![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=33SD;1122062] Olen seuraillut alueen aluskarttaa sekä lentokoneitten sijaintitietoja, marinetraffic- ja flightradar-sivustoilta. Tälläkään hetkellä alueella ei ole yhtään alusta eikä lentokonetta. No iltahan siellä nyt on että koneet palanneet jo kentilleen, mutta laivat ei liiku kovin nopeaan ni siellä alueella ollaan varmaan niin kauan kuin polttoainetta riittää. Ja tietenkään sotilaskoneet eikä alukset näy noissa sivustoilla. Viime viikolla alueella oli vielä Kiinalaisrahtilaivan sijainti ja seilasi siellä ristiin rastiin.[QUOTE] Eipä välttämättä aina siviili vehkeetkään näy. Ja virheitä tuolla muutenkin toisinaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
olishan se nykytekniikalla mahdollista seurata ja olla hukkaamatta lentokoneita ja laivoja ym, mutta niin harvoin niitä hukkuu/hävitetään, ettei kukaan halua olla maksumiehenä niihin seuranta laitteisiin ja olisihan täysin mahdollista, että ns mustat laatikot olisi maissa ja se data siirrettäs sinne livenä muistiin. mutta siinäkin tulee vastaa hyöty/haitta/kulu suhde. mutta se on jännä, ettei ne mustat lootat lähetä selkeämpää signaalia, tosin vedessä ilmeisesti signaali ei kulje hyvin
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tämän tapauksen selvittyä varmastikkin tulee keskustelua koneiden paikannuksesta ja lentodatan reaaliaikaisesta lähetyksestä maahan, mutta kuten jo todettiin niin kaikki uusi tekniikka lentokoneisiin kulkee pitkän kehitys-, kokeilu- ja sertifiointijakson joka on todella kallista.
Nykyaikainen kone kyllä lähettää omasta toiminnastaan/toimimattomuudesta viestejä operaattorille ja- tai valmistajalle ACARS- järjestelmän avulla. Niin ACARS, transponderi ja muutkin järjestelmät pystytään lämpölaukaisijoiden avulla kytkemään pois toiminnasta joko suoraan ohjaamosta tai avioniikkatilasta- konetyypistä riippuen.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Googlettakaa "underwater locator beacon", semmoinen purkki tuolta valtameren syvyyksistä yrittää epätoivoisesti huudella etsijöilleen. Ei ole kovin kummoinen range sillä, varsinkin kun etsintäalue on laajahko niin aika taajaan saa sahata että kohdalle osuu.
![]()
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. Viimeksi muokannut AVRO : 07.04.2014 16:22 Perustelu: googlehakusana |