![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Muistin väärin, ei tuossa moottorimanuaalissa kyllä tosiaankaan puhuta mitään jälkikiristyksestä, ainoastaan venavälien säädöstä jälkikäteen. 113Nm neuvotaan vaan kiristämään. Ehkä se alkuperäsellä pahvilla onnistuu ilman jälkikiristyksiä ja tarvikkeella ei millään.
|
|
|||
|
|||
![]() Kannentiiviste vain marmorilta! siis alkuperäinen on paras!
Minäkin olen oppinut tuon kantapään kautta
![]() Mutta asiaan; ei tuota tosiaankaan jälkikiristetä, kiritään 3 vaiheessa; ensin 40 Nm sitten 70 ja lopuksi 113 Nm. (autodatan momentit) Olisiko mahdollista että kannenpulttien kierteessä lohkossa olisi ollut öljyä? nimittäin silloin tuo pultti "pohjaa" öljyyn, ja ei mene tarpeeksi tiukalle. -> puhdista kierteet paineilmalla tms. ja kokeile pulteilla, että menee varmasti helposti riittävän syvälle. itse olen joskus jopa "esikiristänyt" kannen paikoilleen ilman aluslevyjä sormitiukkuuteen, siis pelkästään jatkovarresta sormin pyörittämällä, ja tarkistanut esim. 0,1 mm rakotulkilla, että pultin kanta on kantta vasten. |
|
||||
|
||||
![]()
venttilitki pitää säätää kuumana niin samalla vie nyppäsee kannenpulttejaki varmuuden vuoks...
|
|
||||
|
||||
![]()
alkuperäinen tiivari kannattaa ottaa mukaa kun tarvike tiivaria ostaa.. esim on ollu 5mm eri kohissa reikiä sun muuta sekundaa tarviketiivisteissä , onneksi heti huomas ja meni ostaa orkkis tivarin toyota tiskiltä vaikka se makso sit sen 50euroo enemmän.
|
![]() |
Luokat |
hj-61, hj61, kansremontti, land cruiser hj 61, toyota |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GM 6.5td kansiremontti | Ooppeli | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 01.08.2012 22:40 |
Myydään Osina hj 61 ja hj 60 Nyt lähtee halvalla! | kauhanen | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 36 | 29.11.2011 10:01 |
4Runnerin kansiremontti | Jooseppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 02.03.2010 20:25 |
Patrol gr:n kansiremontti | Grr | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.02.2010 20:50 |
kansiremontti | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.10.2004 20:20 |