![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() TDI-koneisessa LT:ssä kyllä potku riittää, mutta vetokilot taitaa jäädä kahteen tonniin. Tämmönen ois muuten kiva: http://www.nettiauto.com/volkswagen/lt/6241311 Tässä olisi vetokilot jo kohdillaan, Hiabbi ja doppel-cab vain puuttuu: http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Meneekö nuo doppelihytilliset pakun näköiset (b-kortilla ajettavat) henkilöauton diisseli verolla, ainakin siinä uskossa olen ollut näitten monipaikkaisten kohdalla?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole kuin TD-koneita vanhassa LT:ssä, TDI sitten siinä uudemmassa (alkaen -96).
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lisäksi tossa ei näkyny paripyöriä - kovin jytkyn roudailuun ei riitä perus pakun pyörät. Olen ajanut uudemmilla LT:llä ja Crafterilla. Ja Mersun Srinterillä. Yksittäiset 235/65/16 C renkaat rupee siinäkin lämpee aika helposti jos on kevyttä roinaa kyydissä sen mitä helposti kyytiin saa. Man 8.150 on ymmärtääkseni VW:n kopilla oleva pieni kuormuri, joka voisi laillisesti ja asiallisesti soveltua auton kuskailuun ja muihin pikku puuhiin: https://www.youtube.com/watch?v=yuI8VR1azzQ Tollanen oli joskus kunnalla. Varmaan painosekseen aika hyvä kantavuus. http://www.nettiauto.com/iveco/daily/6271000 Viimeksi muokannut tekniikkamies : 18.03.2014 17:00 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yksikköpyörät eivät ole ongelma. 205R14C 8 kankaisena kantavuus on 1030kg/kpl. Meillä oli sellaiset LT:ssä, riittää hyvin pakettiautoon.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mulla on sellanen huomio tullut juuri ja juuri kuormuriksi rekatuista käytännössä pakettiautoista tyyliin LT, että kun niissä kuitenkin ihan hyvin tilaa, on kiusaus suuri laittaa ylikuormaa. Jos renkaat on 225/70/15 tai 235/65/16 nekin joutuu aika koville. Mun arvio siitä onko rengas kovilla vai ei perustuu mm. siihen paljonko on painetta ja sitten koitan ajon jälkeen kädellä renkaan lämpötilaa. Yhdessä Spinterissä, jonka perällä oli jatkuvasti musiikkiromua, joka ei edes kauhean painavaa siinäkin renkaat aika kovilla 235/65/16 pyörin. Kerran ajoin sillä yhteen keikkapaikkaan ja menin katsomaan missä kondiksessa pyörät on. Yllättäen oli kudokset näkyvissä takana... Mun Hiluxissa on tällä hetkellä kantavuusindeksin 120 235/85/16 renkaat enkä niitä ole saanut samalla lailla lämpeemään. Jos noita olisi vaikka neljä yhdellä akselilla, kyllä siihen akselille 2000 kiloa hyötykuormaa vois laittaa hyvin mielin jos akseli ja muu rakenne kestää eikä paineenkaan tarttis olla mikään hirvee. Tällöin akselilla saattas olla 3000 kg jos siinä olis tyhjänä 1000 kiloa ja yhtä rengasta kohti 750 kiloa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() LT:n perä on tosiaan kevyt kuin mikä. Meillä tarvirenkaat alkoivat olla jo aikuis-iässä, kun uudet olisivat maksaneet niin paljon. Kesärenkaistakin sai maksaa 1200mk/2kpl... Talvella pidettiin 200-300 kg määrää betonipainoja perässä, niin liikkeelle pääsi helpommin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hyvä, että ei härkäpäisesti pidetä kiinni ensimmäisestä ajatuksesta!Lainaus:
Ja paripyörät, yhdisttynä kantaviin, vanhoihin (kovettuneisiin) renkaisiin, ei yhtään auta tilannetta... (yleensä noissa halpiksissa/tilapäiskäyttöön ostetuissa on luvattoman huonot renkaat, koska uudet, laadukkaat, rengaskerrat maksaa lähes auton hinnan, ja ne kuitenkin kuivuu/mahii pilalle 10 vuodessa, vaikka kilometrejä olisi kuinka vähän) Oliko tuossa sinun siviili jeepissä esim. abs- jarrut, jatkuva neliveto, jopa ajonvakautuksella/vetoluiston estolla, Airbäkkejä, tai muuta turvavarusteita? Tuosta Ivecosta varmaan löytyy seuraavat turvallisuuteen liittyvät varusteet; Turvavyöt: vähintään lannevyö, ja kokoontaittuva rattiakseli? Jos hirvittää (turvallisuuden takia) vetää jollain "uudehkolla" jeepillä traileria, niin tuostahan se ratkaisu löytyy... Näyttää siltä, että kaikilla jeeppimiehillä ei ole yhtä raju luottamus kalustoonsa? (anteeksi) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Veturi pic-up jatko-ohjaamolla ja B kortilla? | Heikki L | Chit-Chat | 28 | 16.05.2012 01:34 |
Myydään MYYTY: -96 GMC Suburban - B-Kortilla ajettava M1G maastohenkilöauto | heicola | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.01.2011 10:43 |
Ostettu B-kortilla ajettava avolava | kivinen | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.08.2009 18:44 |
Eihän sitä kortilla ajeta...??? | secretary | Chit-Chat | 9 | 11.02.2007 10:12 |