![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
palataas vielä tähän aiheeseen, nyt ois yks varsanpoikanen tiedossa, hyvällä kierukalla ![]() kuis äkkiä kauan hitaasti tuommonen normisti lämpiää, eli jos leikitään että nostetaan normi ulkolämpötilanen vesi, vaikkapa 15 asteisesta johonkin 65 asteeseen ? ja siis pelkällä 750 W vastuksella ... teho 750 W tilav 15 litraa 750 / 15 = 50 W / litra ... öö ... onks se paljon vai vähän vai sopivasti ?? mutu supattaa että tunnin, mutta mikä on virhemarGinaali ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 14.01.2014 00:02 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei kovin iso ole virhemarginaali. Menee noin 70 min, jos lämpöhäviöitä ei huomioida.
750 W tuottaa lämpöenergiaa tunnissa 2700 kJ ja veden ominaislämpökapasiteetti on n. 4,19 kJ/(kg*astetta C). |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laita suorakaiteenmuotoinen hyvin eristetty 100-200 litranen varaaja johonkin vähän tilaa vievää nurkkaan ja siihen hydrauli pikaliittimillä moottorin jäähdytysnesteen kierto. Pytty lämpeää moottorin hukkalämmöllä ajaessa ja luovuttaa lämpönsä pikkuhiljaa lattiaputkiin kun kiertovesipumppu laitetaan päälle. Sähkövastus tai Weba lisäksi jos tulee pidemmäksi aikaa leiriydyttyä. Tollasta aattelin omaan taukotupaan koettaa, joku joka osaa vois laskea kauanko tommosessa riittää lämpöenergiaa pikkukopin lämmitykseen, riittäiskö yön yli?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
hyvä ajatus, ja osin näin on tarkoitus tehdäkin, eli lämmitys ja käyttövesi lämpiää hiukan eri tavoin ja eri paikoissakin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mites tuo? ei olis hinnan kirous...
Toi on ainakin kohtuu nopee työntää lämmintä.. http://www.biltema.fi/fi/Rakentamine...varaaja-86361/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oisko järkevää tehdä iso säiliö mihin otat koneen hukkalämmön ja siitä pienempään esim kierukalla. Siinä pienessä tulistaa. Itsellä talossa sellainen. Eli ottaa auringosta matalaa lämpöä paljon, kun ei saa kuumaa otettua, sitten pienessä nostetaan 60C*.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
pyöräytimmä tänään koppia puoli kierrosta, eli päivitetty ajatus on jotta jää hytin ja kopin väliin oven luo "terassi" eli n. 80 cm
bonuksena sisäänkäynti helpottuu, kengät voi potkia ja huuhtoa "ulkosalla" ja apparin puolelle, avatun oven "taakse" saadaan tarvittaessa näppärä ulkovarasto... takaylitys on mielenkiintoinen, suunnilleen yhtä pitkä (1.5 metriä) kuin korkeallakin, tosin perään kopin alle tulnee vielä yhtä ja toista ... kokonais korkeus näyttäs nyt olevan n. 326 cm ... ja jos ilmajousilla niiais 14 cm ja renkaita lytistämällä 15 cm niin saattais mahtua tallista uloskin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu, unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 |