee irti ku ottaa pohjan puolelta pultit/ruuvit pois ja nostaa pakettia ylöspäin. Etulokareiden paneeleista kaikki ruuvit pois, sisälokarit pois, ja painamalla valkosista muoviklipseistä ujuttamalla rei´istä ulos. Lokareitten muovien klipsut tulikin tuhottua ku repimällä otin, mutta oli tilalle uusia. OEM-lookin säilyttämiseksihän nuo on hyvä pitää ehiänä, mutta kesän aikana taitaa lähtiä minun vitarasta muovit pois. Suzukin valtuutettujen korjausoppaassa nuita muoveja kutsutaan spalsh panel:iski. Parempi ku ottaa pois niin ei pääse ruoste muhimaan pellin ja muovin väliin. Multa löytyy tuo enklantilainen korjausopas, että jos Oulussa päin oot liikkeellä niin ota tikku mukaan niin saat itelleski.

Niin ja jos hyvin haluat takasi laittaa paneelit takasi, niin pittää rapata vanhat tiivistemassat pelleistä pois tarkasti, ja laittaa uudet massat ennen asennusta..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2014, 19:48
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Taaspa sitä tuli ajankiluksi käjet liattua.
Toinen sussuki sai luovuttaa moottorin. Oikein hyvin tallissa valmisteltu homma, paitti kaks pulttia jäi kiinni vaihelootan ja moottorin väliin, ja tietenkin pohjan puolelta. Ei navetassakaan mitään herkkua, mutta kun pukkasi romun tuohon liejulätäkköön niin kylläpä oli mukava selällään siellä maata


Auto tuli pukattua siksi ulos, kun tallissa ei nosturia, ja mikkään vehe ei sopinu myöskään sisälle tarpeeksi hyvin. Proto-valametti toimi nostimena, ja voima riitti. Vähän hirvittikin aluksi kun luulin että kaikki pultit irti ja vähän riskimmästi piti yrittää vetää konetta ulos

Ja ihan kun vittuillakseen yhestä pinnapultista lähti mutteri irti koneen päästä, sekin vähän taisi vaikeuttaa poisottamista. Tyhyjäksi konetila kuitenkin jäi:



Tämän näköstä tuli ulostukseta:




Vinssikin saapui, mutta ennen sovittelua pittää ottaa suska takasi tallin puolelle, jä käyä hakkeen 8mm läkkipeltiä niin pääsee sovittelemaan/tekemään alustaa.

Offtopic;
Ei ois kellään osia tähän?:
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.05.2014, 19:14
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Renkaatki tuli, johan tuo on aikaki päästä nastoista eroon
Vähän mallailua, tulikohan liian isot


Noo, taitaa kuvakulma valehella, ja jos ei niin sitte pitää tehä lisää tilaa.. Huomenna vanteet ja kumit pajalle ja illalla alle, jos mahtuu!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia vitarasta Tekniikka & Jutustelu 68 10.04.2013 11:38
Vitarasta yleensä? Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 17 13.09.2012 20:32
Kyssäriä Vitarasta La tuskaa Tekniikka & Jutustelu 0 28.05.2009 09:54
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58
vitarasta? Tekniikka & Jutustelu 3 01.03.2006 18:23


Sivu luotu: 02:28 (GMT +2).