Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2014, 23:09
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Olen edelleen sitä mieltä, että siinä keskiakselilla ei ole päittäislaakereita. Ne peltilipukekkeet estää hammaspyörän sisällä olevia neulalaakereita siirtymästä kun sitä akselia vedetään ulospäin o-renkaan vaihtoa varten. Akseli ei pyöri. Se on estetty jakiksen ulkopuolelle tulevan akselinpään viisteellä johon pultilla kiristetään se yhdeltä reunalta viistetty prikka. Gluttonin laittamassa kuvassahan näkyy kuinka pultti on auennut ja akseli popannut ulos jonka seurauksena siellä sisällä oleva peltinen kolmella pultilla hammaspyörään kiinnitetty pelti on antautunut hampaiden väliin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2014, 08:53
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Olen edelleen sitä mieltä, että siinä keskiakselilla ei ole päittäislaakereita. Ne peltilipukekkeet estää hammaspyörän sisällä olevia neulalaakereita siirtymästä kun sitä akselia vedetään ulospäin o-renkaan vaihtoa varten. Akseli ei pyöri. Se on estetty jakiksen ulkopuolelle tulevan akselinpään viisteellä johon pultilla kiristetään se yhdeltä reunalta viistetty prikka. Gluttonin laittamassa kuvassahan näkyy kuinka pultti on auennut ja akseli popannut ulos jonka seurauksena siellä sisällä oleva peltinen kolmella pultilla hammaspyörään kiinnitetty pelti on antautunut hampaiden väliin.
Meinaatko että ei rattaat hankaa alumiimia vasten jos ne "laakerit' jättää pois ? Tottakai ne on laakerit ja kaiken lisäksi
niissä pitää olla ne nipukat takapuolella ehyet. Muutoin voivat lähteä pyörimään rattaiden mukana. Niitäkin on nähty..
Ne nipukat on tamgearsin tarvikkeissa niinkuin alkuperäisissäkin ja ne pitää kohistaa laatikon kuoriin ennen kun pamautta
puolikkaat yhteen. Koko rempan tärkein homma että ne on kunnossa ja paikoillaan, koska muuten käy niin että oksentaa akselin ulos laatikosta
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

Viimeksi muokannut artsi777 : 17.02.2014 09:11 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2014, 09:17
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Okei. Ymmärretty!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan hj 4v laatikko LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.05.2010 19:03
Diisseli kone rupes oireilemaan Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 29.03.2010 07:45
rj 70 laatikko Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 14.10.2009 18:23
0:HJ 60 laatikko O/M/V Muut 4 07.09.2005 20:47
o:bj 40 laatikko O/M/V Muut 2 02.08.2005 16:17


Sivu luotu: 22:01 (GMT +2).