Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 27.01.2014, 02:11
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Järkeä rasvaukseen..... Minun mielipide!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOHJ61 Näytä viesti
..............
Vaseliinia pumpataan sen verran, että vanha musta vedensekainen tulee varmasti pois ja väri muuttuu.
Liukuun senverran, että kardaani alkaa "venyyn".................
Siis jos kardaanien kunnossa oleviin liukuihin pistää rasvaa em. ohjeen mukaan, niin pakkasessa pahimmillaan suuressa hypyssä voi kardaani saada kipeää, siis jos tivi liuku jäykkää rasvaa täynnä, niin se peltikorkki (ainakin joissain cruisereissa) pullahtaa pihalle... ja sitten on hiekka/suola-paskalle tuumanen reikä suoraa liukuun.... JA

Itse olen noita liukuja rasvannut (tb:n)Moly-vassulla, ja jos kardaanit eivät ui suossa, niin yksi rasvaprässin työliike/ vuosi, taikka 6kk kuluttua takakardaaniin toinen, jos takavedolla on tullut yli 10 tkm....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
En kyllä ole ikinä ymmärtäny miks tosta nelsikanttisesta tulpasta pitäs laittaa rasvaa täyteen?
Ei se kunnolla eksy ikinä sinne minnne sen pitäs.
Tuo Heikki L Mainitsema olka laakerien rasvaus; siis tarkoitus olisi saattaa uutta vaseliinia vetonivelelle; ja kun se on väljä rasvaprässin nokan kokoinen niin sitä ei "voi-" täyttää liian täyteen.... ja jos tuo ylempi olka-laakeri saa osansa, niin hyvääääää....

Kaikki vetonivelet, mitä olen asentanut; olen hieronut täyteen VASSUA, samaa olen toteuttanut noissa olkatapin laakereissa, ja jos pitäs tulla hyvä, niin alkuperäisillä kulmilla nuo kartiorullalaakerit...
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel Jani_R O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 04.09.2011 23:19
Narun rasvaus? härdelli Tekniikka & Jutustelu 16 08.09.2009 22:08
Ostetaan HJ61 levikesarja, takakontin valolista + lukko, vinssin kardaanin laippa.. Jagar O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 23.01.2009 09:33
Ramseyn rasvaus Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 01.04.2007 13:36
Vinssivaijerin rasvaus Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 7 22.01.2007 19:45


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).