Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2014, 15:45
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Vitaran Tps


Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2014, 15:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja okeman82 Näytä viesti
Eli missä arvoissa tps pitäisi olla?
Ja muutkin antureiren arvot kiinnostais.
Meinaa tuo kulutus pyöriä +15l paikkeilla, tasa kaasulta kaasun lisäys tekee pienen nykäisyn(puutumisen).
Kylmänä tuoksahtaa bentsiini.
Tulpat,virranjakajan kansi,pyöriä,ja lämpö anturi uusia. Egr myös tukittu.
Edellisellä omistajalla oli vika valo kuulemma palanut jonkin aikaa..
Autona 1991 vitara 1.6 8v
Ideoita otetaan vastaan
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2014, 16:06
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Pistetään mappi vielä,virrat käännetynä päälle 4,1-4,4v(ilmanpaine) JA olikohan niin että normaali tyhjäkäynnillä lukeman tuli olla alle 0,9v(tää on vähän hatara luku/muistikuva)viisaammat vahvistakoot?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.02.2014, 18:36
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Olisko kellään tarkkoja mittaus ohjeita.Tota tps anturin mittausta varten?
yritin mittailla, mut eimitään järkevää tulosta saatu aikaan voltit nousi 1v 4.2v. Eli molemmista päistä vajaat
Pitäiskö säätää kaasu pohjassa tohon 4.5v....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.02.2014, 19:11
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Olihan auto normaalilämmin kun mittasit?(tiedä miten tossa vitarassa on toteutettu ryyppy?)jossain japseissa se on vedenlämpö tilanmukaan mikä vaikuttaa suoraan kaasuakseliin...

JA eiks sieltä oo tullut jo lukemaa kerta n.1v-4,2v?
Riippuu vähän mittaristakin mitä näyttää
Jos haluaa koittaa säädellä,Niin käännä ennemmin niin päin että luku pienenee tyhjäkäynnillä jos tarkoitus on saada vähemmän bensaa!
Kannattaa merkata kuitenkin se kohta mistä alkaa kääntämään.
mitä se anturin syöttöjännite sille on(toi yläpään luku ei voi ollakkaan sitä suurempi tai edes ees sama)!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.02.2014, 19:30
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Kylmä kone oli. Joo ei oikeen tuo sähkö(kään) ole mun juttu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.02.2014, 20:55
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Missä olosuhteissa toi 15-litraa on palanut,Nelikko päällä,Isompaa renkastako,millasta tietä/nopeutta?

Eiks tossa 8v vitarassa ollut ecuissakin jotain ongelmaa,Konkat posahteli tai joku kumminkin sieltä sisältä.
Haulla varmaan löytyy siitä lisää!

Mitä jos nyppää lambdan piuhan irti ja käy heittää lenkin toimiiko paremmin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2014, 00:41
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

235/75/15.. kovilla pakkasilla meni tässä taajama ajossa 17litraa
Äiteellä lainassa pari päivää ,pitemmällä ajolla 15l
Pääsin alkutalvesta(hommasin auton) jopa 14l /100km.. Tiellä aina vajaa veto päällä.. eikä yli 80 uskalla ajaa.
Ja konehan tosin ravistaa tyhjä käynnillä rasittavasti..

Tuota lampdaa mietitty kans...pittää kokeilla käyttää irti.

Paljonko porukalla vitura vieny mettä ajossa?
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 06:22 (GMT +2).