![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ikhlta joskus ostin yhden käden rasvaprässin. On näppärä rasvatessa alustaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
En kyllä ole ikinä ymmärtäny miks tosta nelsikanttisesta tulpasta pitäs laittaa rasvaa täyteen?
Ei se kunnolla eksy ikinä sinne minnne sen pitäs. laitan aina maljan täyteen rasvaa ja pyörittelen käsissä. rasvaus kerran vuoteen. kardaanin liukuun vaan yks painallus. Aika monta kertaa tullu vastaan sellasia kardaaneja jotka prässätty jumiin. Eli liuku täynnä vassua ja kardaani jumissa ei hyvä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aika nopee on ottaa kardaani etupäästä irti ni saa rasvattua ristikot. Joskus ollu se nippa nii päi v et joutunu noi tekee.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ja löytyy rasvaprässiin myös erilaisia kärkiä ahtaisiin paikkoihin, esimerkiksi vaikka biltemasta.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...8-osaa-191388/
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]() Järkeä rasvaukseen..... Minun mielipide!Lainaus:
Itse olen noita liukuja rasvannut (tb:n ![]() Lainaus:
Kaikki vetonivelet, mitä olen asentanut; olen hieronut täyteen VASSUA, samaa olen toteuttanut noissa olkatapin laakereissa, ja jos pitäs tulla hyvä, niin alkuperäisillä kulmilla nuo kartiorullalaakerit... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
On toi melkosen hintava toi bilteman rasvarin kärkisarja. Mutta se bilteman yhden käden rasvari on helvetin hyvä ollu amatöörikäytössä. Hintaa en muista, alle 20e kuitenki.
Ite kokeilin ton ihan käytännössä, miten painetaa liikaa rasvaa kardaanin liukuu. Pullahti se peltilevy etukardaanin päästä jo ihan paikallaa rasvarässin kanssa. Onneks oli kyseessä semmonen ristikko, mikä piti muutenkin vaihtaa, niin sai painettua sen pellin kiinni. ![]() Ton operaation jälkee kardaanit irti, rasvanipat irti ja painamalla kardaanit kasaa ja rasvat pihalle, sit liu'ut kokonaa auki ja putsailua. Pitäis olla jotai hiton ohkasta rasvaa, mitä tonne pistää. Noi molyrasvat tekee normaalista kardaanin liu'usta melko lailla ilmatiiviin varsinkin kylmällä kelillä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Yhden käden rässi on siitä näppärämpi esim. just tossa ristikon rasvaamisessa, kun se toinen käsi on vapaana pitelemään/painamaan sitä rasvarin suutinta mahdollisimman suorassa siihen nippaan nähden, niin ei ruiki ohi siitä nipan ja suuttimen välistä. Ja mahtuu tietty siinä mielessä pienempään väliin, ettei ole sitä pitkää käyttökampea. Välillä joutuu pyörittelemää kardaaneja sopivampaan asentoon, mutta takakardaanin kanssa se ei vaadi kun pari senttiä auton siirtämistä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meillä on duunissa noita yhen käden prässejä ja muutama akkuprässikin, on kyllä ahtaassa paikassa käteviä, ja tietty työnantajan kannalta hyvä ettei tartte enää kahta rasvaria ![]()
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onko tietoa, mistä saa pitkiä teräksisiä rasvaprässin kärkiä (ei letkua, vaan putkea)? Luokkaa 500mm pitkä. Traktorin etukuormain on siten asennettu, että sen takana olevaan nippaan ei mitenkään muuten pääse käsiksi.
Samoin tarttisi L-mallisen yhtä pitkän kärjen. Eli tiukka 90 asteen mutka siellä päässä. Olen koittanut metsästää joka suunnalta, mutta ei löydy...
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tutkin tuota kardaania, etummaisesta kardaanista se peltilevy lentänyt päästä jo ajat sitten, taaemassa tullut liu`un välistä liika pois. Löyty nuo olka-akseleiden tulpat ja molempiin pistin parikytä painallusta vaseliinia.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tollasta settiä tulee duunissa käytettyä, kätevä kun nuo menee suoraan peruskärkeen kiinni, nopea vaihtaa aina tarpeen mukaan. Sitä en tiedä mitä kautta löytyisi, melkee työkalu tukkurin juttusille ja kyselemään.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ylempänä olevan rasvausohjeen mukaan olen itse tehnyt yli 35v, siis katu autoon, kyllä se liika vaseliini kaulalta pois tulee. Offi-BJ:ssä olen tehnyt 3mm levystä 35mm prikkoja, jotka on hepattu vakio tulpan päälle. Tottakai se prujaus riittää, jos se tehdään tarpeeksi usein, tässä tapauksessa oletin, että on ollu pitkään huoltamatta. Viimeksi muokannut TOHJ61 : 28.01.2014 14:13 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel | Jani_R | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.09.2011 23:19 |
Narun rasvaus? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.09.2009 22:08 |
Ostetaan HJ61 levikesarja, takakontin valolista + lukko, vinssin kardaanin laippa.. | Jagar | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 23.01.2009 09:33 |
Ramseyn rasvaus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.04.2007 13:36 |
Vinssivaijerin rasvaus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2007 19:45 |