|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! Viimeksi muokannut Hautalintu : 02.02.2014 13:33 |
#227
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#228
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#229
|
||||
|
||||
Tarkoitus oli,mutta hylkäsin sen nyt auton vaihdon edestä.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#230
|
||||
|
||||
Jos joku on tuplajakiksen pajeroon tehnyt, niin vois tänne palstalle kertoilla tarkemmin, niin päästään eteneen tässä ikuisuusaiheessa
|
#231
|
|||
|
|||
Joo eikä semmosesta "instructions for dummies" kuvasarjasta selosteineen olis myöskään haittaa...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#232
|
|||
|
|||
Sähköt Sekaasin
Joo ... Eli oli se oikkari konehuoneessa nyt ku sain vähän johtoja taas kasaan niin ei natsaa. Hehku nalkuttaa koko ajan,sähkökaaviota Koitin tutkia niin ei valjennut homma.Muutama johto on vielä kytkemättä mutta ei hajuakaan mihin niitä laittais.kuskin puolen etuLokarln ylä puolella oleva johtonippu kyseessä.ainakin mustia piuhoja missä on Oransseja palloja etsii paikkojaan...saa nähdä koska tulee kasaan...
Onko Tampereen seudulla joku joka vois pajeron sähköistä tietää? Alkaa pelimerkit oleen vähän vähissä.Purin kojelautaa että pääsis näkemään mikä menee mihinkä mutta eipä tuossa viisaammaksi tullut. Rupee jo hiljaistakin kaveria vit eiku ketuttaan ku auto seisoo pihassa. Viimeksi muokannut köröttelijä : 04.02.2014 17:41 |
#233
|
|||
|
|||
Se hehkun naputus johtuu useimmiten siitä että se kannessa olevan lämpötunnistimen liitin on huonosti kiinni, sun tapauksessa voi tietysti vika olla niissä palaneissa johdoissa. Multa saat puoli ilmaseks johtosarjan jos ei ihan hirvee kiire oo. Laita Yv jos tarvetta.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#234
|
|||
|
|||
Juu siitä ainaki näkis mikä kuuluu mihinkä
|
#235
|
|||
|
|||
Pitemmän aikaa jo etsinyt vikaa pajerostani.
gen1 pätkä. Jostain keulan suunnalta kuuluu aivan kauhea ulina. Pahimmillaan ulina kuuluu 60-80 vauhdissa, mutta mikä merkillisintä vain neliveto päällä, napalukot kiinni ja vedätettäessä. Mikäli napalukot on auki ja neliveto päällä niin ei ääntä. Napalukot kiinni, takavedolla ei ääntä. Napalukot kiinni, nelivedolla, mutta et vedätä, eli paina kaasua, ei ääntä. Etuperä käytetty auki, ei mitään ihmeellistä ja uudet öljyt sisään. Etuperän vetareissa ei väljää. Renkaiden laakereissa ei väljää. Kardaaneissa ei väljää. Vaihdelaatikon ja jakolaatikon öljynpinta tarkastettu vähän aikaa sitten ja sitä oli. Näiden öljynvaihto nyt seuraavana listalla kun en muuta keksi. Ideoita otetaan vastaan??
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#236
|
||||
|
||||
olisko napalukot ns tahmassa, holkit sopivasti väljät niin alkaa ravistaan ja uliseen.
itsellä oli aikanaan l200 sessa samanlainen ongelma ja korjaantui kun purki,putsas, voiteli ja kasas napalukot uusiksi. |
#237
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#238
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#239
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ite veikkaisin kans etuperää, joskus ollu vähällä öljyllä ja hammaskulma muuttunu pikkusen..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#240
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Nyt vaihdettu jakolootaan, vaihdelaatikkoon ja etuperään öljyt. Napalukot aukastu ja rasvattu. Etukardaanin takanivelessä ihan aavistuksen verran klappia, mutta ei se tollasena huutamisena ilmenisi. Vänkärin eturenkaan laakerista löyty ihan aavistus väljää, yhden ruuvinvälin verran kiristin ni katosi väljyys, eli sitä ei ollut minkään vertaa. Ääni ei vain katoa. Kävin tuossa ajelemassa ja kun nelivedolla ajaa ja ääni alkaa n.60 vauhdissa kiihdyttäessä, samalla vetäsee takavedon päälle niin ääni katoaa. Eli ihan varmasti se keulastapäin tulee. Koitin tuossa kokeilla mutkaan ajamista, mutta kun vauhtia pitäisi olla yli 60 niin ei oikein sopivaa mutkaa löytynyt, mutta aivan kuin ääni kovenisi mutkassa ja vieläpä vänkärin puolelta, eli olisikohan sittenkin pyöränlaakeri menossa...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#241
|
|||
|
|||
Vänkärin puolen pyöränlaakerin vaihdoin just. Ei mitään vaikutusta.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#242
|
||||
|
||||
Tuu hakeen etuvälitys ja lootat reserviin,eikös sullakin oo 4,875 välit? Jos ei niin sitten pannaan takavälityskin uusiksi
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#243
|
|||
|
|||
Lainaus:
En muistanu kattoa välityksiä tosta ku käytin sen auki. Tämähän on -83 ja pätkä... eli niitä ensimmäisiä. Laita tarjous tulemaan etuperästä ja laatikosta YV:llä.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#244
|
|||
|
|||
No ei se välttämättä sun aikana oo vähällä öljyllä ollu mutta jollain on voinu olla Etuperän hammaskulma muuttunu kulumisen seurauksena pikkusen joka sitten ilmenee ujelluksena. Jos ei ääni häiritse niin kovaa ajoa vain. Vanhempien mitsussa takaperä ulvo viimeset 450tkm eikä levinnyt. 690tkm oli mittarissa kun vaihto omistajaa..
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#245
|
|||
|
|||
No nythän on niin että orkkis turbo lähtee konehuoneesta mäelle heti ku löytyy sopiva tilalle! Vakio solmua sinne ei tule, pakosarja T3 laipalla odottaa hyllyssä joten tuohon laippaan käypästä turboa etsimään, holset hx35 12pesällä on kuulema hidas heräämään, hx27 karkaa pakopaineet jossain kohtaa... mitä noiden välistä löytyy? Kokemuksia siis kaivataan! VNT ei ole vaihtoehto, tai on mutta ei mun auton kohdalla!
Selvennykseksi vielä, pumppu on toistaiseksi vakio. Pysyykin jonkin aikaa sellaisena, mutta jossain kohtaa suunnitelmiin lukeutuu visiitti mynämäelle... eli hakusessa turbo jonka saisi jollain tavalla välttävästi tai edes naurettavasti toimimaan hetken hiukan ruuvatulla vakio pumpulla ja josta löytyisi jatkojalostus mahdollisuudet alkaa hätistelemään jotain 200-250hv/400-500nm lappuja.. Vai suuntaisko katseensä suosiolla tuohon hx35 ja pyrkisi sit kaivamaan ton heräämisen kohdalleen pumppu"huollon" yhteydessä...? Ja konehan on tuo tuttu ja turvaton 4D56..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#246
|
|||
|
|||
Itsellä Om603:sen vakio ahdin, eli Mersun 6-sylinterisen ja 3litrasen dsl:n ahdin omassa Pajerossa kiin. Ahtopaineet tasasella ajaessa samat ku käyttiksenä toimivassa d4d moottorisessa Avensiksessa. Mikä siis on alle 0.2bar.
Itsllläkin pumppu tehtaan säädissä vielä täysin, ja tuon herääminen muutama sata kierrosta ylempää ku vakion aloittaa. Mut ahdot alkaa välittömästi tasaselta nousta ku tarvii. Pakppaineetkin samoissa lukemissa ahojen kaa, kun siihenkin mittauspiste tehty ennnen ahdinta. Penkitetty tyota ei oo, kun en oo saanut aikaan et soitan penkityksen. Ja keulassahan mulla kennoltaan 280x300x76mm jäägy ja putkisto tigillä kasattua 57mm alua muutamalla silariliitännällä. |
#247
|
|||
|
|||
No nytpä olis yks switcheri tos tiedossa, jos lopultakin saisin saatavani liitosta ni ens viikolla hyllyssä ja pikimmiten konehuoneessa.. jännä nähdä kuin äijän käy.. nyt on "kovaa" vauhtia koneen vaihto menossa, 517tkm ajettu vasta ja nyt jo väljänä o.O "kovaa ajoo ja huoletonta huoltoo!" Seuraavaks tulee 380tkm ajettu ja tuo vanha lähtee käymään koneistamossa heti ku varallisuus antaa myöden...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
#248
|
|||
|
|||
Nimenomaan etuperän välitys. Eikun uus murikka eteen jostaki niin loppuu ulina. Isot pojat kerto joskus että sahanpurulla ja vaseliinilla hiljenee . En ehkä omiin vehkeisiin kokeilis kuitenkaan.
|
#249
|
|||
|
|||
Minä laitoin hx27w:n pajeroon pari viikkoa sitten. Mistä ootte kuullu että pakopaineet tuollakin karkaa? Eipä älynny pakopainemittarille lähtöä hitsata perkeles! Paremmin tuntuu vetävän ku orkkis ahtimella. Pitää käyttää leimalla ja laittaa sitte kuuleri keulalle vielä.
|
#250
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
GMC Suburban 6.5td -95 Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl" Suzuki SJ413 -86 "Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!" The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!! |
|
Luokat |
pajero |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 | Hype | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.04.2013 22:45 |
Pajero miehille kysymyksiä | Pauli_Antero | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 05.11.2011 17:06 |
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! | TOPPAHOUSU | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.07.2008 10:41 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
Pajero kysymyksiä | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 28.09.2005 11:20 |