Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2014, 00:18
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis käsitinkö oikein:


Timoboy:n hj:n kytkinhaarukka (siis se, mikä menee työsylinterin tangon päästä kytkinkoppaan) ei liiku sormin ollenkaan tangon liikkeen suuntaan? JOS pääsylinterin ja siirtohaarukan välissä on jousi, niin tekee jäykän (yhdestä vm. 80/81 HJ-60 poistin k.o jousen...) Silloin on siirtosysteemissä vikaa, ensimmäisenä epäilisin, että tuo työsylinterin ja kytkinhaarukan välinen tanko olisi säädetty liian pitkälle (muistaakseni lukkopihdeillä ja 12 tai 14 mm listalla voi pyöritellä lyhyemmäksi, jos ei kauheen ruostunut....

Toki vikana voi olla jokin muukin, esim. liian pitkäksi säädetty kytkinpolkimen/pääsylinterin välinen tanko, mutta sen huomaa siitä, että ruikkaa pikkasen nestettä työsylinterin ilmaropusta, vaikka kytkimeen ei kosketa....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2014, 17:20
Timoboy Timoboy ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.05.11
Sijainti: Kouvola
Viestit: 485
Perusasetus

Joo, tosiaan. Työsylinteri ei liikkunut sormin minnee, eikä päässy sieltä säätelee, kun pultti ruosteessa. Nyt rasvailtu ja pitäs huomen tutkia lisää. Ei tosin oo luistanut kun sinä yhtenä päivänä.., en tosin oo kärriä uskaltanu vetää.
Pääsylinterin vaihdon jälkeen hieman epäilin, että säädettiin liian tiukaksi ja alkais kuluminen, mutten nyt tiiä sitte.
Pääsylinterinkin sai vaihtaa kolmesti, kun päästeli paineet takaisin parin viikon käytön jälkeen. Oli silloin Tamgearssilla viallinen sarja, joka hoitui toisen valmistajan korjaussarjarjalla.
Huomenna ois taas pakko paskata käsiä, kun hommaa taas hojossa vaikka kuinka.
Mutta siis säädöt liian kireellä, jos ruikkii ilman käytöä?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.01.2014, 00:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

polkimen-pääsylinterin välinen tanko


Siis jos tuo tanko on säädetty liian pitkäksi, niin silloin pääsynlinterin "säiliötulo" ei pääse avautumaan jalka pois polkimelta; siis lämmöstä laajennut neste ei pääse takaisin säiliöön, järjestelmään jää paine: ja sen huomaa helpoimmin käyttämällä ilmapropun auki; jos sieltä ruiskasee sekunnin, sitten ehkä tippase,,,,,
toki ilmaaminen on normaalia vaikeampaa, jos olkimen tanko on liian pitkä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ:n kytkin luistaa vieläkin puananen Tekniikka & Jutustelu 8 22.10.2012 12:13
Volvo Valp lukkoperä luistaa Coromandel Tekniikka & Jutustelu 18 06.04.2012 09:22
prkle kincabin uusi kytkin luistaa VonLeka Tekniikka & Jutustelu 4 07.11.2010 17:00
mikä luistaa... hande4x4 Tekniikka & Jutustelu 6 04.02.2009 15:20
HJ61 kytkin luistaa Tekniikka & Jutustelu 16 13.11.2004 15:38


Sivu luotu: 17:15 (GMT +2).