![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Mites, tuleeko tukivarret samaan kohtaan?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sivusuunnassa luonnollisesti samaan paikkaan. Hieman sen sijaan nostan niitä ylemmäs, eli samalla väkisin siirtyy myös hieman taaemmas koska alatukivarsien kiinnikkeitä on pakko siirtää taaemmas että ei tartte mennä akseliputken sisään
![]() Tarkoitus on saada tukivarren kulmia loivemmaksi, että toimii paremmin. Paljoa ei ole toisaalta varaa nostaakaan edessä, koska tulee moottori vastaan. Tarkoitus on jossain vaiheessa laittaa ainakin eteen Metalcloakin tekemät JK:n tukivarret, JK:n varret kun on kymenisen senttiä pidemmät kuin nykyiset. Takatukivarsien kanssa täytyy kattoa, tarkoitus kyllä olisi niitäkin vielä vähän fiksata loivemmiksi.. ja samalla koittaa jostain ettiä tyhjä avoimen D44a:n murikka, niin saisi palalukon tuon perkeleen kitkapaskan tilalle. Vuoden ollut uudet kitkapakat taka-akselilla, ja nyt on jo loppu
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 04.03.2014 17:44 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mitään kummempia ei ole tullut puuhailtua, mutta vihdoin viimein hommasin vaihdelaatikkoon uudet solenoidit ja governorin anturin. Laatikko ei ole vaihtanut automaatilla kuin 3-OD-3 välillä, 1-vaide päälle vain vapaalta paikalla ollessa ja 2- vaihde kahvasta vetämällä.
Eli kolme uutta solenoidia, governorin paineanturi, ja Transgo:n 46RE shift correction kit. Ei ihan varsinainen shift- kit, mutta vähän sinnepäin. Operaationa siis laatikon öljypohjan ja venttiilikoneiston alas tiputus, ja purku osiin. Solenoidit ja anturin olisi saanut vaihdettua ilman venttiilikoneiston tiputustakin, mutta mitäs hauskaa siinä olisi - ja pitihän se shift kittikin asentaa Koko homman meni kahtena päivänä n.12h (2h öljypohjan & valve bodyn irrotukseen, 10h valve body purku & kasaus ja takaisin asennus). Ei mikään ihan mahdoton homma, mutta kun ekaa kertaa teki niin aika tarkkana sai olla ja ottaa purkuvaiheessa kuvia. Apuna oli PDF- muotoinen tehtaan korjausopas 46RE- vaihteistolle, helpotti oleellisesti.Siinä osat: ![]() ..tuonne ne pitäisi mennä: ![]() Näistä Chryslerin laatikoista löytyy lähes poikkeuksetta aina rikkinäinen lukkorengas - muistaakseni ylivaihteen lukkorengas jostain kohdalta. Jos laatikko toimii ihan normaalisti niin ei aiheuta toimenpiteitä. Tässä tapauksessa toimii, joten laatikkoa ei tarvitse peruskorjata: ![]() Myös ylivaihteen jotain toimintoa ohjaavan männän sisältä löytyy heikko alkuperäinen jousi, tässäkin tapauksessa se oli katkennut. Paketissa tulee mukana uusi: ![]() Aivot.. Yhtään check ball:ia en hävittänyt, ihme kyllä ![]() 46RE- laatikon venttiilikoneisto hajaantuu kolmeen isompaan lohkoon, joiden välissä on "ohjelmalevyt", eli ne peltilirpakkeet joissa on miljari reikää, koloa, yms.. Kuvassa ylimmäinen lohko: ![]() ![]() Tuon verran on governor solenoideissa kokoeroa tehtaan alkuperäisen ja Borg-Warner:in "heavy duty"- version välillä: ![]() Siinä olisi häkkyrä taas kasassa - osia ei jäänyt yli, ja autoon kiinni laitettua myös toimi heti ekalla yrittämällä kuten pitääkin Sen verran shift correction kitissä oli säätövaraa, että sai hieman jämäkämmät vaihdot varsinkin 3 -> OD osalta. Nyt toimii taas laatikko kuten pitää, eli kaikki pykälät menee päälle D- asennolla. Myös muuntimen lukitus toimii nyt selvästi paremmin kuin aiemmin, taisi olla jo muuntimen lukon solenoidi heikossa kantimissa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 11.12.2014 14:20 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tutun näköistä hommaa, jouset poikki sun muuta ja aikaa menee simona. Hyvä että sulla oli intoa tehdä toi homma finaaliin. Ajattelin jo omastakin ex-Jeepistä, että ei siellä voi olla kuin solenoidit sun muut rikki, kun ei luista muttei silti vaihda kunnolla ja sitähän se sit oli.
Nyt vain kisoille Voguen kanssa uudelleen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Solenoidit ja anturinhan saa vaihdettua vaikka valve body olisi laatikossa kiinni
Mutta shift (correction) kittiä ei asenneta ilman irrotusta. Olisin tosin varmaan irrottanut joka tapauksessa, oikeastaan kiinnosti nähdä mitä tuo hässäkkä on syönyt, ja toisaalta katsoa onko siellä kuinka paljon moskaa sisällä ![]() Onhan tuossa hommaa, mutta eipä siinä. Tietää, että kun laatikko joskus poikii niin ei se itse vaihteiston sisuskalujen purku ja kasaus voi vaikeaa olla, kun kerran tuossakin onnistui. Pieniä sydämentykytyksiä aiheutti se, että luulin hävittäneeni laatikon korjausoppaassa mainitun "accumulator"- männän sisältä jousen (ulompi oli tallella). Ulompi ja sisempi jousi, sekä itse accumulator:in mäntä tippuu pois kun venttiilikoneiston ottaa irti joten häviämisen mahdollisuus on olemassa. Pieni tutkimus tuotti tuloksen että kaikissa 46RE laatikoissa tuota sisempää jousta ei ole ollutkaan, ja mm. näissä 5.9- koneisten laatikoissa ei ole.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
8mm:n teräslevyn - tässä tapauksessa haponkestävän - rei'ittäminen 3" pakoputken laippaa varten osoittautui hieman hankalaksi. Tiesin kyllä RST:n/ happoisen olevan normaalia S235- tai S355- terästä selvästi kovempaa, mutta yllätti silti.
Pylväsporakoneen (hieman laadukkaampi kiinanihme) remmit eivät tykänneet, olivat jo muutenkin varmaan vähän kulahtaneet ~7 vuoden aktiivisen käytön jälkeen. Toinen hihna katkesi ja toinen ehti muuten vain rispaantua pahasti. Lisäksi Boschin bi-metal 76mm:n rasiaterä kyrvähti siinä samalla Ilmeisesti en uskaltanut painaa riittävän kovaa, jolloin terä ei syönyt kunnolla, vaan aiheutti teräslevyn pintakarkenemisen -> terä paloi. Leikkuunestettä käytin kyllä varmasti tarpeeksi.. Lueskelin vasta jälkikäteen että RST/ happoisen leikkuussa oikeasti PITÄÄ huolehtiä riittävästä terän paineesta leikattavaan pintaan. Aina oppii uutta.Noh, visiitti IKH:hon hakemaan hihnat (huimat seitsemisen euroa ), K-Raudasta uusi rasiaterä ja homma luonnistui loppuun:![]() ..ja itse lopputulos. Ei muuta kuin laipat ja uusi katalysaattori työpaikan hitsarille TIG- käsittelyyn ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |