![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vm. -90 XJ:hin menossa alle 2" korotusjouset ja näyttäis pahasti siltä, että käsijarrun vaijereista (eli rummulle menevistä) loppuis mitta kesken... Onko näin vai näyttääkö vaan pahalle? Jos niin mistä sais pykälää pidemmät. Takajarruletku on jo vaihdettu pidemmäksi...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ebayssa noita on vaikka kuinka, toi nyt tuli ekana vastaan nopeella etsimisellä... Itesellä tuli aivan sama homma vaijereiden kanssa eteen tänäviikonloppuna, kun tuohon safari XJ:hin korotussarjan askartelin alle. Mulle tuli myös Rough Countryn 2" takapakat ja sit viä uudet tuuman korottavat riiput... Missäspäin Tamperetta Jeeppiäsi rakentelet? Vois vaikka poiketa joskus potkimassa renkaita...
__________________
-MMC- |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkohan tollanen 4 litran kuutonenkestää ottaa tehoa, olis tallissa parit "mutkat" ja kuulerit, aattelin magaruutalla. Paikkakunnalla voi rullilla hakea säädöt eli niistä ei huolta.
Jos kestäis edes tuplata tehot ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni vakio sisuskaluilla ei (kovin) luotettavasti pysty hirveitä ahtoja lisäämään, mutta onhan noita rakennettu. En muista oliko siinä keltaisessa TJ:ssä mikä oli täällä turbotettu ihan vakiokoneeseen lyöty ahdin kylkeen, siinähän oli menoa aika mukavasti.
Ahtimella voisi saada jokseenkin samat teho- ja vääntölukemat kuin esim. 4.7 strokerilla, eli n.250-280hp ja 400+ Nm vääntöä. Stroker- kone on tuollaisenaan hyvinkin luotettava, eikä niissä ole kovin erikoisia osia sisuskalujen suhteen. Muutamia valmiitakin turbopaketteja on, esim. tämä jossa tehot juuri tuota samaa luokkaa. http://www.505performance.com/Our_Turbo_System.html Johan tuolla liikkuu aika kivasti - tehojen tuplaus on jo melkoinen lisäys, eli voi siinä sitten jo luotettavuus kärsiä. Jos en aivan väärin muista niin yhtälailla 4.0 koneesta kuin Moparin 5.2 tai 5.9 V8- moottoreista sanotaan, että ne ei kestä vakio- osilla kuin matalia ahtoja - puhutaan reilusti alle kilosta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kiertokanget taitaa olla heikko paikka, muuten ei kai ole sen kummemmin ongelmia kuin muissakaan moottoreissa. Moparin pikkulohkoissa ei taida ollakkaan kuin heikkoja osia.
Vahingossakin sen 300 hp turbottaa kuutosestakin , enemmän niitä turbo bensakoneita säretään väärillä säädöillä.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
no nyt puhutaan asiaa, tuon suuntaista miettynyt välillä itsekkin, tosin budjetti ratkaisulla eli mitä nyt vaan sattuu löytymään nurkista ja paineiksi se 0,5
niin luulisi kestävän mutta jaksais jauhaa paremmin rapakossa, ahtimen koko vaan mietityttää...ehdotuksia mistä pelistä sellainen lainataan ![]()
__________________
Mouho Motorsport |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |