Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2014, 15:27
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Simmilevyt otin vanhasta akselista. Oletan että aika lähellä oikea kireys. Pieni välys tuntuu ku rengasta heiluttaa.

Pitää kokeilla tuota että perä ilmaan, renkaat pois ja pyörittää taka akselia.
Hammaskosketus siellä jurnuttaa minun mielestä ja vois johtua kierosta vetarista?
Nyt vaihdettu kuskin puolelle uusi vetari. Jurina kuuluu vieläkin, muut viat korjaantui.

Epäilen että vänkärinpuolen renkaan laakeri jurnuttaa edelleen eli vaihtoon. Tai koitan ensin lisätä simmilevyn jos on liian tiukalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2014, 22:21
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Epäilen että vänkärinpuolen renkaan laakeri jurnuttaa edelleen eli vaihtoon. Tai koitan ensin lisätä simmilevyn jos on liian tiukalla.

tota.. eikös tuo vetareiden rakenne nyt mee niin että ne vastaa päistä toisiinsa sen tasauspyörästön keskellä olevan palikan avulla.. tulis vaan äkkiä mieleen että pitäs siinä toisessakin varmaan välystä olla jos tähän vaihdettuunkin jäi.. ja se toisenkin puolen takarengas kannattaa olla ilmassa kun välyksiä testaa.

sitä hammaskosketusta mietin edelleen.. perän poskilaakerit jos ois liian tiukalla/löysällä sun tekemän lukonkiristyksen jälkeen
millaisen hammasvälyksen siihen jätit? onko poskilaakereissa yhtään esijännitystä?

tota vois ehkä testata isolla vaihteella ajaessa et muuttuuko se ääni vetopäällä tai moottorijarruttaessa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2014, 21:28
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

se ohjaustehostimen nippa on 3/8 JIS.hytikka kaupoista löytyy myös nimellä mitsubishi liitin.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.02.2014, 07:25
Jartza:n Avatar
Jartza Jartza ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.14
Sijainti: Ruokolahti, Utula, Suomi
Viestit: 75
Perusasetus

Katsuri tais saaha jotain orgastista nautintoa kun patrollia pääs tutkimaan. Tuli meinaan sen sortin vikalista jottei enne ookkaa. Esim. kuljettajan oven saranatappi löysä... Olihan siinä tietysti oikeitakin vikoja mm reikää rungossa ym.

Mutta itse asiaan. Elikkäs sammutus on vaijerilla (sammuu painamalla) ja nyt inssi huomas et voi saada rattilukon päälle auton käydessä. Monta vuotta mennyt ilman huomautuksia. Kysymys kuuluukin teille viisaammille että miten tämä olisi helpoin laittaa katsurille kelpaavaksi?? Auto -86 pitkä vapari koneella.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.02.2014, 09:07
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Mä laitoin joskus vedettävään sammutimeen niin lyhyen kettinkin kiinni että jos avainta mielis kääntää niin oli pakko vetää sammuksiin =D
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2014, 21:58
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

tieätäjä osaa kertoo onko mitää eroo normi 160 koppasen ja gr y60 koppasen lootis? tarvii ehkä haalii pikkasen osii varalle ku noi pikkunissanin lootat on ainakin ihan paperia... kinkäpis menny ny vitosvaihteita ja sitte kytkin-sivuakseli rattaita ja sitte viimesimpää pääakseli kahesta kohtaa kerral poikki... pates kyl vissii vahvemmat lootat ja y60 koppasta meinasin alkaa virittelee, tosin vääntöö ois tarkotus saaha non-nissan moottorista...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2014, 09:01
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
tieätäjä osaa kertoo onko mitää eroo normi 160 koppasen ja gr y60 koppasen lootis? tarvii ehkä haalii pikkasen osii varalle ku noi pikkunissanin lootat on ainakin ihan paperia... kinkäpis menny ny vitosvaihteita ja sitte kytkin-sivuakseli rattaita ja sitte viimesimpää pääakseli kahesta kohtaa kerral poikki... pates kyl vissii vahvemmat lootat ja y60 koppasta meinasin alkaa virittelee, tosin vääntöö ois tarkotus saaha non-nissan moottorista...

y60 laatikko kyllä kestää vääntöä. Sama aski kun tuppaa olemaan 4.2 litrasen perässä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2014, 13:13
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sit oisko se ny y61 ja uudemmissa on 3l persiis sama aski kun kingcab/terrano/jne. ei kestä juurikaa vitosella kärrin vetoa jne, kokeiltu homma muidenki toimesta kun miun
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2014, 10:46
maantila:n Avatar
maantila maantila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.08.11
Sijainti: LAITILA,suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sit oisko se ny y61 ja uudemmissa on 3l persiis sama aski kun kingcab/terrano/jne. ei kestä juurikaa vitosella kärrin vetoa jne, kokeiltu homma muidenki toimesta kun miun
Ei sitä vitosta ole tehtykkään vetämistä varten...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.02.2014, 18:31
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

tuli tässä näin apropoo mieleen että kuinka sami89:llä on laviska patussa merkattu otteeseen lava? onko kirjailtu jotain että muutettu mallisarjan vastaavaksi avolava plaaplaa paskaa vai kuinka on merkattu
ku itellä lukee niin ja ajattelin tehdä flatbedin nii arvelin notta onnistuuko leimalle vielä
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja

Viimeksi muokannut JaakkoM : 25.02.2014 18:33
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.02.2014, 18:41
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JaakkoM Näytä viesti
tuli tässä näin apropoo mieleen että kuinka sami89:llä on laviska patussa merkattu otteeseen lava? onko kirjailtu jotain että muutettu mallisarjan vastaavaksi avolava plaaplaa paskaa vai kuinka on merkattu
ku itellä lukee niin ja ajattelin tehdä flatbedin nii arvelin notta onnistuuko leimalle vielä

Se oli jotenkii hyvin eriskummallisel taval sinne merkattu.. Olisko ollu et vastaa lähinnä mallia patrol pickup tai jotain.. Voin huomen kattoo jos jaksan vääntäytyy tallille..
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.02.2014, 19:08
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

y60 mallisarjan moottoreista...


onkos tietoa millä moottorivaihtoehdoilla on y60 koppasta suomeen rekisteröity ja millä tehoilla ja jarruilla, kun olisi tarkotus tohon omaan saada mesen om606 istutettua ja olis kiva jos ei tartteis hirveesti alkuperäsestä konetehoja tiputtaa... levyjarruthan tossa omassani on joka kulmassa jos sillä merkitystä on?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.02.2014, 22:33
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
onkos tietoa millä moottorivaihtoehdoilla on y60 koppasta suomeen rekisteröity ja millä tehoilla ja jarruilla, kun olisi tarkotus tohon omaan saada mesen om606 istutettua ja olis kiva jos ei tartteis hirveesti alkuperäsestä konetehoja tiputtaa... levyjarruthan tossa omassani on joka kulmassa jos sillä merkitystä on?

Taitaa pari olla leimattu 4.2 vapari dieselillä. Jarruissa olemassa kahta eri versiota. Kaikissahan näissä on levyt joka kulmassa, mutta niihin on sitten olemassa joko yksi tai kaksi mäntäiset satulat. Eläessään nähny kaksi mäntäisiä kylläkään.... Jos jotenkin sais noi TB42E bensa motin paperit verrokiksi, niin sitten sais leimalle 175hp+20% eli 210hp. Kokeilin ite kysellä autokeskuksesta sillon noita, mutta muista käytettiinkö lopussa sitten sitä pykälää, että ei tehot noussu yli 20% alkuperäisestä.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 03.03.2014, 17:38
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
tota.. eikös tuo vetareiden rakenne nyt mee niin että ne vastaa päistä toisiinsa sen tasauspyörästön keskellä olevan palikan avulla.. tulis vaan äkkiä mieleen että pitäs siinä toisessakin varmaan välystä olla jos tähän vaihdettuunkin jäi.. ja se toisenkin puolen takarengas kannattaa olla ilmassa kun välyksiä testaa.

sitä hammaskosketusta mietin edelleen.. perän poskilaakerit jos ois liian tiukalla/löysällä sun tekemän lukonkiristyksen jälkeen
millaisen hammasvälyksen siihen jätit? onko poskilaakereissa yhtään esijännitystä?

tota vois ehkä testata isolla vaihteella ajaessa et muuttuuko se ääni vetopäällä tai moottorijarruttaessa?
Palataan taas tähän vikaan kun ei oo vielä korjaantunu.
Renkaan laakerit kunnossa eli ei johdu niistä...

Poskilaakereissa ei yhtään esijännitystä, pitääkö olla?
Hammasvälystä jätin noin 0,5mm, liekkö hyvä?
Hammaskosketusta en sen kummemmin
katellu millään.

Eli vetopäällä vaan ääntää ei muuten.

Pystyykö perä olemaan jotenki epätasapainossa kun tullu auottua se muutaman kerran?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 03.03.2014, 20:52
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Poskilaakereissa ei yhtään esijännitystä, pitääkö olla?
Hammasvälystä jätin noin 0,5mm, liekkö hyvä?
Hammaskosketusta en sen kummemmin
katellu millään.

Eli vetopäällä vaan ääntää ei muuten.

Pystyykö perä olemaan jotenki epätasapainossa kun tullu auottua se muutaman kerran?

eli hammaskosketushan tuossa lie silloin pielessä. se hammaskosketus pitäs katella väriaineilla ja sitä muutetaan pionin "pituutta" säätämällä. hammasvälyksen mittaamiseen tarvii heittokellon ja magneettijalan.
joku muu osaa varmaan neuvoo nuo paremmin ja löytynee täältäkin hakua käyttäen paljon juttua hammaskosketuksen säätämisestä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.03.2014, 19:45
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
eli hammaskosketushan tuossa lie silloin pielessä. se hammaskosketus pitäs katella väriaineilla ja sitä muutetaan pionin "pituutta" säätämällä. hammasvälyksen mittaamiseen tarvii heittokellon ja magneettijalan.
joku muu osaa varmaan neuvoo nuo paremmin ja löytynee täältäkin hakua käyttäen paljon juttua hammaskosketuksen säätämisestä.
Pinjoniin en ole koskenukkaan kun käytin perää auki. Sikäli vähän ihmetyttää tuo mutta pitää varmaan ottaa neljännen kerran perä pöydälle ja yrittää säädellä mutu tuntumalla ku ei oo heittokelloja jne.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.03.2014, 07:09
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Tarvitseeko gr:n kiertokankien laakereita vaihtaessa laittaa uudet pultit kiertokankiin? Vai voiko vaan kiristellä läjään vanhoilla?
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.03.2014, 10:18
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Pinjoniin en ole koskenukkaan kun käytin perää auki. Sikäli vähän ihmetyttää tuo mutta pitää varmaan ottaa neljännen kerran perä pöydälle ja yrittää säädellä mutu tuntumalla ku ei oo heittokelloja jne.
http://www.4x4.ee/docs/Nissan160_61_...0_61_part5.pdf

siittä 36 sivulta alkaen ensin c200 jasen jälkeen h233b

saa lukia että mitenkä se olis pitäny
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.03.2014, 22:07
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

miten GR patrollissa lienee vaparin ja ahdetun erot, meinaan tuli vahingossa hommattua vaparikoneella oleva "entinen turbo" GR:rä ja takashan se pitää ahdetuksi saada. onko sama kun SD33 ja SD33T ero et sieltä vapari motista puuttuu öljyruiskut männilta ja sitten kun tuota oikiasti alakaa rääkkäämään niin pääsee tekemään remonttia?

sit samaan syssyyn, mitä noihin saa leimattua renkaita alle ja hyviä vinkkejä saada se MAHOLLISIMMAN korkeelle, että kestää viel lapuissa? onko esmes tiedossa et minkä auton kierrejouset menis heittämällä alle ja korottas sitä tuon sallitun 3" ny vaikka alakuunsa? korikorotusta en ny kovin hevilla alkas tekemään ko nousee painopiste ja plaah, ennemmin laikkaa vaikka kylmästi kaarista veks, et saa isommat kumet pyörimään alle
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 18.03.2014, 10:29
Natosj:n Avatar
Natosj Natosj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.09.10
Sijainti: Kainuu/Sotkamo
Viestit: 268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Pinjoniin en ole koskenukkaan kun käytin perää auki. Sikäli vähän ihmetyttää tuo mutta pitää varmaan ottaa neljännen kerran perä pöydälle ja yrittää säädellä mutu tuntumalla ku ei oo heittokelloja jne.
Kuuluukos pinjonin akselissa olla klappia?
Eli kun kardaani irti ja perän laipasta kun nykii...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 18.03.2014, 17:26
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Natosj Näytä viesti
Kuuluukos pinjonin akselissa olla klappia?
Eli kun kardaani irti ja perän laipasta kun nykii...
Ei kuulu olla... onko jääny löysälle mutteri vai mikä on etkös käyttäny perän osina? Kierrelukitteen kans kiinni sillai kiristää ettei ole välystä eikä ahdista..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5057 16.07.2025 22:43
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 01:18 (GMT +2).