![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() mä oon muutamaan otteeseen käyttäny mp-nostinta aiheessa ihan menestyksellä, tuon tapainen (mallikuva biltema): http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-680-kg-82414/
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kaivattu on, ja jopa suunniteltu
kolme mekaanista saksitunkkia, jotka ruuvattu 2 levyn väliin niin, ettei pääse kaatumaan: Ja ennen laatikon alaslaskua kuviosahalla tehdään sopiva "peti" esim. lankusta, että laatikkopaketti sijaantuu tukevasti VAAKASUORASSA olevalle ylä vanerilevylle.
Tunkeissa on nostovaraa noin 25 cm, ja nimenomaan voi kallistellessa nostaessa. Viimmeksi otin/laitoin tuon cruiserin laatikon paikoilleen normaalilla rahtareiden pumppukärryllä, ja metri kanttiinsa olevalla valeripalalla ja noin 60 laudan/lankun pätkällä. (tuo minun pumppukärry laskee varmaan monta milliä minuutissa, jos kuormaa on 200 kg ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itellä toiminu TEE SE ITSE nosturina ketjutalja ja nostoliina/puunsuojaliina. Etuikkunat auki ja kakkosnelonen avattujen ikkunoiden varaan. Nostoliina vaihteistopaketin alta ja ketjutaljaan jonka yläpää lankussa. Taljalla helppo nostaa/laskea vaihdekeppien reijästä ja kevyt pyöritellä taljan varassa kytkimen booreille. Toimii! En ole tunkkeja kaipaillu senkoomin kun kokeilin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hallitunkki mihin on hitsailtu nostokäpälän päälle pulttikiinnitteinen V-hahloilla varustettu taso.
Jatkojalostukseen kallistus kumpaankin sektorisuuntaan kierretangoilla, sellaisella isojen volvojen laatikoita mallattiin paikalleen ja oli ihan tehdaskampe...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Samat kujeet kuin Pee:llä, Rangen automaagi tässä menossa
Discon kanssa roikotin myös sisältä norsulla
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Monesti toimii myös pölkyt jalkatilassa ja sen päällä lankku poikittain. Vaihteiston etu- ja takapäähän kuormaliinat runkopalkista runkopalkkiin varmistukseksi.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli kanssa kolme saksi, tai haitari tunkkia kun piti ottaa BJ:stä vaihteisto pois. Hitsasin ne kiinni rullakon pohjan pälle niin, että voiman ulosoton pohjapropun kohal yks ja jakolaatikon propun kohal toine. Kolmas keskelle eteen kytkinkopan alle.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tee se itse hiekkapuhalluslaite | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.11.2013 00:02 | |
U-pultit tee se itse. | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 20.03.2013 00:18 |
tee-se-itse Lamborghini! | j1s | Chit-Chat | 7 | 30.06.2010 08:54 |
tee se itse ajonesto ! | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 21.09.2004 07:33 |
tee-se- itse snorkkeli | -juhani- | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.05.2004 01:07 |