![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]()
Laatikko olis takas paikallaan. Toimiikin ja pykälät löytyy. Kiitoksia Lepoantille, Tollukalle ja jopalle! Samalla laitoin uuden painelaakerin paikalleen.
hj61:n simpukka löysi tiensä mun työpöydälle. Siitä ruosteet pois ja maali päälle. Saa autosta pois ton patrollin simpukan niin ei jätkät vittuile niin paljoa ![]() Paisari olis ready nyt. Hopealla juotettiin korkin kaulus paikalleen. Seuraavaks ruveta ihmettelee jos autosta löytyisi kytkin ![]()
__________________
Toyota Crawler |
#427
|
||||
|
||||
![]()
Hienon näkönen rojektos....
__________________
No niin, mennäänpäs tuon suon yli että heilahtaa🤣 |
#428
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#429
|
||||
|
||||
![]()
Eteenpäin tänään. Tuli todettua pieni suunnitteluvirhe painelaakerin kanssa. Ei yllä asetelmaan vaan on 20mm liian lyhyt. Sorvaan jatkoholkin painelaakerin kannattimeen ni saapi sitten laatikon takas paikalleen. Loppuis pikkuhiljaa tää laatikkojumppa
![]() ![]() Ohessa tein tänään kannakkeet ja kiristimen lisälaturille, josta saan samalla alipaineen autolle. Kertokaapas ihmiset minulle nyt rautalangasta vääntäen, että mitenkä ne kaksi laturi samaan aikaan saa pelaamaan autossa? Toinen laturi on 120A volkkarin oma sisäisellä jännitteensäätimellä. Tämä lisälaturi on Daihatsu Rockyn, jossa perinteinen ulkoinen toyota jännitteensäädin. Saako näitä toimimaan keskenään kunnolla? Pitääkö olla yksi yhteinen säädin vai mitenkä? Jos näitä ei saa pelaamaan yhdessä niin mitenkäs tämä lisälaturi saadaan sillein, että se ei lataa moottorin käydessä? Eli hyödyntäisin siitä vain alipainepumpun sitten. Maadotetaanko se jotenkin jotta se ei itse pääse kehittämään herätevirtaa itselleen? Laturille tuli tuollainen korvakko. Kiristin systeemi.
__________________
Toyota Crawler |
#430
|
||||
|
||||
![]()
anna vaan latailla yhtä aikaa. paat ne toimimaan omillaan ja molemmille omat merkkivalot, ni tietää jos jompi kumpi kaput yms.
|
#431
|
||||
|
||||
![]()
Meinasin jo kysyä, että eikö volkkarissa ole alipainepumppua. Mutta katsoin sitten noita alkupään kuvia ja eipä sielä ollu.. Ilmeisestikkin hydrotehostin jarruissa jo ton ikäsessä TDI volsussa? Ei lohkossa ole ilmeisesti edes paikkaakaan enää?
|
#432
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#433
|
||||
|
||||
![]()
Laturin sähköt ois tehty. Oli helppo homma ku kaikki liittimet on samat Hiluxissa kun Rockyn laturissa
![]() Virtapuolta on muutenkin päivitetty eteenpäin. Tekasin kuparilatasta virtakiskon. Toisella puolella on rosterista jo aikaisemmin tehty. Onks jotain hyviä ideoita minkämoisen suojan noille väsäis? Painelaakeri homma pääs tänää eteenpäin kun saimme sorvattu laakerin pidikkeelle jatkoholkin. Nyt painelaakeri menee 20mm edemmäs. Jahka saan laatikon nostettua takasin ni näkee jos meillä olis nyt kytkin sitten ![]()
__________________
Toyota Crawler |
#434
|
||||
|
||||
![]()
Käy ostamassa kaupasta sopiva tuperware (vai mikä nyt onkaan) pakasterasia ja rijät kylkeen. Vaihda tuo rosteri kisko kuparisen koska rosteri johtaa huonommin sähköä ku esim. Musta rauta
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#435
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#436
|
||||
|
||||
![]()
Pikkasen taas eteenpäin
![]() Laatikko tosiaan paikallaan. Kytkin pelaa. Varmaan jopa pitääkin. Luulis tuolla Exedyn racing paketilla pitävän. Ohjaustehostinta oon nyt ihmetellyt. Eli Pumppuna toimii volkkarin oma. Autossa nyt patrollin simpukka mut sehän vaihtuu tosiaan toyotalaiseen ![]() ![]() Tuollainen jäähdytin tuli. Ei hajuakaan mistä autosta on peräsin. Asennettuna välijäähdyttimen eteen. Öljysäiliö tuli tuohon.
__________________
Toyota Crawler |
#437
|
||||
|
||||
![]()
Tehostin homma olisi simpukan asennusta vaille valmis. Lisäksi täytyy käydä teetättämässä pumpun ja simpukan välinen paineletku.
Vinssiä rupesin asentelemaan. Vinssihän on Runvan ewx-9500 12v. Vinssi mahtui hyvin välijäähyn alle ja tulee hyvin sisään niin ei aiheudu etuylityksiä yhtään. Seuraavaks tehdä vähän tukia vinssipedille ja tehdä uudet sähköt vinssiin.
__________________
Toyota Crawler |
#438
|
||||
|
||||
![]()
"Jostain" syystä eivät letkuliikkeissä kovin mieluusti tee letkuja ohjaustehostimiin,Muuttu heti ääni kellossa kun korjasin että eiku tää tuleekin sellasseen omatekoseen pihatraktoriin..
![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#439
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#440
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#441
|
|||
|
|||
![]()
Tuli tuossa mieleen että mites toteutitte sen alipainepumpun poiston? Apuakselihan pyörittää alipainepumppua joka taas pyörittää öljypumppua... veditte vaan pumpun poikki ja jätitte loput pesään vai miten?
|
#442
|
||||
|
||||
![]()
olikohan se kolmella pultilla kiinni. vedettiin vaan pumppu pois ja tehtiin peitelevy päälle. ei pitäisi olla siinä mitää ihmeellistä. Korjatkaa jos olen väärässä
__________________
Toyota Crawler |
#443
|
||||
|
||||
![]()
Voipi olla tuo öljynjäähdytin enemmänkin lämmitin tuossa ohjaustehostimen puolella,tuntuu että virtaus on paljon suurempia ja toimii äkkiä kuristimena välissä. Tämä vaan minun ajatuksia,ja jotenkin muistlin lukeneeni että jollain ongelmat paheni jäähyn asennuksen jälkeen.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#444
|
||||
|
||||
![]()
Näkyy tässä mallissa olevan alipainepumppu jo nokka-akselin päässä joten ei vaikuta öljypumppuun. Vanhempi kone missä on alipainepumppu pystyssä "virranjakajan" kohdalla niin niissä lakkaa pumppu pyörimästä.
|
#445
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#446
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Toyota Crawler |
#447
|
||||
|
||||
![]()
Tänää ei mitään ihmeellistä tapahtunut. Vahvistin vinssipedin jotta kestää vetoa kunnolla. Simpukkaan tuli uus varsi mutta oli väärä. Vinssin sähköjä suunnittelin. Releboksi siirtyy konehuoneeseen ylemmäs. Uudet johtukset, Keulaan katkaisija vinssin käytölle sekä kuskille auton sisälle. Täytyy vaa laittaa kuskille sisälle valintakytkin että kumpaa katkaisijaa käytetään, jottei juopunut apukuljettaja keulassa paina vinssiä sisään päin samalla kun kuski painaa ulospäin...
![]() Jos sitä vkl aikana saisi vinssin valmiiks, tehostinhässäkän ja simpukan asennettua... ![]()
__________________
Toyota Crawler |
#448
|
||||
|
||||
![]()
Kiirettä pitänyt ja ei oo kerennyt tallilla viettää aikaa... No nyt ruppee olee kohta kiire jos meinaa ajaa tolla ravijoella
![]() Jotakin sentään tapahtunut. Vinssi on huollettu ja korjattu! Pyörii nyt normaalia vauhtia, eikä smirkelivauhtia ![]() Tehostajapaketti on ready. Simpukka vaihtui hj 61:een versioon. Letkut teetetty ja homma rokkaa ![]()
__________________
Toyota Crawler |
#449
|
||||
|
||||
![]()
Pirun komia peli tulee!
Tää pisti silmään. Hyvä ja yksinkertainen, mutta laita viel varoiks tohon kieretankoon toinen mutteri ni saat lukittua tuon säädön. varmana löystyy tärinästä ja sit ei pidä enää laturin jalka pelkästään. |
#450
|
||||
|
||||
![]()
Juu mutteri on pitänyt laittaa ajat sitten siihen. Kerran siinä jo olikin kun sovittelin laturia paikalleen
![]() ![]()
__________________
Toyota Crawler |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Rc Crawler | Jukkis | O/M/V Muut | 11 | 06.07.2012 06:03 |
Ostetaan Creepy Crawler | Ram3500 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.04.2012 13:24 |
Myyty HBX Crawler | kj_temmes | O/M/V Muut | 4 | 19.11.2009 09:47 |
Myyty ax-10 RC-crawler | Jouni_S | O/M/V Muut | 19 | 12.11.2008 11:52 |
Myyty Käyttämätön uusi vannesarja TML Rock Crawler 37 musta Toyota 15x10 ET-44 | mikjus | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 19.09.2008 07:00 |