Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2014, 14:14
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin. Tämmönen ois muuten kiva:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6241311


Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2014, 15:11
HartSan HartSan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.08
Sijainti: Sotkamo
Viestit: 97
Perusasetus

Meneekö nuo doppelihytilliset pakun näköiset (b-kortilla ajettavat) henkilöauton diisseli verolla, ainakin siinä uskossa olen ollut näitten monipaikkaisten kohdalla?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2014, 16:04
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Ei ole kuin TD-koneita vanhassa LT:ssä, TDI sitten siinä uudemmassa (alkaen -96).
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2014, 16:49
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin. Tämmönen ois muuten kiva:
http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6241311


Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
Vaikea uskoa, että LT:ssä enää yhdessä Hiabin kanssa ainakaan pitää omamassa paikkansa ja taitaa mun 4 veto Hiluxikin painaa ilman mitään varusteita enempi kun tossa väitetään LT:n painoksi.

Lisäksi tossa ei näkyny paripyöriä - kovin jytkyn roudailuun ei riitä perus pakun pyörät.

Olen ajanut uudemmilla LT:llä ja Crafterilla. Ja Mersun Srinterillä. Yksittäiset 235/65/16 C renkaat rupee siinäkin lämpee aika helposti jos on kevyttä roinaa kyydissä sen mitä helposti kyytiin saa.

Man 8.150 on ymmärtääkseni VW:n kopilla oleva pieni kuormuri, joka voisi laillisesti ja asiallisesti soveltua auton kuskailuun ja muihin pikku puuhiin:
https://www.youtube.com/watch?v=yuI8VR1azzQ

Tollanen oli joskus kunnalla. Varmaan painosekseen aika hyvä kantavuus.
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 18.03.2014 17:00
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2014, 18:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Vaikea uskoa, että LT:ssä enää yhdessä Hiabin kanssa ainakaan pitää omamassa paikkansa ja taitaa mun 4 veto Hiluxikin painaa ilman mitään varusteita enempi kun tossa väitetään LT:n painoksi.

Lisäksi tossa ei näkyny paripyöriä - kovin jytkyn roudailuun ei riitä perus pakun pyörät.
Meillä oli 1978 mallinen LT31D. 375 cm vaneeri lavalla, koneena 2.7 litrainen nelos-perkins. Yksikköpyörät 205R14. Kokonaispaino sillä oli 3440 tai 3460 kg. Omapaino muistaakseni 1940kg? Perkins on 40 kg painavampi kuin volkkarin kuutosdiesel. Paripyörämalli on noin 100 kg painavampi. Samassa tulee myös jäykkä etuakseli.

Yksikköpyörät eivät ole ongelma. 205R14C 8 kankaisena kantavuus on 1030kg/kpl. Meillä oli sellaiset LT:ssä, riittää hyvin pakettiautoon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2014, 18:27
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.004
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Yksikköpyörät eivät ole ongelma. 205R14C 8 kankaisena kantavuus on 1030kg/kpl. Meillä oli sellaiset LT:ssä, riittää hyvin pakettiautoon.
Riittää kun käytetään pakettiauton tapaan eikä mätkästä vaikka 2000 kiloa kuormaa...

Mulla on sellanen huomio tullut juuri ja juuri kuormuriksi rekatuista käytännössä pakettiautoista tyyliin LT, että kun niissä kuitenkin ihan hyvin tilaa, on kiusaus suuri laittaa ylikuormaa. Jos renkaat on 225/70/15 tai 235/65/16 nekin joutuu aika koville. Mun arvio siitä onko rengas kovilla vai ei perustuu mm. siihen paljonko on painetta ja sitten koitan ajon jälkeen kädellä renkaan lämpötilaa.

Yhdessä Spinterissä, jonka perällä oli jatkuvasti musiikkiromua, joka ei edes kauhean painavaa siinäkin renkaat aika kovilla 235/65/16 pyörin. Kerran ajoin sillä yhteen keikkapaikkaan ja menin katsomaan missä kondiksessa pyörät on. Yllättäen oli kudokset näkyvissä takana...

Mun Hiluxissa on tällä hetkellä kantavuusindeksin 120 235/85/16 renkaat enkä niitä ole saanut samalla lailla lämpeemään. Jos noita olisi vaikka neljä yhdellä akselilla, kyllä siihen akselille 2000 kiloa hyötykuormaa vois laittaa hyvin mielin jos akseli ja muu rakenne kestää eikä paineenkaan tarttis olla mikään hirvee. Tällöin akselilla saattas olla 3000 kg jos siinä olis tyhjänä 1000 kiloa ja yhtä rengasta kohti 750 kiloa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2014, 06:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Riittää kun käytetään pakettiauton tapaan eikä mätkästä vaikka 2000 kiloa kuormaa...
Heh, meidän volkkarillakin vietiin joskus reilua kahta tonnia jouset pohjassa. "Ei me nyt kahta kuormaa viedä" Siinä hommassa renkaat tosiaan lämpenivät kovasti. Mutta aina perille päästiin.

LT:n perä on tosiaan kevyt kuin mikä. Meillä tarvirenkaat alkoivat olla jo aikuis-iässä, kun uudet olisivat maksaneet niin paljon. Kesärenkaistakin sai maksaa 1200mk/2kpl... Talvella pidettiin 200-300 kg määrää betonipainoja perässä, niin liikkeelle pääsi helpommin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2014, 21:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Hyvä, että ei härkäpäisesti pidetä kiinni ensimmäisestä ajatuksesta!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin.

Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu:
http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
Tuossapa Ultra"turvallinen" veturi talvikelille isolle trailerille:, Sikakevyt perä, takaveto, pitkä peräylitys, ja lyhyehkö akseliväli!
Ja paripyörät, yhdisttynä kantaviin, vanhoihin (kovettuneisiin) renkaisiin, ei yhtään auta tilannetta... (yleensä noissa halpiksissa/tilapäiskäyttöön ostetuissa on luvattoman huonot renkaat, koska uudet, laadukkaat, rengaskerrat maksaa lähes auton hinnan, ja ne kuitenkin kuivuu/mahii pilalle 10 vuodessa, vaikka kilometrejä olisi kuinka vähän)

Oliko tuossa sinun siviili jeepissä esim. abs- jarrut, jatkuva neliveto, jopa ajonvakautuksella/vetoluiston estolla, Airbäkkejä, tai muuta turvavarusteita?
Tuosta Ivecosta varmaan löytyy seuraavat turvallisuuteen liittyvät varusteet; Turvavyöt: vähintään lannevyö, ja kokoontaittuva rattiakseli?

Jos hirvittää (turvallisuuden takia) vetää jollain "uudehkolla" jeepillä traileria, niin tuostahan se ratkaisu löytyy... Näyttää siltä, että kaikilla jeeppimiehillä ei ole yhtä raju luottamus kalustoonsa? (anteeksi)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2014, 23:52
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.374
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
(yleensä noissa halpiksissa/tilapäiskäyttöön ostetuissa on luvattoman huonot renkaat, koska uudet, laadukkaat, rengaskerrat maksaa lähes auton hinnan, ja ne kuitenkin kuivuu/mahii pilalle 10 vuodessa, vaikka kilometrejä olisi kuinka vähän)
Mulla oli sit hyvä tuuri kun mun Ivecossa oli ihan uudenkarheet kumit paripyörissä
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? Heikki L Chit-Chat 28 16.05.2012 01:34
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto heicola O/M/V Ajoneuvot 5 12.01.2011 10:43
Ostettu B-kortilla ajettava avolava kivinen O/M/V Ajoneuvot 0 05.08.2009 18:44
Eihän sitä kortilla ajeta...??? secretary Chit-Chat 9 11.02.2007 10:12


Sivu luotu: 14:23 (GMT +2).