![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Eero ja Kutunjuusto kiittävät Kaikkia tapahtumaan saapuneita hienosta offispäivästä. Eero oli lopulta tyytyväinen päivän kulkuun vaikka alussa surkutteli osallistujien pientä määrää. Mutta onneksi yleisöä saapui runsaasti ja täten kanttiinihenkilökunnan iso panostus ei mennyt hukkaan. ![]() Eero on valmis maanomistajana muokkailemaan maastoa enemmän toiveiden mukaiseksi, mutta ennen sitä on nimenomaan hyvä keskustella siitä millainen toimiva crossirata pitää olla. ![]() Hyvä että keskustelua on jo tullutkin. Jännä juttu että ensin crossi kiinnosti suuressa määrin ja sitten parin viime vuoden osallistujia on ollut kaikissa kisoissa vain kourallinen. Eritoten iso luokka on siinä mallissa että sen saa ilmeisesti lopettaa vallan. Kutunjuustossa olemme sitä mieltä että toimiva rata pitää olla lyhyt, ajettavissa ilman vinssiä, ei liian suuria ja vaativia nousuja eikä upottavia suonsilmiä. Kurveja ja haastetta toki pitää olla mutta ei liian vaativia. Sen vuoksi pelto on hyvä maasto ajoradalle. Uskomme että osasyy laimeaan innostukseen on juuri se että viimeaikaiset kisaradat ovat olleet hieman liian vaativia perusautoille. Kysymys kuuluu pitääkö sen radan olla valtaosaltaan joko kovaa iskaritestiä tai upottavaa vinssin vaativaa suota? Myöskään vesialtaat eivät meitä kiinnosta vaikka kovalla pohjalla olisivatkin. Kun rata ei sisällä liian vaarallisia kohtia niin autoiltakaan ei tarvitse vaatia ihan kaikkea sellaista joka veisi innostuksen lajiin sen kalleuden vuoksi. Sen vuoksi lähdimme innolla mukaan tämän tapahtuman järjestäjiin kun pääsimme mukaan toteuttamaan sellaista rataa joka on meidänkin mielestä lähempänä sitä mitä crossin pitäisi olla. Jatkossa ehkä radan pitäisi olla hieman pidempi jotta mahdolliset isommat osallistujamäärät mahtuisivat siellä sujuvasti ajelemaan. Samaten myönnämme sen että ohituspaikat olivat loppuviimeksi sittenkin kortilla vaikka sitä ei siimoitusvaiheessa täysin tajuttu. Jatkossa Kutunjuusto häärää enää pelkästään crossin parissa ja mieluummin kilpailijoiden joukossa. Joten toivomme lajin kehittämistä ja mielellään terveellä ajattelutavalla. Ei tapettaisi hienoa lajia liian kireillä rakentelusäännöillä yms. ![]() Videota kuvasin ja lopputuloksen julkaisen heti sen valmistuttua.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
En kannata iskaritestiä, epätasaista saa toki olla mutta nekin mielellään sitten hitaisiin paikkoihin, pelto oli hienon näköistä baanaa, ja sitten voisi olla joku hidas lenkki jossa esim. joku ojanylitys ja vaihtoehtoisesti kiertävä tasainen reitti. Kuitenkin niin että haasteen määrän saisi itse hieman valita, niin että tasainen ja helppo ei olisi niin nopea kuin haastava pätkä. Vesialtaatkaan ei oikein sytytä, kaikki tämmöinen potentiaalinen autonrikkomiskohta ei ole hauskan, halvan ja rentomielisen kisan aineksia. Tossa kun ford59 ehdotti katu ja HC-luokkaa, nimiltään vaikka sitten katu- ja offroad-ryhmät. Kuulosti hyvältä siinä mielessä että olisi kaksi ryhmää, katuautot olisivat säännöiltään semmoiset että kosketuksia ei sallita ja radassa olisi joku helpotus verrattuna offroad-ryhmän autoihin että periaattessa vakio-pajerollakin pääsisi radan ympäri jotenkuten, ei tarvitse sentään niin helppo että etuveto-Escortilla pääsee mutta niin ettei sentään tarvi kaikilla olla 31" renkaat ja 3" korotusta että rataa pääsee ympäri. Mikä sitten olisi näiden määritelmä, sitä en tiedä. Olisiko katu-ryhmään kilvellisyys ja max. 33" renkaat? Offroad-ryhmällä voisi olla jossain kohtaa eri reitti, jossa olisi sitten ryminään sun muuta mitä halutaan. Heinimaalla tämä olisi varmasti mahdollista. Kuramatorossi näytti tossa viime vuonna aika hienon baanan, missä ei ihan älytöntä ryskettä käsittääkseni ollut, ja siellä oli isolle luokalle omat kiertokohdat haasteen hakuun. Itse odotan innolla tulevaa jos saadaan tommonen rata että millä tahansa maasturilla pääsee periaattessa kisaamaan, palkinnoilla ei niin väliä kunhan kaikilla on kivaa. Oma autokin on 4,5" korotus ja 31" renkaat, mutta ei silti kiinnossa ajaa 50km/h kivikossa ja pelätä että koska joku pettää ryskytyksestä. Offroad kun aina vie ne viimeisetkin rahat oli lähtökohdat mitkä tahansa. Ja kisaformaattiin, itse pidän todella hyvänä tuota 45min + 45min kisoja 30-60min huoltotauolla, saa auton tankata jos tarvii, korjata pienet viat mitä tulee. Ei mielestäni mitään järkeä ajaa 90min ja kolmannes autoista joutuu keskeyttämään syystä tai toisesta. EDIT: Tässä yksi hieno pätkä pienipyöräisille perushaastavasta radasta. Toki tossakin oli jotain karvan liian jyrkkiä ylä- ja alamäkiä ja iskaritestin näkösiä kohtia mutta periaattessa ei kiven kiveä ajolinjalla johon perän tai öljypohjan vetäisi rikki.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 02.03.2014 18:14 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| FIAT 127 Officrossi? MYYDÄÄN?LAHJOITETAAN? | Punanenä | Maasturiprojektit | 161 | 07.07.2018 20:19 |
| Officrossi fbssä | uokki | Chit-Chat | 8 | 07.11.2017 19:18 |
| OffiCrossi Oulu Kenraaliharjoitusvideot | SuurSyömäri | Linkit | 7 | 04.08.2011 12:20 |
| KLAPERJAHT OFFICROSSI KISA | myllis | Tapahtumat | 16 | 30.08.2010 16:44 |