Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2014, 12:13
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lyllerö Näytä viesti
Ilmeisesti msrmori tiski tavaraa ne pronssiholkit ? Paljon niillä on hintaa keskimäärin ?
Hae nuo vain sovinnolla marmoroidulta alueelta. muutamalla kympillä saat uudet.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2014, 06:45
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Mitä eroa on ln85 ja ln110 ohjaamolla? Onko tuo 85 se lyhyt? Bilginton tuulilasi katalogi ei tunne kun ln 85 mallin. Kai sama lasi kummassakin?
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2014, 11:37
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

2L ja 3L huoltokirja 1990


Pannaan tännekin tämä toyota 2L ja 3L koneiden huoltokirja, 1990-

http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2014, 14:42
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

kuinkakohan herkästi tuommosien pajeron syöttöpumpun saa 2l koneen kylkeen? haulla ei oikeen löytynyt toivottua vastausta. ja rupeaa hieman kyllästyttämään kun joku ruuvaannut vakio pumpun tappiin asti ja mottori jää huutamaan vedon jälkeen,
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2014, 11:33
Zipe Zipe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Vuokatti, Suomi
Viestit: 135
Perusasetus

Jos jollakulla on tuplajakikset paikallaan omassa hiluttimessaan niin olisin erittäin kiitollinen jos viittis ottaa mitan paljonko on väliä etummaisen ja sen takimmaisen jakiksen kepeillä?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.02.2014, 20:41
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Onkos kukaan tutkinu tuota hukkaportin kellon tankoa että kuinka herkästi se liikkuu käsin ? (2LT kone ln65:ssa coolerilla) Kun tuo oma pirssi ahtaa tappivedolla 0,4 baria (imusarjalta) ja oon koittanu liikutella auton ollessa stopissa / käynnissä vähän sitä tankoa mut ei tunnu liikkuvan yhtään. Mietinnässä kävi vaa et antaako sen rakenne mahdollisuuden olla jotenkin jumissa jolloin ei ahda enempiä ? Syöttöpumpus on sinetti paikallaan säädön jäljiltä. Jos kunnossa niin mikähän olis helpoin konsti pikkusen nostaa ahtoja (johki 0,5-0,7 tienoille ? Ahdin tuossa ct20 ja siin tangossa ei näkyny mitään säätömahdollisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.02.2014, 20:44
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Mulla 2.4td ja ahtaa ihan normaalisti 0.7. Tanko oli pikkasen jumissa ja vuoti hukkaportista, pari prikkaa hukkaportin kiinnityspulttien alle ja alkoi toimimaan paremmin. Siis tuon kiristyksen jälkeen ahdot pysyi 0.7:ssä, ennen sitä nousi ensin sinne ja samantein tipahti 0.4:ään.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0

Viimeksi muokannut karisa : 28.02.2014 07:24
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.02.2014, 06:06
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Eikös tuo kello normaalisti vedä portin kiinni ja ahtopaineen noustessa avaa portin, eikös se murhe ole jos portti ei aukea ja ahtaa liikaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.02.2014, 16:21
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Onkos kukaan tutkinu tuota hukkaportin kellon tankoa että kuinka herkästi se liikkuu käsin ? (2LT kone ln65:ssa coolerilla) Kun tuo oma pirssi ahtaa tappivedolla 0,4 baria (imusarjalta) ja oon koittanu liikutella auton ollessa stopissa / käynnissä vähän sitä tankoa mut ei tunnu liikkuvan yhtään. Mietinnässä kävi vaa et antaako sen rakenne mahdollisuuden olla jotenkin jumissa jolloin ei ahda enempiä ? Syöttöpumpus on sinetti paikallaan säädön jäljiltä. Jos kunnossa niin mikähän olis helpoin konsti pikkusen nostaa ahtoja (johki 0,5-0,7 tienoille ? Ahdin tuossa ct20 ja siin tangossa ei näkyny mitään säätömahdollisuutta.
Eikös tätä ole jo puitu useamman kerran?
Millainen mittari sinulla on, joku kätsyn halpis voi näyttää omiaan, nestevaimennettu kunnollinen mittari antaa oikean lukeman.
Ct 20 ahtimia on ainakin 3.lla eri siipivariaatiolla, myös jos ahtimessa ei lue Ct20 niin se saattaa olla Ct12 tai jopa Ct9.
Ahtopaineen nosto ei sinua auta mihinkään, paineen voi huoletta nostaa 1kg vaikka ei kuuleria oliskaan.
Anna nyt hyvä mies sitä soppaa sille koneelle josko puhtia haet lisää.
Sen tangon voi katkaista (hieman lyhentää) ja tehdä jenkat, pitkä jatkomutteri siihen niin saa säädettyä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2014, 20:06
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Eikös tätä ole jo puitu useamman kerran?
Millainen mittari sinulla on, joku kätsyn halpis voi näyttää omiaan, nestevaimennettu kunnollinen mittari antaa oikean lukeman.
Ct 20 ahtimia on ainakin 3.lla eri siipivariaatiolla, myös jos ahtimessa ei lue Ct20 niin se saattaa olla Ct12 tai jopa Ct9.
Ahtopaineen nosto ei sinua auta mihinkään, paineen voi huoletta nostaa 1kg vaikka ei kuuleria oliskaan.
Anna nyt hyvä mies sitä soppaa sille koneelle josko puhtia haet lisää.
Sen tangon voi katkaista (hieman lyhentää) ja tehdä jenkat, pitkä jatkomutteri siihen niin saa säädettyä.

Onhan sitä puitu mutta pitäähän pellotkin puida joka vuosi. Ahdin on ct20 kun siinä niin lukee. kaise täytyy heittää sinetti kuuse ja alkaa ruuvailee soppaa myllyyn mutta ihmetys vain oli että pumppu säädetty aikanaan noin pienelle ahdolle. Sen takia vähä vinkkiä hain tuohon säätimeen että voisko siinä jotai häiskää olla (jonka takia ahtaa noin köykäsesti), mutta tokihan se mittari nyt pitää ekana vaihtaa ennen ruuvailuja kun se o varmaa saanu vähä tälliä..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.02.2014, 20:42
rocky86:n Avatar
rocky86 rocky86 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: tornio
Viestit: 605
Perusasetus

nostaakos tommonen raijetangon jousien yläpuolelle.
ja tarvihteeko ton asennukseen muutakuin sen napakympin simpukan kun se jo löytyypi.

alkaa vituttaa kun aina on tuo raijetanko solvassa.

http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...ent_view/32469
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2014, 07:57
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Onhan sitä puitu mutta pitäähän pellotkin puida joka vuosi. Ahdin on ct20 kun siinä niin lukee. kaise täytyy heittää sinetti kuuse ja alkaa ruuvailee soppaa myllyyn mutta ihmetys vain oli että pumppu säädetty aikanaan noin pienelle ahdolle. Sen takia vähä vinkkiä hain tuohon säätimeen että voisko siinä jotai häiskää olla (jonka takia ahtaa noin köykäsesti), mutta tokihan se mittari nyt pitää ekana vaihtaa ennen ruuvailuja kun se o varmaa saanu vähä tälliä..
Ok eli ahdin on Ct20, mikäs on ollut viimekerran savuarvo katsastuksessa?
Noi pumput jos on tehtaan jäljiltä (sinetöity) niin eihän niitä ole suurelle ruuvattukaan...
Ahdon alaista ruokaa pitäsi saada myös lisää, samalla pitenee ruiskutusaika kun syöttöruuvia kiertää...
Ota kompura ja paina siihen alipaineletuun ilmaa niin näet liikkuuko se tanko turbolta...
90hp tuollaisessa normaalisti, laiska kampe ja vielä jos on isommat renkaat niin aina haukkaa.
Se cooleri ei myöskään tuo autuutta, ei ainakaan tuolla ahtimella ja vakiopumpulla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.02.2014, 18:52
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

tai vaihtoehto tuohon ahto hävikkiin on se että vaihdetaan ne 2¨ ahtoputket pienempiin. omassakin 2¨ putket ja hävikki on coolerin kanssa aika suuri, ahtaa 0,8 vakio pumpulla oli syötöt sitten tapissa tai vähemmän tapissa, ilman cooleria suoraan ahtimelta imusarjaan laitettuna ahto 1,3bar ja vedon tunti selvästi, eli se isoin mahdollinen cooleri ei ole välttämättä se paras vaihtoehto.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.02.2014, 21:29
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

TÄH?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
tai vaihtoehto tuohon ahto hävikkiin on se että vaihdetaan ne 2¨ ahtoputket pienempiin. omassakin 2¨ putket ja hävikki on coolerin kanssa aika suuri, ahtaa 0,8 vakio pumpulla oli syötöt sitten tapissa tai vähemmän tapissa, ilman cooleria suoraan ahtimelta imusarjaan laitettuna ahto 1,3bar ja vedon tunti selvästi, eli se isoin mahdollinen cooleri ei ole välttämättä se paras vaihtoehto.
Onko sulla mitään teoriaa tän analyysis tueksi vai miten helvetissä tää on mahdollista??? mitä tekemistä ahto putkiston tilavuudella on ahtopaineen kanssa? Periaatteessa coolerin poisto voi näennäisesti nostaa ahtoa mut että noin paljon?? ja ei kai se coolerin poisto ole hyvä asia vaik ahdot nousiski. Avaas vähä tätä teoriaas!!
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.02.2014, 22:35
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettu_ Näytä viesti
tai vaihtoehto tuohon ahto hävikkiin on se että vaihdetaan ne 2¨ ahtoputket pienempiin. omassakin 2¨ putket ja hävikki on coolerin kanssa aika suuri, ahtaa 0,8 vakio pumpulla oli syötöt sitten tapissa tai vähemmän tapissa, ilman cooleria suoraan ahtimelta imusarjaan laitettuna ahto 1,3bar ja vedon tunti selvästi, eli se isoin mahdollinen cooleri ei ole välttämättä se paras vaihtoehto.
Siirrä se hukkaportin ohjausletku sinne imusarjaan kuulerin kanssa, huomaat eron

Sit jos vielä vetää paremmin ilman kuuleria niin vaihtoehtoja on noin kaksi; joko kenno halki tai turbo liian pieni.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.03.2014, 20:07
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Onkos kukaan tutkinu tuota hukkaportin kellon tankoa että kuinka herkästi se liikkuu käsin ? (2LT kone ln65:ssa coolerilla) Kun tuo oma pirssi ahtaa tappivedolla 0,4 baria (imusarjalta) ja oon koittanu liikutella auton ollessa stopissa / käynnissä vähän sitä tankoa mut ei tunnu liikkuvan yhtään. Mietinnässä kävi vaa et antaako sen rakenne mahdollisuuden olla jotenkin jumissa jolloin ei ahda enempiä ? Syöttöpumpus on sinetti paikallaan säädön jäljiltä. Jos kunnossa niin mikähän olis helpoin konsti pikkusen nostaa ahtoja (johki 0,5-0,7 tienoille ? Ahdin tuossa ct20 ja siin tangossa ei näkyny mitään säätömahdollisuutta.
Tuo 0,4 on aika matala, muistaakseni vakiona jotain 0,7-0,8? ja jos ei noasta ahtopaineita, niin syöttö liianpienellä, ilmansuodatin tukossa (voi olla myös sieltä ilmanotosta) taikka turbo rikki, lähinnä epäilisin että pakopesä halki hukkaportilta...
Kannattaa tarkistaa tuo ahdonalainen syötön lisäyksen toiminta; jos letkun irroittaa pumpun päältä, ja tulppaa sen, niin pitää toimia vielä huonommin.
Toki tuo ahdin on aika pieni, ei kannata alkaa repimään mitään 200 hepan tehoja... mutta kyllä minä ainakin sen verran ruuvaisin, että saisi tuon lähes kilon ahtopainetta, ja saisi pikkasen työntää mustaakin täyskaasukiihdytyksessä. Ja sitten pitää muistaa, että edes tuolla virityksellä ei kannata vetää kesäkuumalla isoa kärryä lappu lattiassa tuntikausia.... mutta kestää varmaankin normaalit ohitukset ja kiihdytykset kuormankin kanssa.
Ja tuo pakoputkisto kannattaa vaihtaa paremmin virtaavaksi, varsinkin, jos on alkuperäinen LN65 pilli.
Ja kannattaa säädellä tuota pumppua kokeneemman kaverin avustuksella, muistaakseni tuo ahdonalaisen syötön lisäys on pikkasen työläämpää/vaatii tietotaitoa.
Ja merkkaa tarkkaa ylös alkuperäiset asetukset, että jos tulee yllättäen muitakin murheita.
P.s ei se pumpun tekeminen aina onnistu ammattilaisiltakaan
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.03.2014, 19:49
Pölli Pölli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.13
Sijainti: Orivesi Finland
Viestit: 102
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuo 0,4 on aika matala, muistaakseni vakiona jotain 0,7-0,8? ja jos ei noasta ahtopaineita, niin syöttö liianpienellä, ilmansuodatin tukossa (voi olla myös sieltä ilmanotosta) taikka turbo rikki, lähinnä epäilisin että pakopesä halki hukkaportilta...
Kannattaa tarkistaa tuo ahdonalainen syötön lisäyksen toiminta; jos letkun irroittaa pumpun päältä, ja tulppaa sen, niin pitää toimia vielä huonommin.
Toki tuo ahdin on aika pieni, ei kannata alkaa repimään mitään 200 hepan tehoja... mutta kyllä minä ainakin sen verran ruuvaisin, että saisi tuon lähes kilon ahtopainetta, ja saisi pikkasen työntää mustaakin täyskaasukiihdytyksessä. Ja sitten pitää muistaa, että edes tuolla virityksellä ei kannata vetää kesäkuumalla isoa kärryä lappu lattiassa tuntikausia.... mutta kestää varmaankin normaalit ohitukset ja kiihdytykset kuormankin kanssa.
Ja tuo pakoputkisto kannattaa vaihtaa paremmin virtaavaksi, varsinkin, jos on alkuperäinen LN65 pilli.
Ja kannattaa säädellä tuota pumppua kokeneemman kaverin avustuksella, muistaakseni tuo ahdonalaisen syötön lisäys on pikkasen työläämpää/vaatii tietotaitoa.
Ja merkkaa tarkkaa ylös alkuperäiset asetukset, että jos tulee yllättäen muitakin murheita.
P.s ei se pumpun tekeminen aina onnistu ammattilaisiltakaan

Joo kiitos tästä. Jossain dokumentissa muistan lukeneeni ostaessani kärryn että pumppu säädetty 0,4 ahdoille(sinettikin sielä tosiaan on) mutta täytyy nyt tuo kellon tanko tutkia ja koittaa pikku syötön nostamisel kattoa mitä tapahtuu. Pakoputkisto on käännetty kuskin oven alle yhellä vaimentimel ja muistaakseni 2,5 tuumasta että sen ei pitäis ihan vielä ahdistella. Hakusessa ei ole mitään rakettai lähinnä sais sillain notta jaksaisi satasta mennä takavedolla isolla tiellä muutenkin kuin talla 24/7 lattiassa. Kuinkahan helposti tuollanen vapaavirtaus suodatin menee tukkoon vaikkei siinä silmämääräisesti paskaa näy mut eihän ne huokoset ikuisesti hengitä. Se vois olla myös hyvä investoida uus ennenkö säätelee mitään. Pitäskö tohon pumpulle tulla jotai ilmaletkua vai mistä se haistelee tota ahdonalaista syöttöä ? Ei näkyny kuin polttoaineliitäntää ja pari sähköpiuhaa kun tuossa tutkiskelin. Saattaishan tuossa olla tietysti eri pumppu kii (2L?). Mutta ei se kyllä juuri mustaa anna putkesta et kokeillaa sitä sopan lisäystä enste ku kerkee lyämää uue mittarin kiinni. Juuu editoidaas sen verra et kokeilin äsken hukkiksen polkupyörän pumpulla ja kyl se tanko liikku sielä aika herkästi pitkän matkaa. Aika herkästi lähtee aukeen (random mittarin mukaa 0,5 kilo paikkeilla jo auki).

Viimeksi muokannut Pölli : 03.03.2014 21:14
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 03.03.2014, 20:38
mikok mikok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.09
Sijainti: eteläsavo
Viestit: 152
Perusasetus

Mikä nyt olis hyvä kytkin tämmöseen 90:seen taroon. Veikkaan että turbon myötä tuo vanha lerppa varmaan antautuu aika nopeesti. Eli mistä tilata ja minkälainen kannattaa invetoida että tulevaisuudessa pitoja sieltä puolelta löytyy. Ja mikä on kuitenkin normiajossa asiallinen...
__________________
Toyota hilux 2.4 td ln 170 -99
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.03.2014, 15:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölli Näytä viesti
Kuinkahan helposti tuollanen vapaavirtaus suodatin menee tukkoon vaikkei siinä silmämääräisesti paskaa näy mut eihän ne huokoset ikuisesti hengitä.
Kun menisikin tukkoon mutta yleensä ovat niin harvoja että hiekkapöly menee vapaasti läpi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 9 (0 jäsentä and 9 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).