Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2014, 19:00
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

XJ on tässä uinunut talvi-unta ja yhtenä päivänä päätin sen siitä elvyttää hereille.Käydä poksutti viidellä siinä ja kuudes ei herännyt millään mukaan.Aikani käyteltyäni sitten sammutin vekottimen ja arvelin yhden tulpan pimenneen.Koitin kummiskin uudestaan käymään ja kappas kun kävi heti niin pirun hienosti kuudella ettei mitään.Tämä on nyt tässä talven mittaan toistunut jokusen kerran samalla lailla.Ensin viidellä ja sammutuksen jälkeen kuudella.Tulpat on kyllä ikivanhat ja niitä eppäilen itte kyllä mutta olisko jotain muuta mielessä oireisiin sopivaa?

__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2014, 20:06
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Limite Näytä viesti
XJ on tässä uinunut talvi-unta ja yhtenä päivänä päätin sen siitä elvyttää hereille.Käydä poksutti viidellä siinä ja kuudes ei herännyt millään mukaan.Aikani käyteltyäni sitten sammutin vekottimen ja arvelin yhden tulpan pimenneen.Koitin kummiskin uudestaan käymään ja kappas kun kävi heti niin pirun hienosti kuudella ettei mitään.Tämä on nyt tässä talven mittaan toistunut jokusen kerran samalla lailla.Ensin viidellä ja sammutuksen jälkeen kuudella.Tulpat on kyllä ikivanhat ja niitä eppäilen itte kyllä mutta olisko jotain muuta mielessä oireisiin sopivaa?
jakajan kansi tietysti voi olla hapan... toki jos tulpat jo on tiensä päässä niin melko turhaa olikaan pelkkiä niitä vaihtaa, kansi ja pyöriä samalla ja johdoista joku aina jo joko valmiiksi huono tai hajoaa irrotellessa, kulutukseenki jo aika paljo vaikuttavat kun on sytkäosat iällä, vaihta vaan kaikki kerralla ja pitää sen huolen että pysyy kaukana alumiinisilla nastoilla olevista kansista.



UNITED IGNITION WIRE Part # 27625 Tri-Pak Tune-Up Kit; INCLUDES: United/Delphi-Packard OEM Silicone wire set, Heavy Duty Cap & Rotor w/ BRASS contacts €18.83

nykyään kun saa jo aika hyviä mutta silti kohtuu hintasia noita valmiita sarjoja missä on johdot, kansi ja pyöriä, tossa esimerkiksi 19€ setistä kuva rokkiauton sivuilta ja näkyis olevan silikonijohdot ja pronssiosat kannessa ja pyöriässä...

toki saa noita prempiakin sitte jos erikseen ostaa, boshilaiset johdot näkyy olevan 12€ sarja ja standard motor productin (mitä itse ole suurimmassa osassa osia suosinut) premium 7mm silikoonijohdot on vajaan euron kalliimmat.

kansissa ja pyörijöissä on paljon tarjontaa siinä alle ja yli 10€

jenkipalstoilta kun on lukenut niin xj koneeseen eivät suosittele muuta orkkis kuparitulppia, eli ei saisi mitää iridium, platinium yms. juttuja laittaa, seoli jotain liittyen palotilan muotoon ja muuhun niin noissa ökytulpissa se kipinä on toki tehokas mutta liian pieni ja aiheuttaa tyhjäkäynnillä epätasaisen syttymisen tjsp... xj:n tulpista on todella paljon keskustelua ison veden takana ja on olemassa mm. tulppia mitä ei missään nimessä kannata sinne ilmeisesti laittaa yms... googlella löytää ihan liikaa juttuja ja tieto lisää tuskaa.

toki onhan normitulpat halvempiakin... mä olen omassa käyttänyt championin 412 tulpaa, sama siis mitä tehdaskin sinne on laittanut

CHAMPION Part # 412 {#RC12LYC} Copper Plus Gap .036; OE Plug 0.34€/kpl näyttää olevan wholesale closeout hintana, normihinta on vähän toista euroa niinku suurimassa osassa normitulppia, ne platina ja muut erikoisemmat onki sitte jo lähes kahta euroa,-yli kolmeakin €/kpl eli hirmu kalliita jo siihen nähden että tavallinen pitäis olla parempi tossa käytössä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2014, 18:59
Limite:n Avatar
Limite Limite ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.10.10
Sijainti: Tampere,Finland
Viestit: 512
Perusasetus

Kiitokset tiedoista
__________________
J E E P
just empty every pocket
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2014, 17:54
matti.l matti.l ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Juupajoki
Viestit: 5
Perusasetus

Alkoi oma XJ pitämään kahisevaa ääntä jakolaatikon kohdilta(vauhdin mukaan muuttuva). Voisiko olla että ketju olisi niin löysä että se pääsisi ottamaan kiinni jakolaatikon seinämiin? Eikä vaikutusta oli sitten päällä taka tai neliveto. Sinänsä ihmeellinen että ääni tuli autoon yön aikana. Ajoin eilen pihaan töistä eikä ääniä kuulunut ja tänään aamulla aloitti oireilun. Voiko pakkanen vaikuttaa asiaan? Vai pyöriikö ketju edes silloin kun on vain takaveto kytkettynä?

Ja jos on kuten epäilen asian olevan onko ketjun vaihto vaikeakin operaatio? Ja joutuuko rattaita uusimaan samalla kun tuon ketjun vaihtaa? Stefojen uusiminen tuossa on jokatapauksessa ajankohtaista.

Onkohan tuossa mikä jakolaatikko, kyseessä on 2.5l 5v-manuaali vm.93

Viimeksi muokannut matti.l : 20.02.2014 18:09
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2014, 19:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Kyllä se venynyt ketju helposti laahaa niinkin paljon, että syö kotelon puhki. Ketjupyörät ei yleensä ole silti pahasti kuluneet (tuskin koskaan). Kaikki stefat samalla vaihtoon.

Jakolaatikon saa halkaistua vaikka olisi autossa kiinni, mutta helpompaa jos ottaa sen irti. Jakoaski on joko 231 tai 242, riippuen mitä kahvassa lukee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.03.2014, 18:22
SD 4.4 TD SD 4.4 TD ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.11.09
Sijainti: Helsinki/vilppula
Viestit: 259
Perusasetus

Tua noin onkos muut XJ miehet huomannu tai tutkinu että onko muilla ohjauksessa sitä ackermanin kulmaa kun mulla xj,ssä ei ole, molemmet pyörät kääntyy yhtä paljo. Repii vittumaisesti kun kääntää asvaltilla missä sepeliä ja muutenki, että onkos vika vai ominaisuus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.03.2014, 22:10
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Aika pahasti pitäisi harittaa renkaat, ettei olisi minkäänsorttista ackermann- tyyppistä ohjausta. Toki lähes ääriasennossa tai tappiin asti käännettynä takavedolla(kin) vähän sortaa, mutta ei nyt todellakaan pitäisi olla samassa kulmassa renkaat Pitäisi sisäpuolen renkaan kääntyä ihan silminnähden enemmän kuin ulkopuolen renkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:39 (GMT +2).