![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli alustaa saat korottaa 75mm, joka tarkoittaa soa setupissa käytännössä sitä, että lässähtäneet vakiopakat jousiksi, jolloin pysytään siinä sallitussa. Ja suurin sallittu rengaskokohan on SJ:ssä 235/75/15, että noilla eväillä vain sitten leimalle, niin nou proplem!
__________________
-Pauli- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
No oon vaan jotenki ajatellu jotta sitä mitataan jostakin kun nuo milli rajat onniin tärki ät... Ja leimarenkaat
On jokku pikkuuset ku en oo edes kehdannu 31 yrittääkkään.. Kannattakos soa teos suzukis kääntää kardaani kulmia ku teköö soa pedit?!
__________________
sj-410
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kyllä mulla on nyt kahdesta autosta mitattu. Verrataan johonkin valmistajan ilmoittamaan mittaan. Mulla oli molemmissa tapauksissa verrokkina kattokorkeus. Ja uuteen otteeseen merkattiin sitten matka pyörän navasta lokarin reunaan niin on helppo virkavallan seurata ettei nostella jälkeenpäin lisää.
Ja tuo dokumentti mistä alkuperäinen korkeus katsotaan pitää olla sulla itselläsi, ei kuulu inssin hommiin alkaa haalia sitä jostain. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
No tämmöstä muistelin itsekkin. Ei kukaan sattuis tietämään sj 410 korkeutta?
__________________
sj-410
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
SJ410 korkeudesta:
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50621 alkuperäisten jousien käyryydestä: http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50620 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
EDIT: Sitäpaitsi on helppo mitata paljon soa korottaa ilman mitään lappuja muutenkin, kun käytössä täytyy kuitenkin olla vakiolatit... Kyllähän ne tuppaa merkkaamaan otteeseen juurikin nuo navasta lokarin reunaan, mutta ei kyllä ole kukaan koskaan niitä tarkastellut missään, ei konttorilla eikä tien päällä.
__________________
-Pauli- Viimeksi muokannut Palex : 24.01.2014 22:06 |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mulla on kerran sattunut sellainen ratsia kohdalle missä oli jotain katsureita mukana ja ne tarkisti mitat. Syksyaikaa se oli et oiskohan ollu pääpaino renkaiden tarkistuksissa. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Mites toi sitä helpottaa?
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Siten, että jos akseli on aluperin pakan päällä, niin aika helppo siitä päätellä paljon tulee korotusta kun se vain yksinkertaisesti siirtyy pakan alapuolelle. Matematiikkaa ja rullamittaa nääs...
__________________
-Pauli- |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Noup.
Ensimmäinen kohta missä menee metsään on pakkojen kiinnityspintojen korkeus. Harvoin jää se vanha sinne alle vertailukohdaksi. Tai uusi tulee samoilla mitoilla päälle. Toinen asia on että säilyykö kaikki lehdet pakassa. Ja kolmas on jousien kuoleentuminen. Valmistajan mitat on tietysti otettu uusilla ja ryhdikkäillä jousilla ja silloinkin yläkanttiin eli korotusvaraa voi olla aika reilustikin. Bj-75 johon taannoin tein soan oli vaipunut jo valmiiksi 5 senttiä noista ilmoitetuista mitoista eli kun soata suunnittelin niin pelivaraa olikin 200mm kokonaiskorotukselle niin että kaikki pykälät vielä täyttyvät. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Kieron etuakselin mittaaminen | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.01.2013 20:58 |
| Vitarasta yleensä? | Jouni_S | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 13.09.2012 20:32 |
| Korotuksen suuruus? | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.02.2009 18:01 |
| Safarit yleensä | T€€MU | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 19.07.2005 06:35 |