![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tyhjäkäynti 100-200rpm liian pienellä niin sammuu. Automaatti vehkeessä tyhjäkäynti pitää olla joku 800-850rpm kun vaihde D:llä ja ilmastoinnin kompura pyörii.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Taitaa olla vähän tyhjäkäynti pienellä. Onko toi oikea säätöohje.
http://www.youtube.com/watch?v=dezGZZO7fQE Mitäs ton tangon säätäminen vaikuttaa? Sitä koitin säätää aikaisemmin pidemmäksi, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Tangon säätäminen vaikuttaa vaan kaasuvivun liikkeeseen suhteessa tv-vaijeriin. Pumpun etupäässä vipu mihin tulee tv-vaijeri, polkimenvaijeri ja vakkarin vaijeri. Sieltä tulee tanko taakse joka kääntää kaasuvipua.
Tyhjäkäyntiruuvi on kaasuvivun takapuolella alakulmassa. Näkyy kuvassa. Mahdollisesti tarviit kaverin joka painaa kaasua sillä välin, kun säädät tyhjäkäyntiä. Lähinnä sillä että kaasuvipu on pois edestä. Jos autossa 3" korinkorotus niin helpoiten pääsee käsiksi pyöräkotelon kautta. Muuten yläkautta. edit. sanoin aavistuksen yläkanttiin tuon tyhjäkäynnin.. eli 750-800rpm kun D:llä ja ilmastointi päällä. Manuaalissa saman verran silloin kun vapaalla ja ilmastointi päällä. Säätöohjeet kohta kohdalta täällä Viimeksi muokannut Villeri : 18.02.2014 13:07 |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Kiitos, tais ongelma korjaantua.
.Kyllä hoksas mistä on ollu tähän asti paitsi, kun pääsi cumminsia käskyttään. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
laitahhan kuvaa pirssistä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Laitetaan, kun ehtii vähän pesemään. Ei ravan alta paljon väri erotu. Sammuilu korjaantui täysin tosi pienellä säädöllä. Tarkka näköjään tosta tyhjäkäynti säädöstä.
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tuntuu olevan juu tarkka tosta. Useemmassa ramissa ollu sama ominaisuus ja säätämällä korjaantunu. Ykski oli niin että joutu valoissa pitämään kaasulla käynnissä kun oli vaihde päällä.
Suoraputkinen Cumminssi toimii myös mielialalääkkeenä.. Ikkuna auki ja kaasupolkimesta annostellaan mielentilan mukaan sopivina annoksina ![]() Rööön |
|
#8
|
|||
|
|||
|
onko syöttöruuvi tuo missä sininen täppä?
vai tuo ylempänä luukuntakana jompikumpi. pitää kaverilta säätää pienemmäx ku tulee torven täyveltä mustaa. Lainaus:
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Perussyöttöä säädetään tolla kuvassa näkyvällä fuelplatella. Pumpun sisällä tuo vipu jonka päässä nokka ja nokka pökkää tonne muotoiltuun laattaan (vaakatasossa olevan jousen yläpuolella). Vakioplatesta en muista, mutta viri platessa on pitkät reijät. plate eteen -> Soppa isommalle. Plate taakse -> soppa pienemmälle.
![]() Sitten on tuo AFC eli ahdonalainen syöttö. Tuo mötikkä tulee ton platen päälle ja siinä on myös tommonen muotoiltu kynsi johon tuo nokka vastaa. Kuvassa alla. ![]() Päällä olevan tulpan alla on tuo tähtipyörä (hammastettu pyörä) jolla säädetään jousen esikireyttä, eli miten paljon pitää ahtopainetta olla, että syöttö alkaa nouseen. Jousi löysällä -> Turbo herää herkemmin mutta tulee myös savua. Jousi kireellä -> turbo herää laiskemmin muttei myöskään savua. Sitten on vielä "savuruuvi" tuola oikeessa reunassa tuon kupin alla. Sillä säädetään AFC perusasento. Ruuvi syvemmällä -> enemmän savua. Ruuvi ylhäällä -> vähemmän savua. Muistaakseni tossa AFC kopassakin on vielä pitkämäiset reijät ja siihen pätee sama sääntö. Koppa edessä -> enempi syöttöö. Koppa takana -> vähempi syöttöö.
Viimeksi muokannut Villeri : 10.03.2014 19:49 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Jep, vakio platessa sekä AFC-kotelossa on molemmissa pitkät reiät. Pitäis omasta taas säädellä vähän lisää. Se oli ihan ok viimeeks ku säätelin, mut nyt taas tuntuu että vois inan kutitella lisää. 3k jouset ois kyl pirun hyvät olla ennen lisäsäätöjä, nyt loppuu soppa ihan tyystin ku mennää päälle parin tonnin. Alkuun kyl vetoja löytyy... sen mitä uskaltaa melkein vakion 47RH:n läpi antaa
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
3k jousilla sais kyllä reilusti kulkua lisää, mutta mua jotenki karmasee laulattaa tämmöstä mörköö vedossa sen 3k. mulla nyt vapaalla ottaa sen 3050 ja sekää ei kuulosta kovin kivalta
joten ei oo tulossa 3k jousia..
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
| Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
| Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
| Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
| M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |