Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.04.2014, 10:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Koita etsiä hyväkuntoinen akseli kohtuuhintaan mikä sopii suoraan autoosi, missä on lukko ja oikea välitys valmiina Melkeinpä tekemätön paikka, kun käytännössä kaikki myytävät on joko 3.54, 3.73 tai 4.10 välityksillä ilman lukkoa, ja ruskeita ruosteenraiskaamia pötkäleitä. Noita vakioperiä saa varsin halvalla, mutta jos niitä sisuskaluja täytyy kuitenkin vaihtaa niin aina pitää laskea osien hinnat päälle + mahdollinen asennus jos ei itse tee..
Noo kyllä se 3,73 välitys mulle ihan hyvin riittää. Ei tartte lukkojakaan, kun ei änkeä pahoihin paikkoihin. Samalla säästyy budjettipuolella vähemmällä, eikä tartte makuuttaa autoa niin kauaa pukeilla saati että kallis perä särkyy millon mistäkin sulakepaikasta ja joutuu vaihtamaan Toyotan perän () niinkuin MParty!

Hommaa sääkin "normaali" kinneri käyttikseksi, niin voit laittaa ZJ:hin kunnolliset maastorenkaat eikä mitään A/T:tä!

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2014, 11:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Itse valitsen akseleiden välityksen rengaskoon mukaan, jotta auton ominaisuudet pysyy sellaisina kuin on tarkoitus. Jos on isommat renkaat -> tiheämpi välitys. Tuo 5.9 tuntui aika laiskalta vakiovälityksillä 32" renkailla, ja metsässäkin välitys oli aivan liian pitkä. XJ 32" renkailla oli vakiovälityksillä sitäkin surkeampi esitys. Maantiellä ei kolmosta isompaa edes viitsinyt käyttää.

Mitä tulee lukkoihin, niin on moneen kertaan omakohtaisesti tullut todettua että kaksivetoautot metsässä ei oikein ole toimiva juttu. Aika oleelliset nuo lukot on, varsinkin kun itse tykkään ajella enemmän kivikkoisissa paikoissa aina jos niitä vain löytyy. Siellä lukoton neliveto on jokseenkin yhtä hyödyllinen kuin postimies ilman jalkoja tarttisi tuonne takaperäänkin saada kitkamurikan tilalle avoin, ja sinne lunchbox- lockeri sisälle kun ei tuo kitka mitään pidä edes uutena. Jokaisella on tapansa harrastaa, se mikä toimii yhdelle voi toiselle olla aivan väärä ratkaisu.

Juu, paremmat renkaat pitäisi metsään hommata, mutta tarttisi sitten toiset vanteet, beadlockit ja aika paljon budjettia kun tahtoo pökkyrät tai Irokit olla perhanan kalliita.. noi BFG:n mutiaiset on ihan hyvä kompromissi meikäläiselle, kun mudassa tulee ajettua niin vähän kuin suinkin mahdollista
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.04.2014, 14:10
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kummasti nämä keskustelut tuppaavat menemään lopulta aina samoihin aiheisiin, kuten esim. mitkä renkaat, vermeet ja toimintatavat on parhaat? Soon kai ihmisen luanto!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.04.2014, 20:35
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Perusasetus

Mutta on olemassa tiettyjä aiheita joihin neuvoa kysyessä vastataan että teetä jollakin, ei niitä ite kannata tehä, jos et tuota tiijä niin ei kannata tehä ollenkaan....! perä remontti on yksi niistä.

Minun mielestä jokkainen saa ja kannattaa tehä kaikkea mahollista, jos joku kysyy neuvoa niin neuvotaan jos tiijetään, eikä ruveta suuta soittamaan ja arvostelemaan toisen tieto taitoa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.04.2014, 21:34
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Varosen Pappa Näytä viesti
Mutta on olemassa tiettyjä aiheita joihin neuvoa kysyessä vastataan että teetä jollakin, ei niitä ite kannata tehä, jos et tuota tiijä niin ei kannata tehä ollenkaan....! perä remontti on yksi niistä.

Minun mielestä jokkainen saa ja kannattaa tehä kaikkea mahollista, jos joku kysyy neuvoa niin neuvotaan jos tiijetään, eikä ruveta suuta soittamaan ja arvostelemaan toisen tieto taitoa.
Neuvottu on, kun on tiedetty ja/tai viisaammilta kuultu. Kun selvästi sinä et tiedä, miten Jeepin peräremontti tehdään, eli että pitää mittailla vierintämomentteja sun muuta sellasta normaalista mittakello- ja kiristysmomenttihommasta poikkeavaa, niin äläpä suotta siitä hermostu, kun oikaisen virheellisen tiedon oikeaksi sitä kysyvälle. Hänelle antamastasi virheellisestä tiedosta tulisi mahdollisesti haittaa, jota sinä et takuulla ole valmis maksamaan, niin oikeassa ja kokenut kuin muiden automerkkien suhteen selvästi oletkin. Juu ja olen sitä minäkin laukonut kaikenlaista "asiantuntevaa kommenttia" kerran jos toisenkin ja todennut myöhemmin, että olisi ollut parempi pitää suunsa kiinni ja kuunnella niitä jotka oikeasti asioista jotain tietävät. Siperia opettaa.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.04.2014, 08:01
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Winchester sulla oli tuossa toisessa topicissa linkki korjausoppaaseen.
Mutt eihän Se enää toimi.
Onko sulla tallessa sitä omalla koneella?
Jos viitsisit etsiä sieltä momentit tuohon perään.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.04.2014, 08:06
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Kyl tää vielä toimii. Tuolta vain latailet itelles.

Topiikki:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=96852

Manuaali:
http://tiny.cc/EhO6N
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.04.2014, 08:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Neuvottu on, kun on tiedetty ja/tai viisaammilta kuultu. ....miten Jeepin peräremontti tehdään, eli että pitää mittailla vierintämomentteja sun muuta sellasta normaalista mittakello- ja kiristysmomenttihommasta poikkeavaa
Ei pinionin laakerit tiedä minkä merkkinen akseli on kyseessä, vierintävastus pitää mitata ihan jokaisessa. Ei niihin ole automaattisäätöä Se, että millä pinionin esijännitys säädetään niin tapoja on useita, mutta lopputulos ja mittaus ei poikkea oikeastaan mitenkään eri akseleiden välillä (jokaisella toki omat säätöarvonsa).

Kuten jo moneen kertaan totesin, akselirempoissa täytyy ehdottomasti olla tarkkana, mutta huolellisella työllä ja satasen- parin mittalaitteilla hommasta selviää oikein hyvin. Jostain käsittämättömästä syystä peräremontteja tosiaan pidetään jonain henkimaailman juttuina, vaikka ne ei sitä ole. Aivan suotta sitä hommaa pelätään. Joskus tein itse 24- venttiiliseen monipiste-ruisku V6 bensakoneeseen kansiremontin, kun venttiilinohjurikumit piti vaihtaa ja kannet siksi irrottaa. Ko. homma oli mielestäni huomattavasti monimutkaisempi kuin peräremontti ja/ tai välitysten asennus. Kansiremppoja porukka kuitenkin tekee ihan tuosta vain sen kummemmin ihmettelemättä, mutta peräremontteja ei. Miksi?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.04.2014, 18:35
Varosen Pappa Varosen Pappa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.14
Sijainti: Perämeri
Viestit: 64
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei pinionin laakerit tiedä minkä merkkinen akseli on kyseessä, vierintävastus pitää mitata ihan jokaisessa. Ei niihin ole automaattisäätöä Se, että millä pinionin esijännitys säädetään niin tapoja on useita, mutta lopputulos ja mittaus ei poikkea oikeastaan mitenkään eri akseleiden välillä (jokaisella toki omat säätöarvonsa).

Kuten jo moneen kertaan totesin, akselirempoissa täytyy ehdottomasti olla tarkkana, mutta huolellisella työllä ja satasen- parin mittalaitteilla hommasta selviää oikein hyvin. Jostain käsittämättömästä syystä peräremontteja tosiaan pidetään jonain henkimaailman juttuina, vaikka ne ei sitä ole. Aivan suotta sitä hommaa pelätään. Joskus tein itse 24- venttiiliseen monipiste-ruisku V6 bensakoneeseen kansiremontin, kun venttiilinohjurikumit piti vaihtaa ja kannet siksi irrottaa. Ko. homma oli mielestäni huomattavasti monimutkaisempi kuin peräremontti ja/ tai välitysten asennus. Kansiremppoja porukka kuitenkin tekee ihan tuosta vain sen kummemmin ihmettelemättä, mutta peräremontteja ei. Miksi?
samaa mieltä, ihmisten tekemiä voi ihmiset korjata.

Johtuisko siitäkin osimoilleen kun kysyt kansiremppaan neuvoja niin kaikki on neuvolassa ja kehottaa ite tekemään. Kysyppä kätevästi peräremppaan vinkkiä niin aika negatiivista palautetta tullee.
monen muun alan foorumeilla sama juttu. Esim kaivinkoneen hyd.pumppu oli sellainen mitä ei saa aukaista, ensimmäisen kerran vietiin sit korjaamolle, asentaja sen purki niin eipä sekään mitään rakettitekniikkaa sisältäny. Seuraava tehtiin ite.

En ole jeeppi,remontti tai perä spesialisti mutta monenlaista kampetta on tullu rapattua, aika hyvällä rosentilla on silti korjaukset ja huollot onnistunu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 08:47 (GMT +2).