Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2014, 20:58
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

eikö siinä Previessä mootorikin ole jossakin kuskin penkin alla tai jossakin mystisessä paikassa?

Jos suurperhettä pitää kuskata niin Delica on jo paljon (katu)-uskottavampi kulkine...

TT

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2014, 21:10
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 789
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
eikö siinä Previessä mootorikin ole jossakin kuskin penkin alla tai jossakin mystisessä paikassa?

Jos suurperhettä pitää kuskata niin Delica on jo paljon (katu)-uskottavampi kulkine...

TT
Ei paljon lämmitä maksella 1000€ veroa, jos bensalla tykkää päästää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.04.2014, 21:14
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Kyllä Previaa kannattaa pelätä oikeasti...mystinen keksintö kertakaikkiaan.

Moottori on vähän kuin hiacessa lattian alla. Erikoisuus on, että siellä tosiaan on vain moottori eli starttia lukuunottamatta muut apulaitteet on tuotu kardaanilla eteen, konepeiton alle. Ja moottori on lähes makaava.
Perus-Toyota se muilta osin on. Samat systeemit ja monet varaosatkin kuin niissä malleissa mitä täällä normaalisti nähdään.

Jos nyt kehua pitää niin hemmetin hyvä perheauto. Lämmin, tilava, valoisa, hyvät ovet ja luukut, riittävän tehokas, hiljainen. Omassa yksilössä myös jääkaappi ja kaksi kattoluukkua ja ilmastointi....talvella lämmin ja kesällä kylmä. Omasta mielestä parasta koko keksinnössä on, että niitä saa parisataatuhatta ajettuna samalla rahalla kuin kymmenen vuotta vanhemman puoli miljoonaa ajetun kuppasen corollan.

Sanotaanko, että Previassa on enempi sitä sisäistä kauneutta
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.04.2014, 22:34
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.04.2014, 22:47
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg
Hauskan näköistä se nivan yritys nyppäistä previaa joka makaa mahallaan rapakossa .)
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.04.2014, 18:26
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
Täyty kans kuuklettaa mistä puhutaan, mukavasti tuolla päivän saa kulumaan maastossakin:
http://www.youtube.com/watch?v=aHBo_nci1gg
nuihin mutakuoppiin ajas edes Nirppiksellä nuin rauhallisesti katukuvion renkaalla, pientä pesään ja sieltä ettii kolmosta-nelosta ja HANAA ettei jää raapimaan kuvio täynnä monttuun
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2014, 13:52
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Jos nyt kehua pitää niin hemmetin hyvä perheauto. Lämmin, tilava, valoisa, hyvät ovet ja luukut, riittävän tehokas, hiljainen. Omassa yksilössä myös jääkaappi ja kaksi kattoluukkua ja ilmastointi...
Mullahan oli tuollainen hetken aikaa. Tilaa juu. Vain yksi sivuovi = ihan persiistä. Kulku taakse hieman hankalaa. Tehoa sieltä saa hakea, mun pelistä sitä ei löytynyt. Kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Eikä se kyllä kovin lämmin ollut. Lämpöä kyllä tuli, mutta takaosa oli aina ihan jäässä. Edessä taas oli todella kuuma. Muinoin kun oli Pajero niin siinähän oli lisälämppäri taakse. Se oli toimiva systeemi. Takaosassa on myös lämmin, eikä käy niin että edessä on helvetin kuuma ja takana kylmä.

Mut mitä noita tilavimpaimia itsellä on ollut niin kyllä Renaultin Escpace on ollut parhaimmasta päästä. Menee todella pienellä, erittäin hyvät tilat ja erittäin helppo tehdä lisää tilaa. Istuimet sai laitella vähän miten haluaa. Tosin tuo koskee sitä 2 koppasta versiota. Tämä viimeisin version Espacesta on kyllä onneton esitys. Ei ole tilaa ja penkit on kyllä ihan persiistä. Takana on polvet suussa. Eikä muuten mene pienellä vaikka kuin olisi diesel nokalla. Tuplannut omapainon tuosta 2 koppasesta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2014, 22:15
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

kolme viikkoa tuollainen 4wd previa ollut ajossa, vm 1995. Omahan se ei ole mutta jostain syystä meille jäi. Talousihme ei tosiaan vaikka konetta kovasti Amerikan palstoilla pienikulutuksiseksi sanotaan. Ekan parin viikon ajot, vajaa 2tkm pelkkää maantietä kulutus oli 11,5l/100. Nyt vaimo ajeli tuota työmatkaa ja sai menemään reilut 13l/100.
En nyt mikään 4wd spesialisti ole mutta jeeppiin verrattuna tuon käytös on epälooginen: välillä liukkaalla pinnalla menee kuin etuvetoinen ja välillä taas kuten takaveto. Jeepin jatkuva nelikko on enemmän selkeästi takavetoinen.
Mutta nousi tuo previa tänään peilijäisen jyrkän rinteen ihan nätisti ylös. Alastulo oli paljon jännempää. 2-vetoisella sama rinne on haastava kesäkelissäkin.
Eihän se mikään maastoauto ole.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.04.2014, 18:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Previassa on muuten sama automaattivaihdelaatikko kuin Jeep Cherokeessa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.04.2014, 00:47
Jhl Jhl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.10.07
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Previassa on muuten sama automaattivaihdelaatikko kuin Jeep Cherokeessa
Tarkoitatko Aisin A46DF -laatikkoa? A46DE on takavetoversio, jos oikein ymmärsin.

http://www.transdetail.ru/ru_rukovod...46DE-A46DF.pdf

Jostain olen lukenut, että juuri tuota A46DF:ää ei löydy mistään muusta Toyotasta kuin Previasta.
A46DE:ä löytyisi myös takaveto 4runner tms.?

Lainaus:
The A46DF is a 4-speed, Electronically Controlled Transmission with lock-up clutch mechanism
developed exclusively for the PREVIA.
The A46DF automatic transmission is equipped with a full-time four-wheel drive transfer.
The A46DF automatic transmission is mainly composed of a torque converter clutch, an overdrive
(hereafter called O/D) planetary gear unit, a 3-speed planetary gear unit, a hydraulic control system
and an electronic control system.

Viimeksi muokannut Jhl : 09.04.2014 00:50
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.04.2014, 06:07
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Ainakin joidenkin lähteiden mukaan näkyi olevan Aisinin 30-40LE, myös A340:nä ja AW4:nä tunnettu. Voi olla että siinä on sitten ollut eri laatikoita tarjolla, tai että joku nettilähde ei ole oikeassa (mikä ei olisi ihme). Toisaalta laatikko kyllä näytti ihan oikealta ollakseen tuo mainitsemani..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.04.2014, 11:43
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyopet Näytä viesti
En nyt mikään 4wd spesialisti ole mutta jeeppiin verrattuna tuon käytös on epälooginen: välillä liukkaalla pinnalla menee kuin etuvetoinen ja välillä taas kuten takaveto. Jeepin jatkuva nelikko on enemmän selkeästi takavetoinen.
Mutta nousi tuo previa tänään peilijäisen jyrkän rinteen ihan nätisti ylös. Alastulo oli paljon jännempää. 2-vetoisella sama rinne on haastava kesäkelissäkin.
Omalla takapotku previalla jäin broidin hiekka pihaan jumiin. Oli toinen takarengas pienessä kuopassa. Se ei siitä noussut mihinkään kun oli hieman lunta. Renkaita on myös turha syyttää, koska oli ihan uudet nokian talvirenkaat. Se ei todellaan ollut paras peli talveen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.04.2014, 12:30
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.946
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Omalla takapotku previalla jäin broidin hiekka pihaan jumiin. Oli toinen takarengas pienessä kuopassa. Se ei siitä noussut mihinkään kun oli hieman lunta. Renkaita on myös turha syyttää, koska oli ihan uudet nokian talvirenkaat. Se ei todellaan ollut paras peli talveen.
Mulla kävi just sama omassa pihassa ja sitten lähti auto vaihtoon. Se mikä itteä sapetti ko. autossa myös oli se, että toinen sivuovi puuttui ja sitä ainoaa sai takoa kiinni moneen kertaan että pysyi. Osia oli vaikeaa löytää tarvikkeena mm. jarrusatulat ois merkkiliikkeessä maksanut eteen muistaakseni 900€/kpl ja pyyhkijä tais olla pitkälle yli satasen. Köyhänä ostin sitten toyotalta parillä kympillä kumin ja pujotin vanhaan runkoon. Konepellin alta, siis sieltä missä ei ole sitä moottoria, kuului aina jotain vihellystä ja ujellusta kierrosten mukaan, mutta vikaa ei löytynyt... Keskikulutus oli 12l/100km, eli suht paljon.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.04.2014, 06:47
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Osia oli vaikeaa löytää tarvikkeena mm. jarrusatulat ois merkkiliikkeessä maksanut eteen muistaakseni 900€/kpl ja pyyhkijä tais olla pitkälle yli satasen.
Juu. Pyyhkijät oli muistaakseni yli satasen toitsulla. Huhhuh. Modasin sitten pyyhkijöitä niin että siellä pystyi käyttämään normaaleja motonet pyyhkijöitä. Ei tarvinnut investoidan 100€ pyyhkijään kun sen sai motonetista kympillä. Kuskin puolelle se oli helppo tehdä, mut apparin puolelle piti vähän rakennella jo.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 06.04.2014, 20:40
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Mullahan oli tuollainen hetken aikaa. Tilaa juu. Vain yksi sivuovi = ihan persiistä. Kulku taakse hieman hankalaa. Tehoa sieltä saa hakea, mun pelistä sitä ei löytynyt. Kuluttaa ihan helvetisti bensaa. Eikä se kyllä kovin lämmin ollut. Lämpöä kyllä tuli, mutta takaosa oli aina ihan jäässä. Edessä taas oli todella kuuma. Muinoin kun oli Pajero niin siinähän oli lisälämppäri taakse. Se oli toimiva systeemi. Takaosassa on myös lämmin, eikä käy niin että edessä on helvetin kuuma ja takana kylmä.
Sulla on ollut jotain vikaa siinä. Meillä on todella lämmin sekä edestä, että takaa. Kovillakaan pakkasilla ei aina voi täysillä lämpöjä pitää. Uudemmissa on joissain kaksi sivuovea, muttei onneksi kaikissa. Eipähän lapset hypi ajoradan puolelta holtittomasti pihalle.

Vai Jeepissä on sama laatikko? No voi hanuri, sehän se sitten ekaksi laukeaa.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.04.2014, 20:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KarvaTurpa Näytä viesti
Vai Jeepissä on sama laatikko? No voi hanuri, sehän se sitten ekaksi laukeaa.
No ei laukea, on todella luotettava. Sitä paitsi se on Aisinin loota, eli japsivehje. Suoran kuutosen lisäksi varmaan ainoa asia mikä Jeepissä kestää
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.04.2014, 21:08
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No ei laukea, on todella luotettava. Sitä paitsi se on Aisinin loota, eli japsivehje. Suoran kuutosen lisäksi varmaan ainoa asia mikä Jeepissä kestää
ok
__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kokemuksia tila-autoista, esim Toyota Previa SamiN Chit-Chat 33 29.08.2016 19:02


Sivu luotu: 01:38 (GMT +2).