![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Ainakaan ohut terä ei mukaudu eikä käyttäydy yhtään paremmin. Itsellä 6mm "terä" ja haukkoo vaikka pyöreäksi ajaisi. Työntöpisteen korkeus vaikuttaa aika paljon, jyrkillä aisoilla tietty haukkoo pahemmin.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
10mm terä ainakin rauhottuu kun kulma oikenee. tuntuu melkein ettei se edes pure mihinkään jos työntö tulee sopivan alhaalta. pajeron auraan rakentelin jalakset, mutta taisinkohan kerran käyttää niitä kun kotopihassa lanasin pehmosta hiekkaa. muuten olivat aina reilusti ilmassa. jahka saan ramin auran joskus valmiiksi niin siihen ei tuu jalaksia ja nostosylinteri 2-toimisena, että saa vähän painattaakkin tarvittaessa.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
No, mulla on tuo ohut terä, lyhyet aisat n. 70cm ja työntöpiste n.40cm maasta niin pakko olla jalakset. Nosto sylintereillä joista ketjut aisoihin. Nousee sen verran ylös että voi käydä metsästä rankakuorman hakemassa eikä välttämättä tarvi irrottaa jos ei viitsi. Hieman samaan tyyliin aisat kuin TsKo:n aurassa mutta ilman kääntöä ja 3:lla aisalla joista ylimmässä kierretanko teräkulman säätöä varten.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mulla oli hiluxissa ensin tälläi niin oli useemman kerran etupyörät ilmassa kun terä haukkas.. ei ollu mitään laukasuakaan.. Pudotin aisaa jotain 10-15senttiä alemmas niin rauhottu kummasti. Pajerossa oli aluks tuo sama aurapuskuri, mutta myöhemmin tuli pitkällä aisalla taka-akselin etupuolelta rungosta.
![]() ![]() Tässä oli ihan ekoja aurauksia tolla viimesellä systeemillä. Tossa näkyy että aisa on maata vasten kun se hiukan tykkäs taipua. Sen jälkeen aisa tuli kahdesta 60x40x5 rhs putkesta ja alko kestää paremmin. (huomatkaa high roof katto )
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Juu. Työntö kyllä on hyvä ottaa jostain taempaa ja alhaalta tietty. Itellä menee etuakselin alta noin 50mm vesijohto putki vaihelaatikon palkkiin ja hyvin on kestänyt kovatkin tärskyt. Hiluxin etupakat on vaan niin kuolleet että Täytyy pyhittää pöydästä yksi lohko hydraulisylintereille joilla saa säädettyä apuna etupään korkeutta. Tää mun viritys kun on vähän painavaks tehty.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Itse ainakin olen tallojen kannalla jos jäältä meinaa poistua kuvan laitteella. Tänään metsäautotietä työntelin auki ja silti meinaa paukkua vaikka aura kuilkee 2 cm ilmassa. Työntökin tulee 20cm korkeudesta vaakatasossa ja samasta korkeudesta kippaa vetojousta vasten jos tökkää.
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Toi mun aura ei oikeastaan haukkaillu kovin pahasti, mutta uudet verkkoterät on kyllä senverran terävät/oikeamminkin kulma terissä väärä uutena, että se saattaa kyllä parantua ajanmyötä.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Onko arvon auramiehillä muuten näkökulmaa tuohon ottokulmaan kun kun olisi tarkotus teetättää sellanen siipi mikä heittäs ihan kunnolla lumen luiskaan. Entäs tuo siiven pyöreys? Onko tasaisesti kaartuva hyvä? Halkaisija kaarella tietysti kasvaa apparin puolelle päin. Muita hyviä vinkkejä heittävän siiven tekoon?
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Joissain heittävissä siivissä se säde pienenee ylöspäin, muuten en tiiä ku oma on enempi alue-aura kuin heittävä ja epäilen että heittäväsiipisellä pitää olla jo vauhtia jonniiverran, mikä taas kuulostaa pikkuauton rungon kestävyyden kannalta hurjalle
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Nii ja senverran vielä siiven mallista, että semmonen molempiin suuntiin heittävä, missä on keskikohta matalampi/suorempi ja molemmat siivet tehty pyöreiksi olis kyllä varmaan maasturinkin nokalla hyvä. Hankala vaan suunnitella ilman cad ohjelmia ja niiden käyttötaitoa.
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä kuskista ainakin tulee neliveto jossainkohtaa iltaa
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuolla meitsin kalustolla pääsee maksimissaa n.60 km/h vauhtiin sopivalla lumella ja silloin on kyllä kaikki heposet pelissä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#14
|
||||
|
||||
|
paljoko antsalla on vauhtia siinä kuvassa missä bj heittää lunta? tän topikin alkuviesteissä..
youtubesta mitä videoita katsellu niin tuntuu, että nuo jenkkien alueauratki heittää jonku verran lunta. kuten esim tässä. http://www.youtube.com/watch?v=oxOKNZPdEt0 pajeron aura oli sen verran säälittävä ettei se noin heittäny lunta. levyn malli tosin oli siitä hyvä, että lumi lähti rullaamaan edellä mikä myös keventää työntämistä ja seuraavia kierroksia radan auraamisessa.
|
|
#15
|
||||
|
||||
|
jotai 25-30kmh vauhtia ni ex työkoneen aura rupes heittää/nostaa penkan päälle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
![]() |
| Luokat |
| aura, diy, maasturi, puskulevy |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kokemuksia Kiina ym, Mönkijöistä | HiluMiks | Chit-Chat | 30 | 20.09.2014 22:44 |
| Myydään kylpyhuoneeseen altaita ym. kuvia | osatauno | O/M/V Muut | 9 | 25.08.2011 12:23 |
| Kokemuksia palalukoista Aussie ym.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.11.2009 10:55 |
| kuinka profiiliin kuvia ym? | T.T.T | Chit-Chat | 10 | 29.05.2006 15:52 |
| Truckworld, tekniikkaa, kuvia ym... | HEKULIINI | Linkit | 4 | 02.08.2004 17:31 |