Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2014, 21:25
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Moottorisahatietoutta / Stihl 023C pätkii


Onko moottorisahoista tietoutta? Meillä 1997 Stihl 023C, joka on alkanut käydä huonosti. Kylmänä lähtee kyllä heti käyntiin ja pelaa minuutin verran hyvin, mutta sitten hieman puutuu ja ei käy tyhjäkäyntiä. Tahtoo sammua, jos ei käytä reilulla kaasulla tai sitten kaasuttele koko ajan. Pystyy kyllä sahaamaan tuollein kaasuttelemassa vaikka tankillisen kerralla.

Tämä ongelma alkoi pari kk sitten ollessani sahaamassa kymmenittäin kahden laipan paksuisia tukkeja puolen metrin pätkiksi. Sahaa kyllä jäähdyttelin välillä, mutta olen miettinyt, tuliko tunnit täyteen tai pääsikö kuitenkin ylikuumenemaan?
Tuolloin oli tankissa 98:ia 3% seoksella (samaa 3% seosta on käytetty vuosia). Tämän jälkeen käytin sahaa valmiilla pienkonebensalla, jolla mielestäni toimikin paremmin muutaman tankillisen. Nyt ei käy hyvin enää silläkään ja normi-98:lla ei käytännössä toimi lainkaan.

Tänään purin kaasarin, joka oli ihan puhdas ja kaikki näytti ehjältä. Tulppa oli melko musta, mutta uusi tulppa ei vaikuttanut käyntiin mitenkään. Tankin imuletkukin oli puhdas, samoin ilmanputsari.

Sytkäpuolta olen miettinyt, että onkohan ihan kunnossa, ja kävin kaikki osat läpi, ei vaikutusta. Paljonkohan pitäisi olla välys siellä magnetohärvelin (vai mikä se nimi nyt on) ja starttinarukehän välillä?

Tuskin kaasarin säädötkään itsestään muuttuvat?

Ei viitsisi huoltoon viedä, kun alkaa olemaan jo vanha saha, vaikkakin hyvin palvellut. Huollossa eivät sano edes päivää alta satasen.

__________________
-Toyota Camry 2.4 2002
-Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982
-Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014
-Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.01.2014, 21:38
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

http://harvelit.proboards.com/thread/1629
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.01.2014, 21:41
rytokasa:n Avatar
rytokasa rytokasa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.04.07
Sijainti: heinola, Finland.
Viestit: 11
Perusasetus

omasta 024:sta kuminen imukaula oli murtunut. Oireet vastaavat
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.01.2014, 21:56
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Kyllä ne kaasarin säädöt muuttuu itsestään. Tulpan mustuus viittaisi seoksen olevan rikkaalla. Onko 023:ssa H ja L suuttimien yläpuolella kääntösuuntaa osoittava nuoli ja luku esim, 1 tai 1/2 ? Ne ovat kaasarin perussäädöt, eli kierrosmäärä mitä suutinta avataan kun lähdetään etsimään oikeita säätöjä. Aluksi siis kaasari perussäädölle.

Seosöljyä on kanssa ollut aika runsaanlaisesti. Kannattaa nyppäistä pakoputki irti ja putsata se vaikka polttamalla noki pois. Tukkoinen pakopuoli teettää kanssa huonoa käyntiä. Samalla pääsee kurkkaamaan männän vointia pakokammion aukosta. Hyvässä valossa voipi ottaa kuvankin siitä. VÄristä voi päätellä paljon.

Tyristori, eli se sytkähässäkkä, pitäisi olla kai jotain alle millin vauhtipyörästä. Voi sekin oirehtia, mutta sulje pois ensin nuo muut.

Ilmavuodot antavat vähän tuollaisia oireita. Juurikin tuo imukurkun halkeama varsinkin. Mutta se on aika harvinaista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.01.2014, 23:16
AH AH ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.01.11
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 1.027
Perusasetus

Tankin imuletku on yksi Stihl:in heikkous. murtumia jos näkyy yhtään letkua väännellessä, niin ei muuta kuin vaihtoon. Itsellä tuo imuletku aiheutti käyntiongelmaa, samalla kannattaa vaihtaa kaasuttimen kalvot uusiin, kun eivät paljoa maksa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.01.2014, 23:37
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

kaasuttimessa on bensaletkun jälkeen todella tiukka sihti joka menee mustaksi/tukkoon aina välillä. sen cleanilla putsaa niin taas vuoden sahailee.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.01.2014, 20:29
Messätissari:n Avatar
Messätissari Messätissari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.02.13
Sijainti: Joensuu, Severnaja Karelija
Viestit: 114
Perusasetus

Se on totta, että härjötilanteessa pitää polttoainelinjaa epäillä aina ensin, mutta oireiden kuvaus ei oikein keiton saantiongelmaan viittaa. Tukkoinen syöttö oirehtii niin päin, että sitä huonommin käy, mitä enemmän leipää annetaan. Tässä tapauksessahan asiantila on juuri päinvastoin.

Tyristoria voi sillä tavalla kotikonstein tekstata, että tulpan hattua raotetaan ja katsotaan ensin kylmänä, millainen kipinävana kulkee tulpan ja hatun välillä kun käynnistysnarusta rivakasti vedellään. Tämä kuva sielun silmissä visusti pitäen annetaan koneen käydä lämpimäksi ja toistetaan sitten kipinäväijy. Jos merkittävästi heikommin säteilee lämpimänä, on tyristorin vaihtoa syytä harkita.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan stihl re98 painepesuri wuntzikka O/M/V Muut 7 29.12.2013 20:43
Stihl raivaussaha, apuja.. Ambula Chit-Chat 7 30.08.2013 22:36
Ostettu Stihl 362 moottorisaha Porvoon Hilma O/M/V Muut 4 21.03.2013 23:15
Stihl -lehtipuhaltimet AtteL Chit-Chat 4 11.07.2012 21:32
Myyty Stihl 025 liippari O/M/V Muut 7 24.04.2010 15:22


Sivu luotu: 21:25 (GMT +2).