![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Voisin ostaakkin..ollaanpa yhteyksissä tos loppuviikosta ku tuun reissusta pois.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mun tarvis päästä tuollaisen vieterialustaisen kyytiin, jotenkin alkaa tuntua ettei ne sittenkään ole niin paljon hyvää lehtialustaa parempia.
Ainakaan käyttöautossa jota ei saa kaataa,mä en ole kertaakaan yrittänyt paikasta jossa joustot loppuisi kesken ja vaikka ajelen varovasti niin ei kaikki citymaasturit perässä tulisi. Soaa en myöskään ole päässyt testaamaan mutta se, kevennetyt jousipakat, hyvät iskarit, tractionbarit, maantielle vakaajatangot niin en usko alustan olennaisesti häviävän vietereille. Varsinkin jakarialustan joustoa estävä ominaisuus sotii periaatettani vastaan. http://www.youtube.com/watch?v=7HTmMK6hmzU Kyllä tossakin kuski merkitsee enemmän kuin vieterit tai lehdet. lehdet kannattaa pitää rasvattuina, olin jo unohtanut rasvauksen vaikutuksen. Desibelit putosi puoleen kun taas voitelin lehdet, lehtijouset paukkuu kuivina. Kerran 2kuussa ei ole liioittelua, rasva peseytyy nopeasti lehtien välistä. Rasvauksen jälkeen suurin ääni oli vuotavat ikkunatiivisteet ja työkalujen kilinä, aiemmin niitä ei kuullut ollenkaan.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kaverilla kierre alusta bj niin on kyl ihan eri kaliperia kuin lehtijousi alustainen.. sehän varmaan riippu aika paljon et minkä laiset kierteet sinne pistää..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mun lehtialustaakin saa tulla kyytiin testaamaan kun olen sitä huolella tuunannut.
Lievä pintakovuus siinäkin on mutta ero alkuperäiseen kuivaan ruostepakkaan on melkoinen. Kierteet on tietty huoltovapaat.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jenkeissä jotku tyypit vaihtaa kierrejousetkin lehtiin, kuten esmes tähän 4Runneriin laitettu latit ympäriinsä:
http://www.youtube.com/watch?v=lTNcY_Xw_8U En tiijä miks mulla näkyy joku suomi-offivideo tuossa youtube-ruudussa? ![]() ![]() ![]() Nyt taas näemmä toimii... Viimeksi muokannut -MaTTi- : 11.01.2014 19:10 Perustelu: Linkki lisätty |
#6
|
||||
|
||||
![]()
En mää ihan hakoteillä ole jos ameriikassakin fiksuimmat on huomannu
![]() Lehti antaa tee-se-itse-miehelle mahdollisuuden takomiseen, riipukkeiden tuunauksiin, latien poistoon tai lisäykseen, liukupaloja jousien päihin.. Vaativat sitä rasvausta jota kukaan ei tee paitsi minä joskus. Lehtien joustovara on rajallinen mutta mun ajossa ei ole vielä koskaan loppunut joustovarat kesken, toki kiinni on jääty mutta olisiko kierrejousilla siitä selvitty? Ehkä, ehkä ei. Tuolla lehtialustalla pääsee jo yrittämään kaatopaikkoja ja jollei välttämättä tarvi kaataa niin kyllä lehtibussi tulee vinssillä vieterivastaavan perässä.Voin olla ja varmaan olenkin väärässä mutta joku vieteriukko vois todistaa mulle sen. ![]() Yksi ongelma on ilmennyt, notkea takapää joustaa niin paljon että kumipuslat ei kestä. Uudet puslat meni muruiksi muutamalla ajokerralla. Laitoin vanhat nylonpuslat takaisin ja taas mennään. Showoffi on eri laji.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 11.01.2014 19:30 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voidaan kokeilla tuon minun 110" Defenderin kanssa,kumpi menee pidemmälle ilman lukkoja? ![]() Minkäkokoiset renkaat pistän alle? |
#8
|
||||
|
||||
![]()
velipojan rj jossa vakio alusta, ja ittellä oli hdj jollain +2" satsilla oli kyllä sellasia kivirekiä ettei toista. tietysti poikkeuksiakin löytyy, jakarimallin tukivarret on ainakin ihan perseestä.
nelilinkki melkein ainoo mitä kehuisin paremmaksi ku lehtiä. ainakin mun soa hjssa on niin letkee alusta et oikeen. mut sie ei olekkaan mitä kivikovia korotus jousia... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
IMHO kierrejouset on paljon pehmeämpiä ja se pintakovuus jää pois, mikä taitaa olla lehtijousille melko ominaista. Plussana myös riipukkeiden puuttuminen etu/takaylityksistä. Ja vähän mutua vielä, niin mun mielestä lehtijousilla varustettu pompauttaa helpommin renkaat irti jyrkkään nousuun tultaessa pienen vauhdin saattelemana. Eli kierrejousialusta seuraa maastoa herkemmin.
__________________
RASOR |
#10
|
||||
|
||||
![]()
nelinkki alustassa on ihan erilailla pitoo ku jakarimallisessa. esim just ylämäkeen ajettaessa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kierre? | Yölento | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.10.2010 14:10 |
pajeroon kierre alusta taakse | pallero | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.04.2008 10:21 |
Kierre,ilma vai joku muu jousi | rikuBJ | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.03.2008 14:09 |
M: kierre jousi bj | JV73 | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 28.10.2007 15:01 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |