Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #6  
Vanha 14.10.2004, 11:39
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Jos et ole itse nostanut etupäätä niin suosittelisin myös niiden pyöräkulmien/kallistuksien tarkistuksen. Erillisjousitetussa keulassa rengakallistukset muuttuu joustoissa ja isommissa heitoissa keulan noustessa (rengas ala-asennossa) voi renkaat olla aika "traktorimaisesti => \/" kallellaan jolloin se kyllä menettää suuntavakavuutta. Itse säädätin valmistajan ohjearvojen toiseen ääripäähän eli näin /\ jolloin renkaat ovat asiallisesti keulaa keventävissä pompuissakin. Tietenkin huojumista lisää sekä matalahko paine (minun KC:ssä valmistajan suositus jotain 2,6-2,8kg ja ajan kadulla 2,5kg kun renkaana on BFG AT 275/70-16 = 31,3" ja 11" leveä) että korkea painopiste. Lisäksi jonkinlainen keulan "soutaminen" on ominaisuus eikä vika, kun keula on niin pirun painava suhteessa perään. Niin se oli myös aivan tuliuutena minun KC:ssä (vm.2003), vääntösauvojen kiristäminen eli jousituksen jäykistäminen ja kallistuskulmien säätäminen auttoi asiaa jonkin verran.

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:15 (GMT +2).