Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2014, 13:40
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.


Viimeksi muokannut toyota4x4 : 03.03.2014 13:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2014, 14:34
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?

En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.

Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2014, 14:48
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?

En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.

Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.
juu näistä oli otettu mm.noi tapit pois . ei kestä sitä että pelkän kumin varassa kääntelee metässä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2014, 13:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rölli Näytä viesti
Mitä varten ja mistä kumista toi irti repee?

En mä ainakaan muista et mulla 90-sarjan cruiserissa olisi mitään kumia siellä ollut...
Voi tietty olla et muistan väärinkin. Tai et hilussa ois jotenkin erilainen rakenne.

Jokatapauksessa tollanen palikka siellä on hyvin toiminut reilut 100000 kilometriä jo.

On siellä kumi, toisinaan vaan niin ruosteen ruskea ettei jää mieleen. Kato kuvasta:


Tuossa siis tuo aiemmassa postauksessakin mainittu 4crawler.comin 2" jatkopala. Alkuperäiset tapit säilyy, jatkokappaleeseen koneistettu niille paikat. Tosin ylhäältä ei enää ota tapit kiinni, mutta sehän on metalli-metallia vasten liitos eli ei myötää siitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.03.2014, 10:41
jarri jarri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.14
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

oliko kova homma tilata toi ko itte kokeilin niin oli kyllä niin vaikean takana se tillaaminen ja sitte toiseksi ko ei tuota lontoota ihan hirveästi käsitä. kaikenkaikkiaan toimiva ratkaisu vissiinkin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.03.2014, 18:07
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarri Näytä viesti
oliko kova homma tilata toi ko itte kokeilin niin oli kyllä niin vaikean takana se tillaaminen ja sitte toiseksi ko ei tuota lontoota ihan hirveästi käsitä. kaikenkaikkiaan toimiva ratkaisu vissiinkin?
Eipä tuo mikään ihmeellinen operaatio ollut kun minäkin huonolla lontoolla siitä suoriuduin.

Ja tosiaan kävin oikeen tarkistamassa niin kyllä sieltä mullakin se kumi löytyy
Juuri noin kun tossa Matin postauksessa on.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2014, 15:09
jarri jarri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.14
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

noniin nyt voin kokemuksesta kertoa että minkälainen homma on tuo korotus tehhä 06-> hiluxeihinnoin suurinpiirtein. eli 35-50mm korotus kuskin puolelle etumainen koro palikka on kaikkista hankalin laittaa joten kannattaa suosiolla irrottaa sisälokari ja pissapojan säiliö niin onnistuu mukisematta ja flektikoteloa pitää "avartaa" hieman reilummin alaspäin mitä korotus palikka on korkea mikäli ei laske syyläriä alemmas. lisäksi tankin täyttöputki ei riitä millään korkin kyllä saa siihen "hollille" kiinni mutta kannattee jatkaa ja tosiaan sen rattiakselinkin saa katsastusmiehen mukaan tehdä vaikka itse kunhan se on "koneistettu" eikä hitsattu viritys. siinäpä ne mitkä hieman hommaa hankaloittivat. ja meinas unohtua, pulttejan kun menette hommaamaan niin ottakaa huomioon että ovat normaalia tiheämpi kierteisiä (takapäässä tuottaa ongelmia, kun mutterit on hitsattu yläpäähän kiinni) tai sitten säästäkää vanhat ja hitsatkaa mukavaa "jatkoa"

ja vielä lisäksi vaihdekeppiäkään ei tarvi jatkaa tai repiä ylimääräsiä muoveja pois, vaihteet napsahtaa silmään niinkuin kuuluukin ja kaikki pelittää normaalisti

Viimeksi muokannut jarri : 09.03.2014 15:15
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2014, 16:39
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.116
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarri Näytä viesti
ja vielä lisäksi vaihdekeppiäkään ei tarvi jatkaa tai repiä ylimääräsiä muoveja pois, vaihteet napsahtaa silmään niinkuin kuuluukin ja kaikki pelittää normaalisti
Mie muokkasin korotuksen jälkeen hiukka vaihdekeppiä,ku tuntu menevän liian lähelle kojelautaa eteenpäin lykittävillä vaihteilla.
Laikalla poikki,samalla hiukan lyhemmäks ja parempaan kulmaan hitsaten kiinni.
Vaihdevälit lyheni ja keppi sopii paremmin hanskaan. Alkuperäinenhän on ihan järkyttävän mittainen seiväs
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.03.2014, 14:54
jarri jarri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.02.14
Sijainti: Tornio
Viestit: 7
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
ite ennemmin kyllä hitsaisin jatkon kun laittelisin noita palikoita. pahimmillaan ohjauksesta tulee yhtä kestävä kuin se kumisen rättinivelen paksuus on. useita vastaavia viritys palikoita olen nähny rikki menevän kun repee kumista irti.

muutoin varmasti toimiva juttu tuo hitsaus muttakun ei mene katsastuksesta läpi. kiinnostaisi tietää että mistä niitä palikoita saa ostettua, kohta olis melkein niinkö kiireki saaja semmonen
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.03.2014, 16:35
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarri Näytä viesti
muutoin varmasti toimiva juttu tuo hitsaus muttakun ei mene katsastuksesta läpi. kiinnostaisi tietää että mistä niitä palikoita saa ostettua, kohta olis melkein niinkö kiireki saaja semmonen
Tuoltahan noita saa tilata.

http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/...eringExtension
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
-06 hiluxin korin korotus antton077 Tekniikka & Jutustelu 6 18.11.2008 18:04
Hiluxin korotus, kuinka "tarpeellista"? Tekniikka & Jutustelu 34 22.09.2007 18:04
Hiluxin korotus secretary Tekniikka & Jutustelu 10 09.10.2005 16:45
K-A:n korotus? miksu1 Tekniikka & Jutustelu 2 23.01.2005 21:05
Hiluxin korotus Mutamies Tekniikka & Jutustelu 0 16.07.2004 19:04


Sivu luotu: 12:45 (GMT +2).