Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2014, 20:47
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Tässä on suzukimiesten märkä päiväuni, vaikka ei nyt ihan suzukin moottori olekkaan

http://www.youtube.com/watch?v=Nv1hWjzjgMc

__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2014, 19:56
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2014, 20:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Hommaahan siinä riittää riippuen asennustaidoista, miksei samalla joku järeämpi akseli ettei varmana hajoa?
Akselimassoista ei tarvi huolehtia koska ei tuollaista muutosta katsastettua saa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2014, 20:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2014, 20:43
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
Näin minäkin muistelisin, että etumurikka menee heittämällä. Suomessa yleisimmät välityksetkin taitaa olla jotain yli 5. Jollain Ruotsalaisella tiimillä oli jäykkä etuakseli Turaoffissa joku vuosi sitten. Harmi ettei niitä saa leimaan suomessa.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2014, 20:44
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
Joo,ei oo tarkoitus enää leimalle kun rajoittaa niin paljon rakentamista.. mites nuo ohjaus vivut yms.? Mullaki vasta alkutekiöissään tuo idea mut olis vaan niin paljon parempi systeemi offi käyttöön että aloitin tän projektin kysymällä ensin täältä jos jollain jo kokemusta ettei tartte ihan (sokkona) alkaa rakentaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2014, 20:53
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Joo,ei oo tarkoitus enää leimalle kun rajoittaa niin paljon rakentamista.. mites nuo ohjaus vivut yms.? Mullaki vasta alkutekiöissään tuo idea mut olis vaan niin paljon parempi systeemi offi käyttöön että aloitin tän projektin kysymällä ensin täältä jos jollain jo kokemusta ettei tartte ihan (sokkona) alkaa rakentaa.
Ei sinänsä hajuakaan Vitaran ohjauksesta, mutta jos Vitaran simpukka käy melkein heittämällä Samuraihin, niin tuskinpa siinä tulee mitään ongelmia toisinpäinkään, jos Samurain akselin laittaa.

En ainakaan muista että tässä maassa olisi tuollaista swappia tehty, mutta kyllä kannustan ja kehotan sellaisen suorittamaan jos intoa piisaa, koska lopputuloksena olisi tosiaan ihan mukava metsälelu!

Kokemusta kyllä löytyy meiltä moneltakin täällä noista akseliswapeista sun muista muiden vehkeiden osalta, että kyllä ne samat niksit pätee Vitaran kohdallakin, joten apua saat varmasti jos homman aloitat.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2014, 21:15
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Ei sinänsä hajuakaan Vitaran ohjauksesta, mutta jos Vitaran simpukka käy melkein heittämällä Samuraihin, niin tuskinpa siinä tulee mitään ongelmia toisinpäinkään, jos Samurain akselin laittaa.

En ainakaan muista että tässä maassa olisi tuollaista swappia tehty, mutta kyllä kannustan ja kehotan sellaisen suorittamaan jos intoa piisaa, koska lopputuloksena olisi tosiaan ihan mukava metsälelu!

Kokemusta kyllä löytyy meiltä moneltakin täällä noista akseliswapeista sun muista muiden vehkeiden osalta, että kyllä ne samat niksit pätee Vitaran kohdallakin, joten apua saat varmasti jos homman aloitat.
Joo,kyllä tuossa mielessä oli koko auton vaihto mutta tykkään tuosta vitarasta kun on vielä tuo avo malli niin ollu aika mukava peli tuota etu hässäkkää lukuun ottamatta.. sit olis tarkoitus min. 33 renkaat alle.. ihanne olis jotkut 35 mut saa nyt nähdä.. Kiitos kannustuksesta.. ainaki tuolla ulkomailla näkyy olevan jäykällä akselillakin olevia mut en sit tiiä onko pelkkä vitaran koppa päällä vai onko vaihdettu tuo akseli.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2014, 18:11
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

http://www.calmini.com/detail.php?b=...t=1&p=951&n=66

Calmini tekee melkein bolton sarjaa tuolle swapille.
Vaikkei tuollaista ostaisikaan, niin voi käydä vakoilemassa palikoita miten ne on sen toteuttanut.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.03.2014, 22:35
korkit korkit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.12
Sijainti: Alajärvi
Viestit: 155
Perusasetus

foxit


tietäiskö kukaan sanoa kuika helposti samuraihin sais taakse asen. foxit kun on alkup. akselit sopiiko pyörien ja rungon väliin nyt on kierre alusta
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.03.2014, 10:03
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Tuli tossa mieleen että ohjaakos moottorin ohjainlaite flektiä noissa swifteissä ? (Mistä on otettu noita ruiskusarjoja maastureihin) vai onko se flektin ohjaus toteutettu ihan erillisellä piirillä? Ja missä se flektiä ohjaava anturi siellä sijaitsee


Btw. Selviskö se pajareksen laatikko murhe ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.03.2014, 11:26
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Tuli tossa mieleen että ohjaakos moottorin ohjainlaite flektiä noissa swifteissä ? (Mistä on otettu noita ruiskusarjoja maastureihin) vai onko se flektin ohjaus toteutettu ihan erillisellä piirillä? Ja missä se flektiä ohjaava anturi siellä sijaitsee



Btw. Selviskö se pajareksen laatikko murhe ?
Kyllä se alkaa selviimään(nyt raklattaa jo pienemmilläkin vaihteilla)

Oisko se anturi ollut swiftin koneessa imusarjassa ja näissä samurain ruiskuissa ei ole kun on viskolla,Mulla on imusarjassa ainakin ylinääräinen tulppa mikä näyttäisi olevan yhteydessä vesitilaan,siihenkö liene tulisi??
Mä laitoin yläletkuun 85.c asteisen mikä vaikuttais hyvältä.

edittiä. eli swiftissä se tosiaan on imusarjassa lähellä termarikoteloa keltainen 2-napainen anturi!

Viimeksi muokannut Pajares : 23.03.2014 11:38
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.09.2014, 20:56
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.074
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Nyt olis hj:n akselit vaihdettu.. mikähän olis helpoin tapa muuttaa tuota välitystä kun on aika kova kulkuinen vehje..?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.09.2014, 22:07
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Nyt olis hj:n akselit vaihdettu.. mikähän olis helpoin tapa muuttaa tuota välitystä kun on aika kova kulkuinen vehje..?
En tiedä onko helpoin, mutta silppuaa sen orkkis jakiksen ja tekee sj jakolaatikon kanssa tuplat. Google kertoo lisää. Sidekick double transfercase.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.09.2014, 06:27
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

Paljonko vitaran etumurikkaan menee öljyä?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.09.2014, 07:41
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampo3 Näytä viesti
Paljonko vitaran etumurikkaan menee öljyä?
Laita sen verran että alkaa täyttöropusta tulla yli, sillon on riittävästi.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 30.09.2014, 19:16
Mikko81 Mikko81 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.06.14
Sijainti: suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Nyt tarttis apua viisaammilta. Tollanen 2.5 v6 GV nykii tasakaasulla lämpimänä ja vie bensaa kohtuu reippaasti. Toisinaan kun ajat auton lämpimäksi ja sammutat, laitat uudestaan käyntiin ja lähdet liikkeelle ni pudottaa kierrokset jonnekkin kolmeensataan ja yrittää sammua mutta ei kuitenkaan sammu vaan korjaa ite ja sit ku lähet liikkeelle ni hyppii ku kenguru jos yrität varovasti lähteä liikkeelle. Maantienopeuksissa ja kovemmilla kierroksilla ei nykimistä huomaa mutta kaupunkiajo on todella ärsyttävää.
Tähänmennessä autoon on vaihdettu kaikki puolat,kaasuläpän asentotunnistin,ilmamassamittari,tulpat,ilmanputsa ri,molemmat lambdat,EGR tulpattu,suuttimet putsattu,tyhjäkäyntimoottori putsattu,pilotin kanssa etsitty mahdollisia imuilma vuotoja mutta mitään ei löytyny,imusarjan tiivisteet uusittu. Bensansuodatin ja moottorin lämpötila-anturi odottaa tallissa vaihtoa, mutta jos ei noista ole apua ni mitäs sit? Mitään vikakoodeja ei anna.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 13 (0 jäsentä and 13 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 16:04 (GMT +2).