![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Heitin 1.1 milliset taustalevyt kiinni uusilla pikkurattailla. En mitannut pyörien välystä, mutta käsillä nyplätessä vaikutti olevan ok.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Uudet silppurit kiinni
![]() Pinionin isompi laakeri oli ihan h..mona kiinni. Kiristin ulosvetäjällä niin paljon kun uskalsin ja sitten lämmintä koolin juureen. Hiljalleen naksahdelleen tuli pois. Onneksi ei tarttenut enää ottaa uutta laakeria pois. ![]() Vispiläpä ei käynyt uuteen pinioniin. Hionta & hoonausurakan vaati. ![]() ![]() Välyksen säätelyä hienomekaanisella työkalulla ![]() Onneksi osui heittämällä kohdalleen. Hermo olisi murentunut pinionin laakereita ulosvetäessä shimmamisen takia. Laitoin siis sisään murikasta löytyneen shimmin ja se oli oikea. ![]() Usko meinasi loppua tässä. 350Nm vaati, että puristusholkki suostui menemään kasaan. Mutteri muuten kannattaa rasvata... Lähdin vetämään ns. kuivalla ja sorvasihan se kierteitä . Pinionin esikiristys jäi sopivan momenttityökalun puutteen takia käsipeliksi ( "vähän nahkea" = sopiva ).![]() Lukon siirtäjämekanismit kiinni. Unohdin tietty ekaksi laittaa tuon haarukan ja jouduin käymään yhden säätö ja asennuskierroksen lisää... haarukka kun ei mene jälkeenpäin enää kiinni. ![]() Huopien kanssakin tuli opittua kantapään kautta, että reijät pitää puhkoa ennenkuin temuaa pultteja kiinni.. ![]() Kuvat loppuu tähän. Tuli hemmetinmoinen kiire konttorille. Leima loppui näet tänään. Jäi 20min aikaa ennen sulkemista ![]() ![]() Mutta siihen loppui välityksen ulina. Eikä toivottavasti vetarit korkkaa tyhjää taas ihan heti. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Välyksen säätelyä hienomekaanisella työkalulla
![]() Hei ammattilaiset Itsellä myös menossa etuperäremontti, niin minkälainen ohje on poskilaakereiden kiristykselle? vedetäänkö käsituntumalla että pyörii kivasti vai mikä on virallinen? Toinen kysymys jos vaihtaa vaan ulomman pinion laakerin, voiko käyttää vanhaan puristusholkkia? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
puristusholkki pitäis vaihtaa aina uuteen,se pitää vetää oikeaan momentiin kerta vedolla.
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Toyota HJ 61 etuperäremontti | spede80 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.08.2013 16:43 |
| Myyty Lähti pois... | metsienmies | O/M/V Muut | 4 | 29.09.2011 23:11 |
| Myyty lähti maailmalle... | metsienmies | O/M/V Muut | 10 | 09.10.2010 10:59 |
| hdj:n etuperäremontti | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 04.06.2008 16:10 |
| Buick lähti | Ex_inkkari | Chit-Chat | 1 | 02.02.2008 23:18 |