Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2014, 11:40
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.949
Perusasetus

Muistin väärin, ei tuossa moottorimanuaalissa kyllä tosiaankaan puhuta mitään jälkikiristyksestä, ainoastaan venavälien säädöstä jälkikäteen. 113Nm neuvotaan vaan kiristämään. Ehkä se alkuperäsellä pahvilla onnistuu ilman jälkikiristyksiä ja tarvikkeella ei millään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2014, 14:17
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kannentiiviste vain marmorilta! siis alkuperäinen on paras!


Minäkin olen oppinut tuon kantapään kautta

Mutta asiaan; ei tuota tosiaankaan jälkikiristetä, kiritään 3 vaiheessa; ensin 40 Nm sitten 70 ja lopuksi 113 Nm. (autodatan momentit)

Olisiko mahdollista että kannenpulttien kierteessä lohkossa olisi ollut öljyä? nimittäin silloin tuo pultti "pohjaa" öljyyn, ja ei mene tarpeeksi tiukalle.
-> puhdista kierteet paineilmalla tms. ja kokeile pulteilla, että menee varmasti helposti riittävän syvälle. itse olen joskus jopa "esikiristänyt" kannen paikoilleen ilman aluslevyjä sormitiukkuuteen, siis pelkästään jatkovarresta sormin pyörittämällä, ja tarkistanut esim. 0,1 mm rakotulkilla, että pultin kanta on kantta vasten.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2014, 14:51
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

venttilitki pitää säätää kuumana niin samalla vie nyppäsee kannenpulttejaki varmuuden vuoks...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2014, 07:36
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

alkuperäinen tiivari kannattaa ottaa mukaa kun tarvike tiivaria ostaa.. esim on ollu 5mm eri kohissa reikiä sun muuta sekundaa tarviketiivisteissä , onneksi heti huomas ja meni ostaa orkkis tivarin toyota tiskiltä vaikka se makso sit sen 50euroo enemmän.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61, kansremontti, land cruiser hj 61, toyota


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
GM 6.5td kansiremontti Ooppeli Tekniikka & Jutustelu 41 01.08.2012 22:40
Myydään Osina hj 61 ja hj 60 Nyt lähtee halvalla! kauhanen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 36 29.11.2011 10:01
4Runnerin kansiremontti Jooseppi Tekniikka & Jutustelu 1 02.03.2010 20:25
Patrol gr:n kansiremontti Grr Tekniikka & Jutustelu 4 25.02.2010 20:50
kansiremontti Tekniikka & Jutustelu 1 23.10.2004 20:20


Sivu luotu: 11:20 (GMT +2).