![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Samaa tilasin kun tuo motonetin linkki kaverin kautta. Olin ajatellu lattiaan kyllä äänieriste massaa mitä motonet myy en tavan alusta massaa jos se on huono idea niin jätän laittamatta
__________________
Laiskuus on taidetta |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Jos se offiin on tulossa nii eikös ne pinnat kannata jättää paljaaksi? Paljon helpompi pestä ja oikoa/hitsata vaurioita.. jos meteli haittaa nii peltorit siirtymille.
__________________
puukko 2 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Muuten laittas bitumilla ja jättäis kuskin ja apparin puolen laittamatta ja löis kaukalo maton siihensekin on vaihtoehto monien joukossa. On siinä kuiteskin ihan omanlaisensa metakka ajaessa tietä pitkin
__________________
Laiskuus on taidetta |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Etra (Etola) myy palosuojattua äänieristettä nimeltään VM-puriste T110. Tarraliimapintainen musta levy kooltaan 1v2 metriä, paksuus 20 mm. Hinta 25€ neliö.
Tätä laitan hjiin kattoon vanerin alle. Ei varmaan sovi lattiaan eikä kovin alas seinille kun on vaahtomuovipuristetta |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jos kyseessä on offiauto, niin itse laittaisin äänieristeet vain tasaisiin pystypintoihin (tulipelti hytin puolelta, ovet, luukut) ja mahdollisesti kattoon. Nehän ne on autossa kuin autossa mitkä usein meteliä pitää. Toki laittastakin ääntä tulee, mutta puhtaanapidon ja kosteuden keräämisen kannalta lattialle laitettavat äänieristeet on ihan vihoviimeistä tavaraa autossa, jolla kuitenkin Suomen olosuhteissa joutuu uimaan enemmän tai vähemmän.
Käyttöautot sitten kokonaan toinen juttu, vaikka niissäkin kyllä kosteus tahtoo kertyä vaimennus- ja lattiamattojen alle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
entä jos pohjalle sitä nappula mattoa mitä käytetään talojen sokkelissa.jäis sentin irti pellistä
|
|
#9
|
||||
|
||||
|
Noista stp butyylimatoista,Se pitää sitten saada istumaan kuin tauti jos haluaa että sinne väliin ei kerry vettä!
-Just pariviikkoa sitten revin omastani noi painosyistä pois ja kosteeta oli monin paikoin vaikka auto on ollut lämpimässä tallissa yli kuukauden.. Noi tuli laitettua ihan kunnolla--->putsattu tinnerillä pinnat ja rullalla ja kuumailmapuhaltimella vedetty kiinni ja kesä kuumalla,Niin toi mattokin oli oikein taipuisaa! Jotain paksua kumia vaan lattialle,minkä saa helpolla irti tarpeen mukaan! Ja enemmän tollasessa suzukissa ääntä pitää---> ovet/takaluukku,takakyljet,tulipelti,katto,jne.eli ne suorat veltot pinnat. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllähän esim. Dynamat tarttuu kuin tauti kun tauti, telan kanssa rullatessa saa varmasti ilmataskutkin pois, eikä tarvii kuumailmapuhaltimella lämmitellä. Alustamassan kanssa sisäpuolella lutraamisen sais mun puolesta unohtaa kokonaan, ei oo kun harmia pitkässä juoksussa, se kun tuppaa kuivumaan ja halkeilemaankin ja puhdistus on yhtä tuskaa jos haluis myöhemmin tehdä kunnolla oikeilla tarvikkeilla. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Sillä tavalla tein kerran yhteen työautoon hyvän äänieristyksen, että tuollaista rinkula kumiryijyä pohjalle ja päälle leikkelin kirpparilta löytämän paksun villakangasmaton. Tuli kohtuu porno itämainen tunnelma ja ääntä piti helvetin hyvin. http://www.rovamatto.fi/vaihtokuvat/...g%20Master.jpg
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lattian pidän mahd koskemattona kumi matto tulee en vaan ole päättäny millaisella sen teen tallissa ois 0.8mm paksuu kuljetin mattoo kyllä ylimääräisenä
__________________
Laiskuus on taidetta |
|
#13
|
|||
|
|||
|
kyllä toi stp silver tarttuu hyvin kiinni kun telalla rullaa, kun tiivisti rullaa niin sinne mihin ei ilma pääse niin ei sinne kosteuskaan väliin mene. Ja noi on sen verran isoja palojakin että etujalkatilaan pystyy yhdestä palasta tekeen saumattoman "kaukalon" niin ei haittaa vaikka pesis painepesurillakin. Kuumailmapuhallinta ei tarvi eikä kannatakkaan käyttää noissa butyylibitumi matoissa. Ainoa juttu noissa on vaan se että ajomelua ne ei poista käytännössä yhtään, poistaa vain resonansseja ja matalia ääniä. Jos haluaa ajomelua pienentää niin tarvii lisäksi laittaa sellasta mattoa mikä imee ääntä, esim. stp btp on hyvää tavaraa ja sillä saa hyvännäköisen pinnan niin ei välttämättä tarvi edes mitään verhoilua päälle esim.katossa.
|
![]() |
| Luokat |
| melu, äänieristys |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|