Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Se cromohan ei ole joustavampaa kuin vakioakseli, ja vaikka olisikin niin en usko ongelman korjaantuvan vetarin joustolla. Jos vetarin jäykkyydellä olisi olennainen vaikutus nivelen kestävyyteen niin silloin hjn lyhyt puoli rikkoisi niveliä enemmän vetarien pituuseron suhteessa. Onko joku huomannut että näin olisi?
Toisaalta semifloater rikkoisi niveliä enemmän kuin fullfloater akselin poikkipinta-alojen suhteessa, onko joku sellaista huomannut?
Maljan uran pohjalla seinä on n.6mm ja lämpöjäljet menee läpiasti. Mielestäni siinä ei ole kova pinta ja sitkeä rakenne vaan heikoimmassa kohdassa kova läpi miksi se särkyykin iloisesti.
Normaali nivel voi kestää ajoa 100tkm, mulle riittäis maastoajoa 1tkm, silloin ominaisuudet voi olla olennaisesti erilaiset.
Selvennetätkö Kala92 hommaasi, onko tarkoitus siis päästellä noita maljan ohuimpia kohtia vai jotain mystisempää?
|
Semmoseen törmäsin tuossa kun mogin vetareita silmäilin, niin edessä lyhyt ja pitkä vetari olivat eri vahvuiset. Lyhyt tikku oli ohut n. 33mm ja pitempi puoli tais olla sitten jotain 35-36mm luokkaa. Liekkö siellä saksalainen insinööri laskenut, että vetarien jousto-ominaisuudet olisivat suurinpiirtein samaa luokkaa?

Minä oon kyllä ihan satanolla sitämieltä, että niitä murroksia menee tojotalaisissa siksi, että vetari on liian kovaa ainetta eikä jousta tarpeeksi. Kiusallaan joku vois kokeilla yhistelmää cromotikku+tarvikemurros..