Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.02.2014, 22:18
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Juup elikkä on nyt vähän ongelmaa 303 jarrujen kaa. On kahen polkasun jarrut, ekalla ottaa vähän eestä ja tokalla hyvin kaikki.
Mistä moiseen syy? On ilmattu, putsattu yms mut ei tunnu antautuvan. Painevuotoo ei tunnu.
Auto on sit siviilimalli.
Sit toinen et kun käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti. Onko sielä jossain muualla jotain mikä vaikuttaa tuohon valoon ku kahvan lähellä?
Kiitos

__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.02.2014, 22:26
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti
Juup elikkä on nyt vähän ongelmaa 303 jarrujen kaa. On kahen polkasun jarrut, ekalla ottaa vähän eestä ja tokalla hyvin kaikki.
Mistä moiseen syy? On ilmattu, putsattu yms mut ei tunnu antautuvan. Painevuotoo ei tunnu.
Auto on sit siviilimalli.
Sit toinen et kun käsijarrun merkkivalo palaa jatkuvasti. Onko sielä jossain muualla jotain mikä vaikuttaa tuohon valoon ku kahvan lähellä?
Kiitos
Kengät kaukana rummuista?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.02.2014, 22:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

melko tarkat jarrut ilmauksen suhteen, siihen on ihan hyvä ohjekin jossain ..

toki ensiks kehit kenGät liki
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2014, 07:55
tiku83:n Avatar
tiku83 tiku83 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.08.05
Sijainti: oulainen, Finland.
Viestit: 1.554
Perusasetus

mulla rupesi toimimaan(palo koko ajan) tuo käsijarrun valo kun rappasi jarrupolkimen vas,puolella oleva namiskaa, mikä lie oikealta nimeltään yksi johtoo menee ja semmonen tappi liikkuu siinä, jarrupolkimen kun painaa pohjaan ni tappi menee pohjaan siitä.

melko vaikeasti selitetty mutta jospa jotain selkoa sais

Viimeksi muokannut tiku83 : 28.02.2014 08:00
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2014, 08:40
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
mulla rupesi toimimaan(palo koko ajan) tuo käsijarrun valo kun rappasi jarrupolkimen vas,puolella oleva namiskaa, mikä lie oikealta nimeltään yksi johtoo menee ja semmonen tappi liikkuu siinä, jarrupolkimen kun painaa pohjaan ni tappi menee pohjaan siitä.

melko vaikeasti selitetty mutta jospa jotain selkoa sais
Ei nyt ihan täyttä varmuutta ku en oo semmosta laitellu, mut jarruttaessa kytkee nelivedon päälle.?
Liittyskö katkasia siihen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.02.2014, 09:24
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

ok. Eli pientä epäilystä olikin et olis kengät liian kaukana rummuista mut kun sen verran tollo oon nii en vielä oo älynny mistä ne kehitään lähemmäks? Takana varsinkin tuntu et rummut olis turhan löysässä..

Juu ja tuo kytkin sieltä polkimen takaa löyty, pitää koittaa herkutella sitä. Jos nyt sitä ei jostain syystä saa toimimaan, onko kukaan eliminoinut tuota valoa niin et toimisi kuitenkin kun käsijarrun vetää?

Ja niin sitten vielä et mistäs tohon löytys käypäsiä ilmausruuveja? Olisi muutemalle tarve ilmaus muuten onnistui alipainepumpulla ihan hyvin..


ediittiä vielä että onkos tuolla nyt jossain joku tehostin piilossa..?
__________________
Emmie tiiä

Viimeksi muokannut pahvi_ : 28.02.2014 10:23
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2014, 15:37
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti


ediittiä vielä että onkos tuolla nyt jossain joku tehostin piilossa..?
kurkkaas auton alle. aikas tarkkaan etu perämurikan yläpuolella oikealla
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.03.2014, 11:29
ismo:n Avatar
ismo ismo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.06
Sijainti: Vihti (koti) / Espoo (työ), Finland.
Viestit: 453
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahvi_ Näytä viesti

Ja niin sitten vielä et mistäs tohon löytys käypäsiä ilmausruuveja? Olisi muutemalle tarve ilmaus muuten onnistui alipainepumpulla ihan hyvin..
Land Roverissa samat jarrusylinterit ja ilmausruuvit kuin Volvossa

http://www.offroadpaja.fi/
Offroadpajassa tietävät oikeat osat.

Ismo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2014, 09:26
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ei nyt ihan täyttä varmuutta ku en oo semmosta laitellu, mut jarruttaessa kytkee nelivedon päälle.?
Liittyskö katkasia siihen?
Tuolla kytkennällä ei nyt sinänsä oo miule merkitystä kun nelivedon alkuperäinen nappi on kytketty pois toiminnasta ja tilalla on katkaisija joka ohjaa alipainelinjan magneettiventtiiliä. Mutta sielähän on toinenkin joku katkaisija jossa on jotai johtoja..
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2014, 11:18
ToHo:n Avatar
ToHo ToHo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Haukipudas, Finland.
Viestit: 100
Perusasetus

Tuolta löytyy ilmomis kaavio

http://www.c303.de/c303-pdf/service/section5brakes4.pdf

Tärkeää ilmomisessa on myöskin löysätä irti tuo kuvan mukainen antura
Löytyy runkopalkin sisäpuolelta kuljettajan kohdalta auton alle kurkistettaessa.



Tämä siksi että tuon toiminta periaate on sellainen että toisen piirin viottuessa ( liian iso paine ero) se kytkee sen viallisen piirin pois käytöstä ja sitä ei saa käyttöön takaisin muutoin kuin löysäämällä tuota anturaa.

Volvon "hyvin toimivassa" orginel järjestelmässä tämä aiheuttaa monestikkin harmaita hiuksia.

Yksi hyvä ratkaisu on napsauttaa sivuleikkureilla pätkä pois tuosta tapista niin siitä ei tarvitse sen kummemmin enään huolehtia ja voi olla että jarrutkin toimivat paremmin sen jälkeen :-)

Kulkine tarvitsee kolmea eri öljyä. Normi 80W-90 gl-4 periin, bokseihin ja lootiin, ATF:ää kaasuttimiin (hätätilassa myöskin moottoriöljy käy) ja moottoriin jotain puolisynteettistä 10w-40.
__________________
"The duck is watching you!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2014, 08:14
RIKSRAKS RIKSRAKS ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Soomi
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tiku83 Näytä viesti
mulla rupesi toimimaan(palo koko ajan) tuo käsijarrun valo kun rappasi jarrupolkimen vas,puolella oleva namiskaa, mikä lie oikealta nimeltään yksi johtoo menee ja semmonen tappi liikkuu siinä, jarrupolkimen kun painaa pohjaan ni tappi menee pohjaan siitä.

melko vaikeasti selitetty mutta jospa jotain selkoa sais

Juh. Se tappi on juurikin sitä varten jos jarrujärjestelmässä on vika ja poljin menee jostain syystä liian pohjaanjää merkkivalo palamaan. Tarvii juurikin "kuitata" pois painamalla toiseen asentoon.

In Sweden we call this hai tek
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo C303 Repro O/M/V Ajoneuvot 0 04.02.2012 22:51
Myyty volvo c303 antti-85 O/M/V Ajoneuvot 2 01.09.2011 19:47
Myydään volvo c303 mobil2 O/M/V Ajoneuvot 7 22.12.2010 18:08
Bj40 etuakseli ongelma Lalli bj40 Tekniikka & Jutustelu 1 11.09.2010 20:29
Myydään Volvo C303 Heering80 O/M/V Ajoneuvot 7 10.05.2010 22:10


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).