![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Minkälainen kyseinen malli mahtaa ollahttp://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/6167606 saako tuollaisesta rakenneltua mitään etenevää ilman kymmeniä tuhansia. Onko konepuolelle tehtävissä jotain päivitystä järkevästi, eikös tuollainen ole vakiona aika laiska? Onko vakiovarusteina mitään spesiaalia?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei se nyt mikään tehoton ole, 125 hv/295 Nm vakiona, lisää saa hyvällä tehoboxilla ja ahtoja nostamalla 200 hv/400 Nm tuntumaan. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tämän kyseisen autonhan oli sitten heti joku varannut ja ostikin... Olen noita nyt katsellut enemmänkin, onko järjellistä eroa ostaako d4d 165hv vai vanhemman 125hv? Olen näistä uudemmista malleista ihan pihalla niin, mitenkäs kun joutuu jo kuitenkin kauheata rahamäärää siirtämään niin käyttökikottimeksi kun on ostamassa, tila ei pahasta ole. 90 100 vai 120 sarjalainen? Metsään tuskin sen enempää tämmöisellä menen kuin koiraa juoksuttamaan metsäpoluille.
Niin ja miksei 80 jos hyvin varusteita löytyy, tomaatti, ilmastointi ja vakkari pakolliset. Viimeksi muokannut axu87 : 22.01.2014 17:41 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Eräs tarina 95:sta.
Ostin vuosi pari sitte KZJ95:n vuosimallia 99. Oli siisti sisältä ja päältä, istuinpaikkoja kahdeksalle, moottoriremontista täydet paperit...ostohetkellä tuntui hyvältä kaupalta. Seuraavat kuukaudet olen halunnu unohtaa sen auton osalta kokonaan...auto makas aina vähänpäästä korjaamolla kansi ongelmien takia. Jos koneessa pysyi vedet sisässä, niin sitte huusi öljyä. Kun nesteet saatiin pysymään sisuksissa niin murhetta tuotti vaihdelaatikko...vaihteet pomppi päältä. Perissä piti olla sähkölukot, mutta eipä nuo toiminu...kait ne oli tippunu matkan varrella tienposkeen ( ei riittäny mielenkiinto tutkiin vikoja ). Onneksi ostin liikkeestä, joten osalle remonteista löytyi maksaja muualta ![]() Jossain vaiheessa tuo kampe rupes yököttämään siihen malliin että oli pakko saada se pihalta ulostettua, joten vaihtoon meni... jäi autosta kissanpaskan maku suuhun että tätä kirjoittaessakki nikotuttaa
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
No ompas ollu ongelmia, oliko paljon ajettu? Itte kun vieläkin noita katsellu. Olikos kuitenkin perus 3.0TD, eikös näihinkin tullu 2000-> 3.0 d-4d?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
olisko mittarissa ollu 400tkm rikki. kulut oli siinä autossa kohillaan. verot tonnin luokkaa vuodessa. kulutus 10-14 haarukassa normiajolla. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Väkisin tulee mieleen että kuinka perusteellisesti ja millä asiantuntemuksella autoon on ennen kauppoja tutustuttu jos ei edes lukkojen toimimattomuutta ole silloin huomattu??? Noissahan on kuitenkin ihan perusvikana että ne lukkojen käyttömoottorit ovat tulleet matkansa päähän. Nää on sarjassa asioita joita pitäisi selvittää ennen kaupoille menoa, siis mallin tyypilliset viat. Löytyvät suht helposti netistä jos vähän näkee vaivaa. Kyllä se kauppiaskin tunnistaa tyypin joka on mallista tai sen perusvioista ihan kuutamolla ja käyttää tilanteen hyväkseen. Ihan uteliaisuudesta, mikä koneessa lopulta oli kun vuosi? Oliko ko. remppa tehty ihan oikeastikin? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Auto oli puunattu todella hyvin, koeajot suoritettu normaali maantieajossa, lukkoja kokeiltu jotka tuntuivat silloin toimivan, Autoa myytiin kunnossa olevana ja moottoriremontoituna...kuitit olivat täydellisestä remontista autossa mukana. Luotin myyjään, papereihin sekä omaan kokemukseeni. Käsi ylös palstalaiset, jotka käytte metsässä tai suolla kokeilemassa autoliikkeen puunattua katumaasturia ennen ostopäätöstä, palautatte auton koeajolta kuravelliä valuvana autoliikkeen myyntihalliin ?? Ps Laita Rölli yhteystiedot, niin voin pyytää sinut seuraaville autokauppoille asiantuntijaksi !
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ei ollut tarkoitus ampua herneitä nenuun
![]() Kyllä mää olen ainakin käynyt kaikki nelikot koittamassa vähintään jossain hiekkaparkkiksella tms. että lukot todella toimivat jos niitä on ollut. Paremminhan sen kestopäällysteellä huomaa jos lukon kiinni lyö mutta tuntuu jo itestäkin huimalta koittaa väkisin siinä kääntää. Kyllä mulla on ollut tapana tutustua hyvinkin tarkasti ennakkoon sen automallin mahdollisiin ongelmiin mitä olen ostamassa. Varsinkin jos kyseessä on kalliimpi menopeli (yli 5k€). Kaupassa sitten käy läpi auton ja löytyvät dokumentit. Skeptinen kun olen niin onhan noita kuiteissa mainittuja firmojakin tullut joskus googletettua, eikä turhaan. Silloinpa tuli vastaan tapaus jossa firma mennyt konkkaan 2 vuotta ennen kuitin päiväystä... Joskus on tullut soiteltua myös entisille omistajille. Niiltä kuulee totuuden usein kun ei ole enää oma lehmä ojassa ja tarvetta kaunistella asioita. Ja onhan se omakin puhelin joskus soinut samoissa merkeissä. Mut eipä ole tällä varovaisuudella vielä tullut huonoja kauppoja tehtyä... Tosin tuo oma 95-sarjanen oli pieni "sika säkissä" tyyppinen juttu kun diileri välitti sen saksasta. Mut sekin sai ensin baarin pöydässä 2 tunnin luennon aiheesta
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| kzj 95 rengaskoko?? | KZJ-95 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 18.07.2018 22:00 |
| Myydään kzj-95 cruiserin astinlaudat | Rölli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 15.03.2018 14:38 |
| Myydään Land Cruiser Kzj-95 | onsekone | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.10.2010 17:11 |
| kzj-95 alkuperäinen korkeus? | Rölli | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 16.09.2010 20:54 |
| KZJ 95 ja korotus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.02.2010 13:34 |