Vähän myöhään ja muistikuviin perustuvaa, kun onneksi täällä maalla on joustavat lupakäytännöt (vielä...).
Eli kannattaa kysellä vakuutusyhtiöistä tota harrastetila/talousrakennushommaa, siltä puolelta erot tulevat tai ainakin niin minulle on annettu ymmärtää. Ja kyllähän talousrakennus on vakuutusmaksuiltaan kalliimpi, siellä kun sentään saa tehdäkin jotain toisin kuin autotallissa. Rakennuslupaa hakiessa se on tosiaan vaan täppä oikeaan ruutuun.
Öljynerotuskaivoa ei ainakaan minulta vaadittu, mutta laitoin kuitenkin, pääseepähän vähemmillä jälkipuheilla jos vahinko sattuu...
Ja palohommista, itselläni on ihan normi 13mm EK Gyproc seinissä ja katossa, eikä rakennus- eikä palotarkastaja sanonut asiaan mitään, en kyllä kysynytkään... Palokatkoja minulla ei ole, koska koko sisätila on 3,5m korkeaa ja sisällä olevat varasto+"konttori" ovat 2,5m korkeita -> näiden päälle jäi hyvä säilytystila pitkälle tavaralle. Eli varasto+konttori on tavallaan laatikko laatikon sisällä. Pitänee joskus ottaa kuvia.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo
Ei nyt aivan ajankohtainen vielä, mutta kesällä tarkoitus laittaa nykyinen kämppä myyntiin kun pari vuotta tulee täyteen ja alkaa uuden tekoon niin vähän ennakolta selvitellä asioita.
Eli miten tämä harrastetila eroaa autotallista? Ilmeisesti luvan hakuvaiheessa haetaan talousrakennus-nimikkeellä? Onko hankala muuttaa jälkeenpäin?
Entä miten vaikuttaa kotivakuutuksen maksuihin eli nouseeko exponentiaalisesti?
Vaaditaanko molempiin öljynerotuskaivot tai muuta? Miten palohommat?
Joku kuitenki paininut näiden asioiden kanssa niin voisi tänne laittaa vähän selvitystä. Tokihan nämä selviää muutaki kautta, mutta olen tullu siihen tulokseen, että jos täältä (palstalta) ei saa vastausta niin ei sitä tarvi sitten edes tietää.
|