![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vitaran TpsEli missä arvoissa tps pitäisi olla? Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais. Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen). Kylmänä tuoksahtaa bentsiini. Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu. Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa.. Autona 1991 vitara 1.6 8v Ideoita otetaan vastaan
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua) Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
yritin mittailla, mut eimitään järkevää tulosta saatu aikaan voltit nousi 1v 4.2v. Eli molemmista päistä vajaat Pitäiskö säätää kaasu pohjassa tohon 4.5v.... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Olihan auto normaalilämmin kun mittasit?(tiedä miten tossa vitarassa on toteutettu ryyppy?)jossain japseissa se on vedenlämpö tilanmukaan mikä vaikuttaa suoraan kaasuakseliin...
JA eiks sieltä oo tullut jo lukemaa kerta n.1v-4,2v? Riippuu vähän mittaristakin mitä näyttää ![]() Jos haluaa koittaa säädellä,Niin käännä ennemmin niin päin että luku pienenee tyhjäkäynnillä jos tarkoitus on saada vähemmän bensaa! Kannattaa merkata kuitenkin se kohta mistä alkaa kääntämään. mitä se anturin syöttöjännite sille on(toi yläpään luku ei voi ollakkaan sitä suurempi tai edes ees sama)! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kylmä kone oli. Joo ei oikeen tuo sähkö(kään) ole mun juttu
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Missä olosuhteissa toi 15-litraa on palanut,Nelikko päällä,Isompaa renkastako,millasta tietä/nopeutta?
Eiks tossa 8v vitarassa ollut ecuissakin jotain ongelmaa,Konkat posahteli tai joku kumminkin sieltä sisältä. Haulla varmaan löytyy siitä lisää! Mitä jos nyppää lambdan piuhan irti ja käy heittää lenkin toimiiko paremmin? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
235/75/15.. kovilla pakkasilla meni tässä taajama ajossa 17litraa
Äiteellä lainassa pari päivää ,pitemmällä ajolla 15l Pääsin alkutalvesta(hommasin auton) jopa 14l /100km.. Tiellä aina vajaa veto päällä.. eikä yli 80 uskalla ajaa. Ja konehan tosin ravistaa tyhjä käynnillä rasittavasti.. Tuota lampdaa mietitty kans...pittää kokeilla käyttää irti. Paljonko porukalla vitura vieny mettä ajossa? |
![]() |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |