![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Moottorisahatietoutta / Stihl 023C pätkiiOnko moottorisahoista tietoutta? Meillä 1997 Stihl 023C, joka on alkanut käydä huonosti. Kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin ja pelaa minuutin verran hyvin, mutta sitten hieman puutuu ja ei käy tyhjäkäyntiä. Tahtoo sammua, jos ei käytä reilulla kaasulla tai sitten kaasuttele koko ajan. Pystyy kyllä sahaamaan tuollein kaasuttelemassa vaikka tankillisen kerralla. Tämä ongelma alkoi pari kk sitten ollessani sahaamassa kymmenittäin kahden laipan paksuisia tukkeja puolen metrin pätkiksi. Sahaa kyllä jäähdyttelin välillä, mutta olen miettinyt, tuliko tunnit täyteen tai pääsikö kuitenkin ylikuumenemaan? Tuolloin oli tankissa 98:ia 3% seoksella (samaa 3% seosta on käytetty vuosia). Tämän jälkeen käytin sahaa valmiilla pienkonebensalla, jolla mielestäni toimikin paremmin muutaman tankillisen. Nyt ei käy hyvin enää silläkään ja normi-98:lla ei käytännössä toimi lainkaan. Tänään purin kaasarin, joka oli ihan puhdas ja kaikki näytti ehjältä. Tulppa oli melko musta, mutta uusi tulppa ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Tankin imuletkukin oli puhdas, samoin ilmanputsari. Sytkäpuolta olen miettinyt, että onkohan ihan kunnossa, ja kävin kaikki osat läpi, ei vaikutusta. Paljonkohan pitäisi olla välys siellä magnetohärvelin (vai mikä se nimi nyt on) ja starttinarukehän välillä? Tuskin kaasarin säädötkään itsestään muuttuvat? Ei viitsisi huoltoon viedä, kun alkaa olemaan jo vanha saha, vaikkakin hyvin palvellut. Huollossa eivät sano edes päivää alta satasen.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
omasta 024:sta kuminen imukaula oli murtunut. Oireet vastaavat
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne kaasarin säädöt muuttuu itsestään. Tulpan mustuus viittaisi seoksen olevan rikkaalla. Onko 023:ssa H ja L suuttimien yläpuolella kääntösuuntaa osoittava nuoli ja luku esim, 1 tai 1/2 ? Ne ovat kaasarin perussäädöt, eli kierrosmäärä mitä suutinta avataan kun lähdetään etsimään oikeita säätöjä. Aluksi siis kaasari perussäädölle.
Seosöljyä on kanssa ollut aika runsaanlaisesti. Kannattaa nyppäistä pakoputki irti ja putsata se vaikka polttamalla noki pois. Tukkoinen pakopuoli teettää kanssa huonoa käyntiä. Samalla pääsee kurkkaamaan männän vointia pakokammion aukosta. Hyvässä valossa voipi ottaa kuvankin siitä. VÄristä voi päätellä paljon. Tyristori, eli se sytkähässäkkä, pitäisi olla kai jotain alle millin vauhtipyörästä. Voi sekin oirehtia, mutta sulje pois ensin nuo muut. Ilmavuodot antavat vähän tuollaisia oireita. Juurikin tuo imukurkun halkeama varsinkin. Mutta se on aika harvinaista. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tankin imuletku on yksi Stihl:in heikkous. murtumia jos näkyy yhtään letkua väännellessä, niin ei muuta kuin vaihtoon. Itsellä tuo imuletku aiheutti käyntiongelmaa, samalla kannattaa vaihtaa kaasuttimen kalvot uusiin, kun eivät paljoa maksa.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kaasuttimessa on bensaletkun jälkeen todella tiukka sihti joka menee mustaksi/tukkoon aina välillä. sen cleanilla putsaa niin taas vuoden sahailee.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se on totta, että härjötilanteessa pitää polttoainelinjaa epäillä aina ensin, mutta oireiden kuvaus ei oikein keiton saantiongelmaan viittaa. Tukkoinen syöttö oirehtii niin päin, että sitä huonommin käy, mitä enemmän leipää annetaan. Tässä tapauksessahan asiantila on juuri päinvastoin.
Tyristoria voi sillä tavalla kotikonstein tekstata, että tulpan hattua raotetaan ja katsotaan ensin kylmänä, millainen kipinävana kulkee tulpan ja hatun välillä kun käynnistysnarusta rivakasti vedellään. Tämä kuva sielun silmissä visusti pitäen annetaan koneen käydä lämpimäksi ja toistetaan sitten kipinäväijy. Jos merkittävästi heikommin säteilee lämpimänä, on tyristorin vaihtoa syytä harkita. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri | wuntzikka | O/M/V Muut | 7 | 29.12.2013 20:43 |
Stihl raivaussaha, apuja.. | Ambula | Chit-Chat | 7 | 30.08.2013 22:36 |
Ostettu Stihl 362 moottorisaha | Porvoon Hilma | O/M/V Muut | 4 | 21.03.2013 23:15 |
Stihl -lehtipuhaltimet | AtteL | Chit-Chat | 4 | 11.07.2012 21:32 |
Myyty Stihl 025 | liippari | O/M/V Muut | 7 | 24.04.2010 15:22 |