Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2014, 20:38
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jep, ainakin kannattavan hinnoittelun...
Hyvä laatu maksaa. Ja todistetusti paska laatu voi maksaa saman verran kuin hyväkin laatu.

Hinnaltaan ruotsalaiset on varsin kilpailukykyisiä verrattuna suomalaiseen "laatutuotteeseen", on nimittäin kokemusta. Erona vaan se että suomalaisen, arvostetun konepajan tekemä koneen tappi näyttää ja tuntuu autotallisorvarin tekemältä. Pinnan laatu luokkaa kynsiviila ja karkaisukin on sinnepäin kovuuksien puolesta.

Se hinnan kysyminen tuskin maksaa mitään sieltä Metsätyöltä, ei kait ne sentäs ihan niin ahneita ole...

Minkä merkkinen ja mallinen on topikin aloittajan kone? Paljon tunteja?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2014, 21:20
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Kone on enemmän jo kotikäytössä oleva takeuchi tb15. Tuskin tällä vehkeellä suuria urakoita tehdään mutta pienempään hommaan soiva peli. Suurin väljä löytyy tuosta tyven nivelestä, jonka ajattelin saada ensi suveksi ainakin pienemmäksi. Vaikuttaa tämän illan mittausten perusteella että nivelen ylempi holkki no noin 0,4mm väljempi, mutta kumpikin holkki on pyöreä ja muuten ehjä. Kai sinne on vaan uutta tappia survottava. Entinen näyttää olevan kovuudeltaan kutakuinkin sylinterivarren luokkaa ja lienee alkuperäinen.

Expander ei taida tässä oikein toimia kun väljä ei ole tapin päissä vaan keskellä tappia. Vai onko noita muitakin versioita kuin Metsätyön kotisivuilla?

Viimeksi muokannut Samppa79 : 17.03.2014 21:26
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2014, 21:52
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Hyvä laatu maksaa. Ja todistetusti paska laatu voi maksaa saman verran kuin hyväkin laatu.

Hinnaltaan ruotsalaiset on varsin kilpailukykyisiä verrattuna suomalaiseen "laatutuotteeseen", on nimittäin kokemusta. Erona vaan se että suomalaisen, arvostetun konepajan tekemä koneen tappi näyttää ja tuntuu autotallisorvarin tekemältä. Pinnan laatu luokkaa kynsiviila ja karkaisukin on sinnepäin kovuuksien puolesta.

Se hinnan kysyminen tuskin maksaa mitään sieltä Metsätyöltä, ei kait ne sentäs ihan niin ahneita ole...
Niin liekö hinnat laskenut kun tullut muitakin tekijöitä? Minusta vaan 800€+alv tapista on aika paljon jos vastaavankokoisen suoran tapin saa ~100€ sis alv...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2014, 00:50
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Voi olla että kilpailukin vaikuttaa, ja valuuttakurssit. Mutta 1000€ vs. 100€ ei kyllä selity millään, joko yritetty laillistettua ryöstöä tai sitten on myyty aivan eri asioita.

Sampan koneeseen täytyis melkeinpä nivel holkittaa tai täytehitsata jos hyvän haluaa. Siihen ylempään lenkkiin kohdistuu enemmän rasitusta kuin alempaan joten sen takia kuluminen on suurempaa. Kuva kertois kyllä paljon, mä oon muutamaan pikkuseen kumitelaläpyttimeen niitä tyvitaiton niveliä vahvistanut iltahommina. Takeuhtin rakenteesta ei oo muistikuvia mutta hyvin samankaltaisia ne kaikissa koneissa on.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2014, 08:32
JSJ:n Avatar
JSJ JSJ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.07
Sijainti: Raahe, Finland.
Viestit: 232
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Niin liekö hinnat laskenut kun tullut muitakin tekijöitä? Minusta vaan 800€+alv tapista on aika paljon jos vastaavankokoisen suoran tapin saa ~100€ sis alv...
Hinnasta en tiedä, mutta poraako tuo suora tappi itselleen myö sopivan reijän? Eli tarkoitan tuolla että et voi verrata suoran tapin ja tommoisen expanderin hintaa yks yhteen kun toinen vaatii myös reikien koneistusta ja toinen ei..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2014, 16:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tarkoitan vain että yhden aidon expander tapin hinnalla saa teetettyä kahdesta kolmeen vastaavaa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2014, 19:01
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Viestit: 2.085
Perusasetus

no mutta menihän se väittelyks...
__________________
t5 portteri -07
mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2014, 00:10
Stade Stade ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.09
Sijainti: Pori
Viestit: 83
Perusasetus

auraosa. ei maksa vaivaa tehä itse. satasella selviää tappi + holkki. http://www.auraosa.fi/fi/
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.03.2014, 12:27
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

meillä oli työpaikalla 2006vm 323 bobcat. aika paljon sillä naputettiin copon vasaralla ja tappeja ja holkkeja sai vaihtaa vuoden välein vaikka hyvin rasvasikin.
viimeiset teki paikallinen koneistamo moilanen kun meni jo toi tyven kääntöpalikkakin väljäksi ja se piti holkittaa. siinähän ei oo holkkeja muutakuin alavaunusta tulevassa osassa mikä siis keskellä tappia.
sitä en tiedä mistä ne teki tapit mut ei ne kyl mitään kestäny, poikki ei menny mut max 300tuntia ja ihan väljät. ne teki siis koko puomiston tapit samalla, ehkä ne tuli vedetystä.. kun osia vein niin ihmettelivät alkuperäisiä materiaaleja.. viilalla vaan kokeili tappia ja sanoi et pehmeetä on.. mut oli ne alkuperäiset silti lujemmat.
tossa olis expander ollu ehkä nopeempi ja lujempi tapa korjata mut kun piti säästää..
no onneksi toi on jo maailmalla, 2500h on paljon tuossa käytössä pikkukuokalle.

nyt pitäs ennen kesää tapittää toi TC-50 terex. onkohan siinä 1900h mittarissa ja ihan tuntuva välys koko puomissa tyvestä indeksaattoriin asti
ja myös kääntökehä on kulunut,se oli väljä jo 460h kun meille tuli.

tossa isoissa åkermannissa (ec 300) on aluperin tuollaiset expanderit ainakin kaivuupuomissa ja niitä saa teetettyä ihan paikallisessa cnc koneistamossa .. teki myös 655 willen käännön ja puomiston tapit samalla tyylillä ja visut tuli. http://www.akegears.com/yritys.html
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Lenkki-tappi iskarit (Dodge) Pohjakosketus O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.07.2012 19:42
Ostetaan pitkät iskarit tappi tappi päillä timbe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 12.12.2011 21:30
Ostetaan pitkät iskarit tappi tappi päillä timbe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.11.2011 00:27
pajeron taka oven sarana tappi? jamppa.w Tekniikka & Jutustelu 13 22.02.2007 14:37
suikan bensa pumpun tappi O/M/V Muut 0 19.07.2005 19:23


Sivu luotu: 11:41 (GMT +2).