Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2014, 12:44
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tyhjäkäynti 100-200rpm liian pienellä niin sammuu. Automaatti vehkeessä tyhjäkäynti pitää olla joku 800-850rpm kun vaihde D:llä ja ilmastoinnin kompura pyörii.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2014, 12:54
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Taitaa olla vähän tyhjäkäynti pienellä. Onko toi oikea säätöohje.
http://www.youtube.com/watch?v=dezGZZO7fQE
Mitäs ton tangon säätäminen vaikuttaa? Sitä koitin säätää aikaisemmin pidemmäksi, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2014, 13:04
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tangon säätäminen vaikuttaa vaan kaasuvivun liikkeeseen suhteessa tv-vaijeriin. Pumpun etupäässä vipu mihin tulee tv-vaijeri, polkimenvaijeri ja vakkarin vaijeri. Sieltä tulee tanko taakse joka kääntää kaasuvipua.

Tyhjäkäyntiruuvi on kaasuvivun takapuolella alakulmassa. Näkyy kuvassa. Mahdollisesti tarviit kaverin joka painaa kaasua sillä välin, kun säädät tyhjäkäyntiä. Lähinnä sillä että kaasuvipu on pois edestä. Jos autossa 3" korinkorotus niin helpoiten pääsee käsiksi pyöräkotelon kautta. Muuten yläkautta.

edit. sanoin aavistuksen yläkanttiin tuon tyhjäkäynnin.. eli 750-800rpm kun D:llä ja ilmastointi päällä. Manuaalissa saman verran silloin kun vapaalla ja ilmastointi päällä.
Säätöohjeet kohta kohdalta täällä


Viimeksi muokannut Villeri : 18.02.2014 13:07
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2014, 13:51
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Smile

Kiitos, tais ongelma korjaantua..
Kyllä hoksas mistä on ollu tähän asti paitsi, kun pääsi cumminsia käskyttään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2014, 16:52
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

laitahhan kuvaa pirssistä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2014, 16:57
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Laitetaan, kun ehtii vähän pesemään. Ei ravan alta paljon väri erotu. Sammuilu korjaantui täysin tosi pienellä säädöllä. Tarkka näköjään tosta tyhjäkäynti säädöstä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2014, 21:34
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Tuntuu olevan juu tarkka tosta. Useemmassa ramissa ollu sama ominaisuus ja säätämällä korjaantunu. Ykski oli niin että joutu valoissa pitämään kaasulla käynnissä kun oli vaihde päällä.

Suoraputkinen Cumminssi toimii myös mielialalääkkeenä.. Ikkuna auki ja kaasupolkimesta annostellaan mielentilan mukaan sopivina annoksina

Rööön
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.03.2014, 18:50
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

onko syöttöruuvi tuo missä sininen täppä?
vai tuo ylempänä luukuntakana jompikumpi.
pitää kaverilta säätää pienemmäx ku tulee torven täyveltä mustaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Tangon säätäminen vaikuttaa vaan kaasuvivun liikkeeseen suhteessa tv-vaijeriin. Pumpun etupäässä vipu mihin tulee tv-vaijeri, polkimenvaijeri ja vakkarin vaijeri. Sieltä tulee tanko taakse joka kääntää kaasuvipua.

Tyhjäkäyntiruuvi on kaasuvivun takapuolella alakulmassa. Näkyy kuvassa. Mahdollisesti tarviit kaverin joka painaa kaasua sillä välin, kun säädät tyhjäkäyntiä. Lähinnä sillä että kaasuvipu on pois edestä. Jos autossa 3" korinkorotus niin helpoiten pääsee käsiksi pyöräkotelon kautta. Muuten yläkautta.

edit. sanoin aavistuksen yläkanttiin tuon tyhjäkäynnin.. eli 750-800rpm kun D:llä ja ilmastointi päällä. Manuaalissa saman verran silloin kun vapaalla ja ilmastointi päällä.
Säätöohjeet kohta kohdalta täällä

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.03.2014, 19:47
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Perussyöttöä säädetään tolla kuvassa näkyvällä fuelplatella. Pumpun sisällä tuo vipu jonka päässä nokka ja nokka pökkää tonne muotoiltuun laattaan (vaakatasossa olevan jousen yläpuolella). Vakioplatesta en muista, mutta viri platessa on pitkät reijät. plate eteen -> Soppa isommalle. Plate taakse -> soppa pienemmälle.



Sitten on tuo AFC eli ahdonalainen syöttö. Tuo mötikkä tulee ton platen päälle ja siinä on myös tommonen muotoiltu kynsi johon tuo nokka vastaa. Kuvassa alla.


Päällä olevan tulpan alla on tuo tähtipyörä (hammastettu pyörä) jolla säädetään jousen esikireyttä, eli miten paljon pitää ahtopainetta olla, että syöttö alkaa nouseen. Jousi löysällä -> Turbo herää herkemmin mutta tulee myös savua. Jousi kireellä -> turbo herää laiskemmin muttei myöskään savua.

Sitten on vielä "savuruuvi" tuola oikeessa reunassa tuon kupin alla. Sillä säädetään AFC perusasento. Ruuvi syvemmällä -> enemmän savua. Ruuvi ylhäällä -> vähemmän savua.

Muistaakseni tossa AFC kopassakin on vielä pitkämäiset reijät ja siihen pätee sama sääntö. Koppa edessä -> enempi syöttöö. Koppa takana -> vähempi syöttöö.


Viimeksi muokannut Villeri : 10.03.2014 19:49
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.03.2014, 20:43
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Jep, vakio platessa sekä AFC-kotelossa on molemmissa pitkät reiät. Pitäis omasta taas säädellä vähän lisää. Se oli ihan ok viimeeks ku säätelin, mut nyt taas tuntuu että vois inan kutitella lisää. 3k jouset ois kyl pirun hyvät olla ennen lisäsäätöjä, nyt loppuu soppa ihan tyystin ku mennää päälle parin tonnin. Alkuun kyl vetoja löytyy... sen mitä uskaltaa melkein vakion 47RH:n läpi antaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.03.2014, 21:19
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

3k jousilla sais kyllä reilusti kulkua lisää, mutta mua jotenki karmasee laulattaa tämmöstä mörköö vedossa sen 3k. mulla nyt vapaalla ottaa sen 3050 ja sekää ei kuulosta kovin kivalta joten ei oo tulossa 3k jousia..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge Ram 4X4 Tonza O/M/V Ajoneuvot 1 13.03.2012 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06
M: Dodge Ram Rytari O/M/V Ajoneuvot 2 27.03.2006 14:49


Sivu luotu: 21:55 (GMT +2).