Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1376  
Vanha 18.01.2014, 21:28
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Kuva arvoitus


Lattiaa purettaessa löytyi pelkääjän puolellata tuollainen suojakuoresta ulos pilkistävä "rautalanka" ei siis ole vaijerin pätkä. Onko sillä ollut joskus jotain oikeata virkaa vai onko se mahdollisesti ruostumisen varoitus -anturi. En ole vielä kerinnyt seuraamaan mihin alkupää johtaa...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0420.jpg‎
Views:	295
Size:	110,8 Kt
ID:	45217   Click image for larger version

Name:	IMG_0421.jpg‎
Views:	282
Size:	104,8 Kt
ID:	45218  
Vastaa lainaten
  #1377  
Vanha 20.01.2014, 10:08
o'boy o'boy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.10
Sijainti: suomi
Viestit: 20
Perusasetus

Mistähän johtuu, kun takajarrut lukittuu todella äkäisesti jarruttaessa? Abs jarrullinen vm.99 on kyseessä.
Vastaa lainaten
  #1378  
Vanha 20.01.2014, 23:35
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja o'boy Näytä viesti
Mistähän johtuu, kun takajarrut lukittuu todella äkäisesti jarruttaessa? Abs jarrullinen vm.99 on kyseessä.
Liian kuluneet hihnat, eli etäällä, tai säätö ei toimi, sama juttu...
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #1379  
Vanha 21.01.2014, 07:42
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Lattiaa purettaessa löytyi pelkääjän puolellata tuollainen suojakuoresta ulos pilkistävä "rautalanka" ei siis ole vaijerin pätkä. Onko sillä ollut joskus jotain oikeata virkaa vai onko se mahdollisesti ruostumisen varoitus -anturi. En ole vielä kerinnyt seuraamaan mihin alkupää johtaa...
Näyttää ihan voiman ulosoton käyttövaijerilta. Ainakin mun autoissa se on ollut juurikin tuollainen 1 säikeinen lanka, jotta se voi myös työntää käyttövipua...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #1380  
Vanha 23.01.2014, 20:33
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Tuulilasi


Onko kellään tiedossa puljua, joka myis edullisesti uuden tuulilasin XJ:hin? Yläreunan tummennuksilla yms. ei mitään väliä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #1381  
Vanha 23.01.2014, 20:51
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Onko kellään tiedossa puljua, joka myis edullisesti uuden tuulilasin XJ:hin? Yläreunan tummennuksilla yms. ei mitään väliä...
Lakalaivassa on yks ihan kohtuu edullinen pulju ja toinen Järvensivussa, http://www.hakukoneet.net/Tampere/Ta...palvelu/318379 http://www.tuulilasimyynti.fi/
Vastaa lainaten
  #1382  
Vanha 23.01.2014, 21:26
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Onko kellään tiedossa puljua, joka myis edullisesti uuden tuulilasin XJ:hin? Yläreunan tummennuksilla yms. ei mitään väliä...
paljoko on xj:n edullinen tuulilasi
Vastaa lainaten
  #1383  
Vanha 24.01.2014, 11:46
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Tulipa tosta uudesta ostoksesta löydettyä niinkin vaikeasti selvitettävää faktaa, autossa on NP242J-jakis ja voiman ulosotolla, ja erona myös että takakardaanissa ei ole slip yokea vaan liuku on kardaanissa kuten etukardaanissakin. En löytänyt tälläisestä jakolaatikossa mitään tietoa tunnin selauksella. Voisiko joku selventää että mistä tollainen laatikko on peräisin, onko orkkis vai toisesta autosta?

Auto on Cherokee vm. 90 4.0 Renix
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #1384  
Vanha 24.01.2014, 11:55
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Mulla on samanlainen ja suomessa asennettu setti. Ei mielestäni tälläsia tehtaalta ole tullut.
Vastaa lainaten
  #1385  
Vanha 24.01.2014, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Tulipa tosta uudesta ostoksesta löydettyä niinkin vaikeasti selvitettävää faktaa, autossa on NP242J-jakis ja voiman ulosotolla, ja erona myös että takakardaanissa ei ole slip yokea vaan liuku on kardaanissa kuten etukardaanissakin. En löytänyt tälläisestä jakolaatikossa mitään tietoa tunnin selauksella. Voisiko joku selventää että mistä tollainen laatikko on peräisin, onko orkkis vai toisesta autosta?

Auto on Cherokee vm. 90 4.0 Renix
Suomi- idioottimaisuuksia verohelpostusten takia.

Huvittavinta noissa PTO- versioissa on se, että monissa sen ulosoton päälle laittava vaijeri ei ole missään kiinni, ja vaikka olisikin niin se ulosotto ei fyysisesti siltikään voisi toimia koska koko härvelin akseli on vain suora tanko ilman mitään spooreja tai lukkosysteemiä. Omassa ekassa XJ:ssä taisi jopa olla niin että PTO:n sisällä ei ollut mitään mikä fyysisesti olisi yhdistänyt jakiksen pääakselin voimanulosoton akseliin

Muista sitten että et välttämättä voi sitä ulosottoa autostasi poistaa, koska katsastuksen yhteydessä saattaa mäjähtää verottajalta ylimääräinen autovero maksuun koska auto ei enää täytä kriteereitä aikanaan saatuun verohelpotukseen Ei noista oikein tietoa löydy, tiedä missä/ miten lie on toteutettu nuo tai kuka on edes PTO:n valmistanut jakoaskin perään. Siinä sitten naurattaa jos jakis/ PTO hajoaa ja pitäisi saada normaali jakis perään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1386  
Vanha 24.01.2014, 12:14
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

minkä hintaluokan peli tommonen 4.0 cherokee on suomessa uutena ollut ysikyt luvulla?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #1387  
Vanha 24.01.2014, 12:34
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Suomi- idioottimaisuuksia verohelpostusten takia.

Huvittavinta noissa PTO- versioissa on se, että monissa sen ulosoton päälle laittava vaijeri ei ole missään kiinni, ja vaikka olisikin niin se ulosotto ei fyysisesti siltikään voisi toimia koska koko härvelin akseli on vain suora tanko ilman mitään spooreja tai lukkosysteemiä. Omassa ekassa XJ:ssä taisi jopa olla niin että PTO:n sisällä ei ollut mitään mikä fyysisesti olisi yhdistänyt jakiksen pääakselin voimanulosoton akseliin

Muista sitten että et välttämättä voi sitä ulosottoa autostasi poistaa, koska katsastuksen yhteydessä saattaa mäjähtää verottajalta ylimääräinen autovero maksuun koska auto ei enää täytä kriteereitä aikanaan saatuun verohelpotukseen Ei noista oikein tietoa löydy, tiedä missä/ miten lie on toteutettu nuo tai kuka on edes PTO:n valmistanut jakoaskin perään. Siinä sitten naurattaa jos jakis/ PTO hajoaa ja pitäisi saada normaali jakis perään..
Mites kun tossa on kiinteä yoke ja liuku tossa kardaanissa niin riittääkö kuinka isoon korotukseen että toimii, ajatuksena olis 4,5" Rough Country setti kaikilla mahdollisilla hiluilla, ja 1" TC Dropilla, että jos nyt ei värinöitä satu tulee niin riittääkö liussa pituus. Jos joutuu kardaanin vaihtaa niin sopiiko tohon nyt sit suoraan automaatti XJ:n etukardaani kun kerran on kiinteä yoke?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #1388  
Vanha 24.01.2014, 12:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Mites kun tossa on kiinteä yoke ja liuku tossa kardaanissa niin riittääkö kuinka isoon korotukseen että toimii, ajatuksena olis 4,5" Rough Country setti kaikilla mahdollisilla hiluilla, ja 1" TC Dropilla, että jos nyt ei värinöitä satu tulee niin riittääkö liussa pituus. Jos joutuu kardaanin vaihtaa niin sopiiko tohon nyt sit suoraan automaatti XJ:n etukardaani kun kerran on kiinteä yoke?
Nuo jakolaatikon tiputussarjat pitäisi kieltää laissa, jos minulta kysytään Korottaa sitten enemmin vain sen 3.5" ja jättää tiputuksen pois, kun tilanne on mahan alla ihan sama eikä tule etukardaanin ja/ tai moottorin kannakkeiden kanssa silloin ongelmia.. ja toimii alustakin paremmin matalammalla korotuksella lyhyillä tukivarsilla.

Sanoisin että saattaa olla PTO:n kanssa liian jyrkkä kulma takakardaanissa normikardaanille, ja normi etukardaani on PTO:n kanssa liian pitkä. Lyhentämällä siitä tosin selviää. Toinen ongelma on sitten se, että PTO:ssa on joku ihan vammaisen kokoinen laippa, mikä taas ei käy yksiin Spicerin laippojen kanssa, joten väliin on sorvattava esim. alumiinista adapteri mikä sovittaa Spicerin laipan tuohon PTO:n laippaan. Liu'un pituus sentään taitaa riittää jos sattuu käymään niin että esim. 3.5" korotuksella ei täristä.


Suurin syy takakardaanin värinöihin on oikeastaan siinä, että slip yokessa kardaani on liian ulkona, jolloin spoorit ei ole riittävän pitkältä matkalta limittäen -> ei pidä kardaania enää kunnolla kurissa ja se tärisee. Toinen syy toki jyrkentynyt kardaanikulma ja sitä kautta ristikoiden suurempi soikionmallinen "kierotrata" vrt. loivempaan kardaanikulmaan. Eli PTO sallii hieman jyrkemmän kardaanikulman, vaikka kardaani onkin lyhyempi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1389  
Vanha 24.01.2014, 12:52
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Nuo jakolaatikon tiputussarjat pitäisi kieltää laissa, jos minulta kysytään Korottaa sitten enemmin vain sen 3.5" ja jättää tiputuksen pois, kun tilanne on mahan alla ihan sama eikä tule etukardaanin ja/ tai moottorin kannakkeiden kanssa silloin ongelmia.. ja toimii alustakin paremmin matalammalla korotuksella lyhyillä tukivarsilla.

Sanoisin että saattaa olla PTO:n kanssa liian jyrkkä kulma takakardaanissa normikardaanille, ja normi etukardaani on PTO:n kanssa liian pitkä. Lyhentämällä siitä tosin selviää. Toinen ongelma on sitten se, että PTO:ssa on joku ihan vammaisen kokoinen laippa, mikä taas ei käy yksiin Spicerin laippojen kanssa, joten väliin on sorvattava esim. alumiinista adapteri mikä sovittaa Spicerin laipan tuohon PTO:n laippaan. Liu'un pituus sentään taitaa riittää jos sattuu käymään niin että esim. 3.5" korotuksella ei täristä.


Suurin syy takakardaanin värinöihin on oikeastaan siinä, että slip yokessa kardaani on liian ulkona, jolloin spoorit ei ole riittävän pitkältä matkalta limittäen -> ei pidä kardaania enää kunnolla kurissa ja se tärisee. Toinen syy toki jyrkentynyt kardaanikulma ja sitä kautta ristikoiden suurempi soikionmallinen "kierotrata" vrt. loivempaan kardaanikulmaan. Eli PTO sallii hieman jyrkemmän kardaanikulman, vaikka kardaani onkin lyhyempi.
Ymmärrän vitutuksesi noihin TC droppeihin, olis vaan Puolasta aika edullinen RC 4,5" kitti missä on kaikki säädettävät tukivarret, uudet lehtijouset, jarruletkut, panhardit sun muut ja pienemmissä sarjoissa ei. Joten siksi olis nimenomaan tuo 4,5", saapahan helmoihin tilaa, samoin etu- ja takaylitystä pienemmäksi, sitten kunnon panssari tohon TC:n alle ettei nuo palkin ulokkeet nappaa kiinni mihinkään.

Eli voisi toimia tolla 1" TC dropilla toi setti kunhan akselikulman säätää kohdilleen, sitten jää vain ongelmaksi tuo kardaanin etupään ristikko joka kuluu nopeammin?

Kun budjetti on kovin rajallinen ja tarvis nyt korotuksen ja uudet lehtijouset ja iskarit niin olis aika kokonaisedullinen tuo RC 4,5" Pro-kitti kun yksittäin ostaessa tulee hintaa aika rajusti.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 24.01.2014 12:54
Vastaa lainaten
  #1390  
Vanha 24.01.2014, 13:07
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

RC:n lehtijouset on sitten todennäköisesti niin lyhyet, että riiput osoittaa eteenpäin. Ei hyvä.

Minulla oleva PTO mötikkä on LLoyd's merkkinen alumiininen. Vuoti aina öljyä ja kun tarkemmin tutkin niin eihän siinä ollut tiivisteitä ollenkaan, raapasin ulosottoakselin pois ja tulpat tilalle ja iso stefa tulo akselille, vieläkin vuotaa kopan välistä, on niin huokoista valua.

Värinöitä ei minulla ole ollut 3,5" RE jousilla. AW4+242+35c

Tänä kesänä kuitenkin poistan koko roskan ja tuplanivelkardaani tilalle.
Vastaa lainaten
  #1391  
Vanha 24.01.2014, 13:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
minkä hintaluokan peli tommonen 4.0 cherokee on suomessa uutena ollut ysikyt luvulla?
Minulla olisi sellainen muistikuva että 90- luvun puolivälissä Cherokee olisi ollut n.300 000mk:n auto. Esim. 1998 Grand Cherokee taisi olla 580 000mk
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1392  
Vanha 24.01.2014, 17:30
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
paljoko on xj:n edullinen tuulilasi
No nyt napsahti tarjous eräästä liikkeestä sähköpostiin, 120€, tää ei einää kuulosta pahalta...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #1393  
Vanha 24.01.2014, 18:14
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Ymmärrän vitutuksesi noihin TC droppeihin, olis vaan Puolasta aika edullinen RC 4,5" kitti missä on kaikki säädettävät tukivarret, uudet lehtijouset, jarruletkut, panhardit sun muut ja pienemmissä sarjoissa ei. Joten siksi olis nimenomaan tuo 4,5", saapahan helmoihin tilaa, samoin etu- ja takaylitystä pienemmäksi, sitten kunnon panssari tohon TC:n alle ettei nuo palkin ulokkeet nappaa kiinni mihinkään.
Ota tuo satsi, jätä se TC droppi asentamatta ja tuplaristikollinen kardaani taaksekin jos värinöitä on. Tai sitten kysyt leimakonttorilta voiko "hajonneen" PTO:n korvata ilman veroseurauksia tavallisella jakiksella, kun ehjää PTO:ta ei saa mistään

Lainaus:
Eli voisi toimia tolla 1" TC dropilla toi setti kunhan akselikulman säätää kohdilleen, sitten jää vain ongelmaksi tuo kardaanin etupään ristikko joka kuluu nopeammin?
Säädät taka- akselilta kulman mihin? Tavallisella kardaanilla jakiksen ulostulon ja pinionin kulman pitää olla sama, joten hirveästi et voi taka- akselilla pinionikulmaa loiventaa.. TC dropin kanssa ongelma tulee kuitenkin enemmän siinä että etukardaanilla pinionikulman pitää olla nolla (koska on tuplaristikollinen), jos sen säätää kohdalleen niin johtaa helposti siihen että caster- kulma menee vituilleen ja ajettavuus kärsii. Toisaalta TC drop tosiaan rasittaa myös moottorikannakkeita turhaan, ja lisäksi kääntää flektiä lähemmäs syylaria -> voi napata syylariin kiinni kun moottorikumitkin on kovilla.

Lainaus:
Kun budjetti on kovin rajallinen ja tarvis nyt korotuksen ja uudet lehtijouset ja iskarit niin olis aika kokonaisedullinen tuo RC 4,5" Pro-kitti kun yksittäin ostaessa tulee hintaa aika rajusti.
Jeps, kannattaahan tuo silloin ottaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1394  
Vanha 27.01.2014, 21:08
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Safariteline


Safaritelineen toteutus pyörinyt mielessä Jeepin katolle...

Mitä mieltä jengi on, kestääkö ne kattoon niitatut kiskot safaritelineen kuorman, jos laittas vaikka 3kpl kannakkeita per puoli. Painoo tulee kuitenkin yli 100kg (vararengas, lifti, lapio, n. 60L bensaa yms.)

Vai pitäskö hommata ne kattokiskot, jotka kiinnittyy ovien yläreunoissa oleviin "tippalistoihin". Tarkotus on kuitenkin pitää rakenne mahdollisimman matalana..

Mielipiteitä?

EDIT:

Vai pistäkö laittaa eka vaikka 4kpl tämmösiä: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ku...e-2-kpl-34234/
__________________
-MMC-

Viimeksi muokannut Tapsala : 27.01.2014 21:11
Vastaa lainaten
  #1395  
Vanha 28.01.2014, 00:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
No nyt napsahti tarjous eräästä liikkeestä sähköpostiin, 120€, tää ei einää kuulosta pahalta...
lonka vissiin jos sieltä suuntaa... mä sain omaani täältä paikallisesta melkein yhtä kalliilla...
Vastaa lainaten
  #1396  
Vanha 03.02.2014, 20:02
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Missä -90 XJ:ssä on rungonnumero meistettynä, sen tuulilasinumeron lisäksi?

nimim. rälläköinkö numerot romukoppaan jo vuosi sitten pohjan mukana....
Vastaa lainaten
  #1397  
Vanha 03.02.2014, 20:05
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Missä -90 XJ:ssä on rungonnumero meistettynä, sen tuulilasinumeron lisäksi?

nimim. rälläköinkö numerot romukoppaan jo vuosi sitten pohjan mukana....
Oliskohan hakattu johonkin päin takapenkin alle..? Tarkkaa paikkaa en nyt muista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1398  
Vanha 03.02.2014, 20:13
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Missä -90 XJ:ssä on rungonnumero meistettynä, sen tuulilasinumeron lisäksi?

nimim. rälläköinkö numerot romukoppaan jo vuosi sitten pohjan mukana....
Mulla on repsikan oven-taka-pysty-pilarissa jonkinlainen runkonumero ihan niitatulla lapulla... Enkä viitti lähtee kattoon pihalle... Siä on kylmä ja märkä...
Vastaa lainaten
  #1399  
Vanha 03.02.2014, 20:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Mulla on repsikan oven-taka-pysty-pilarissa jonkinlainen runkonumero ihan niitatulla lapulla... Enkä viitti lähtee kattoon pihalle... Siä on kylmä ja märkä...
Njooh.. B- pilarissa on kyllä tuo lirpake, mutta olisiko ollut niin että näissä vanhemmissa ainakin piti olla meistettynä kiinteään paikkaan? Sellainen muistikuva on että molemmista omista '90 XJ:stä leimalla aina katottiin takapenkin alta, B- pilarin läystäke ei kelvannut.

Sama on nyt '98 Grandissäkin, ei kelpaa se valmistajan lappu vaan penkin alta katsotaan missä on meistettynä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #1400  
Vanha 03.02.2014, 20:55
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Voi juma! Eihän mulla jäänyt sinne takapenkin alle oikein mitään alkuperäistä, kun reilulla kädellä rälläköin kupat pois....ei auta kuin lähteä tallille ihmettelemään, että saa rauhan/romahduksen. Tuli vaan yhtäkkiä soffalla makoillessa mieleen, että minähän en ole itse tuota cherokeeta kertaakaan katsastanut, enkä siksi koskaan edes miettinyt missä se meistetty numero piileksii, mutta jotenkin nyt ajattelisin että lattiassa, tai rungossa se olla pitäisi (joo niittilaput ei kelpaa, eikä se tuulilasinumero)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 05:13 (GMT +2).