Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2014, 19:30
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

missä pyörii porukalla todelliset kulutukset ihan vain vertailun vuoksi.
tuo meitsin 18l/100 on ajettu 20km päivässä ja ihan sukkasillaan 4wd päällä.
loota heittää lukon päälle vasta 90km vauhissa joten talvi kelissä yleensä myllyn kierrokset on kovat.
kesällä vois takaveto päällä vähän pudota.
mutta mitäpä tuosta ku mittarista saa lisää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2014, 19:51
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Viime kesänä oli siinä päälle 11 litraa, talvella on ollu 12,5-13 litraa normiajossa. 265/75 leikkurit 3.54 välityksillä, lukko menee napista päälle 60km/h kohalla ja loikkari about seittemässä kympissä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2014, 20:32
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 Näytä viesti
missä pyörii porukalla todelliset kulutukset ihan vain vertailun vuoksi.
tuo meitsin 18l/100 on ajettu 20km päivässä ja ihan sukkasillaan 4wd päällä.
loota heittää lukon päälle vasta 90km vauhissa joten talvi kelissä yleensä myllyn kierrokset on kovat.
kesällä vois takaveto päällä vähän pudota.
mutta mitäpä tuosta ku mittarista saa lisää.

No nyt on jo vähän päässy mittailee tällästä pääkaupunkiseudun työmatka ajoa takavetopäällä 16L
Pelkkään matka ajoon pääsi just -+90 vauhdilla turbiini suurimman osan lukossa 12,3 käsin laskettuun.
Mutta noi kylmäkäynnistykset tappaa ton kulutuksen iha totaallisesti
Sullakin on "isot" pyörät ja korotus ottaa jonkunverran.
Ja jonkun näkönen ohjelma sul on sisällä? millä tunerilla se on laitettu vai joku paine boxi?
cr koneilla ei vaan tahdo päästä samaan mitä p-pumpullisilla ja onhan niis vähän painoeroakin
Itekki aattelin väsätä ton mystery switch:in mut suosittelevat vetolevyn ja sisäänmeno akselin vaihtamista kun ei tunnu vakionakaan kestävän. Järkevästi käytettynä saattas ehkä kestääkki, mut jos kesäks saatas efi sisään ni vois ohjelmoida lukon vähä alemmas.
Ainiin rockautosta pitäs tulla viikonlopuks puuhaa, pääsee tuon etuakselin remppaa JES!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2014, 22:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Cummins tietäjille:


Sorry topiikin lainauksesta

Siis onko nuo 5,9 (6bt, 12 valve?) Tarvikeosat minkälaista kuraa? (mistä tietää ettei ole?)
Siis minulle tuli vähän ajettu merikone, olikohan 230 hv, josta kiertokangen laakeri on leiponut tapaturmaisesti kiinni, ja niin pahasti että maahantuojan mukaan pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanki. (siis öljykanavassa oli ollut ylimääräinen metallipala)
Alkuperäinen kampiakseli maksaa "omaisuuden", ja joku kauppasi käytettyä "ajokuntoista" kampiakselia 600e ja kiertokankea "Viiskymppisellä" kun ostan akselin...
Siis netissä/ebay:ssä uusi tarvikeakseli? maksaa noin 500e ja kiertokanki 50e kotiin toimitettuna.
Koneella on ajettu muistaakseni n. 2000 tuntia, ja keskikulutus vajaa 10 litraa/h. Siis kannattaako kasasta käytetyillä/alkuperäisillä männillä- männänrenkailla ja laakereilla, kun kuulemma "uudenveroiset", vai pistänkö muutaman satasen lisää, ja laitan kaikki uutta tarvikeosaa? siis kestääkö nuo tarvike kannentiivisteet yms?

p.s Kävi mielessä myydä pois "perusmoottorina" ilman lämmönvaihtimia ja vesijäähdytetyllä pakosarjalla/-pesällä olevaa turboa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2014, 23:21
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Jos löytys halvalla käytetty orkkiskampura ja kiertokanki jenkeistä + rahti noille aika painavahan se on? =$ http://www.ebay.com/bhp/cummins-overhaul-kit Ja eihän toisaalta noi kitit paljoo maksais sen päälle niin ainakin tietäis mikä se kone on. Luulis nyt kestävän nuo tarvikkeetkin toiset 2000 tuntia
Mut välillä suomessakin noita 6bt irtokoneita tarjolla, eikä kaikki niistä osaa hintaa pyytää. Sulle jäis vielä varaosiakin Soittelet noita romupaikkoja läpi saattas löytyykki ?

Viimeksi muokannut tdi : 01.01.2014 23:31
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2014, 19:04
terminator terminator ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.04.12
Sijainti: Varsinais Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Onnistuuko näihin maastokuorkkeihin vaihtaa kunnon vinssipuskuria ilman katsastusmiehen mutinoita.. Jotain täntyyppistä http://www.rangeroffroad.com/Road-Ar...35B_p_801.html

Itellä vm-08 2500 6,7
4,5" korolla 37x12,5 renkailla ja 18l/100km
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.01.2014, 21:52
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Perusasetus

Mites noi Ramin 2wd mallit mitä on tuolla Cumminssilla?
Onko tietoa tai kokemuksia niistä?
Onko automaattivaiteisto samanlainen ku 4wd:n perusloota?
Mites toi kulutus puoli tommosessa vajaa vetoisessa ku on jonkun verran kumminki köykäsempi ja varmaan pidemmillä välitysillä ku toi 4wd ?
On toi Rami kuume vaivannut eri tasoisena jo vuosia.
__________________
Mä olen mystinen hopeinen Disco mies...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.01.2014, 23:53
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Yrittänyt tässä selvitellä nouta fuel Plateja ja ei nyt aukea noiden ominaisuudet ja teho / vääntö..

kun noitakin on niin iso litannia mm. # 12 , # 11 # 10 ----> # 6, #5,

Sitten löytyy # 100 ja # 0

jos joku tietävä.....

profiilit mm tuolla http://www.dieselbombers.com/12-valv...-profiles.html
__________________
KYM#5

Viimeksi muokannut karvanoppa : 02.01.2014 23:57
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2014, 00:26
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Mites noi Ramin 2wd mallit mitä on tuolla Cumminssilla?
Onko tietoa tai kokemuksia niistä?
Onko automaattivaiteisto samanlainen ku 4wd:n perusloota?
Mites toi kulutus puoli tommosessa vajaa vetoisessa ku on jonkun verran kumminki köykäsempi ja varmaan pidemmillä välitysillä ku toi 4wd ?
On toi Rami kuume vaivannut eri tasoisena jo vuosia.

Automaatti on sama kuin nelikkomallissa, ainut että häntäosa erilainen. Kai se kulutus voi vähän pienempi olla. Perävälitykset on samat nelikossa ja takavedossa 3.54 tai 4.10. Ainut mikä nelikossa miinusta niin enemmän kuluvia osia, nelikolla kulkeminen taas huolettomampaa koska nokka tosi raskas ja perä kevyt jolloin takavedolla jää helpommin sutiin, toki riippuu missä ajelee.. Talvella kun laittaa vähä painoa lavalle ja hyvät nastat alla niin kai sitä takavedollakin pärjää.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.01.2014, 18:27
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No nyt on jo vähän päässy mittailee tällästä pääkaupunkiseudun työmatka ajoa takavetopäällä 16L
Pelkkään matka ajoon pääsi just -+90 vauhdilla turbiini suurimman osan lukossa 12,3 käsin laskettuun.
Mutta noi kylmäkäynnistykset tappaa ton kulutuksen iha totaallisesti
Sullakin on "isot" pyörät ja korotus ottaa jonkunverran.
Ja jonkun näkönen ohjelma sul on sisällä? millä tunerilla se on laitettu vai joku paine boxi?
cr koneilla ei vaan tahdo päästä samaan mitä p-pumpullisilla ja onhan niis vähän painoeroakin
Itekki aattelin väsätä ton mystery switch:in mut suosittelevat vetolevyn ja sisäänmeno akselin vaihtamista kun ei tunnu vakionakaan kestävän. Järkevästi käytettynä saattas ehkä kestääkki, mut jos kesäks saatas efi sisään ni vois ohjelmoida lukon vähä alemmas.
Ainiin rockautosta pitäs tulla viikonlopuks puuhaa, pääsee tuon etuakselin remppaa JES!

smarty tunerin kapula mukana jolla laitettu sen mitä sillä saa joten sen takia haluan paperille tuloksen.
tietääkö kukaan voiko tuolla ohjelmoida laatikon vaihto kierroksia.
lootaan tehty ennen virittämistä noin 5000e vahvistukset/huoltoa
tuntuu isolta rahalta mutta kai sinne saa uppoomaan.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2014, 12:12
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 Näytä viesti
smarty tunerin kapula mukana jolla laitettu sen mitä sillä saa joten sen takia haluan paperille tuloksen.
tietääkö kukaan voiko tuolla ohjelmoida laatikon vaihto kierroksia.
lootaan tehty ennen virittämistä noin 5000e vahvistukset/huoltoa
tuntuu isolta rahalta mutta kai sinne saa uppoomaan.
06 eteenpäin saa ohjelmoitus jotenkuten laatikkoaja 07.5 ylöspäin paremmin. Kyllä smartilla saa varmasti 500 mutta en ota kantaa tuleeko se ihan täyteen vakio polttoainejärjestelmällä ja turbolla. Ja mitähän pakolämmöt on vakioturbolla ja smarty täysillä?
Tuo 5000 kuulostaa aika normaalilta itellä 7400€ kuitit ja siin ei vielä ole mitään biletti akseleita eikä tuota vetolevyy joka kyllä vähän harmittaa koska ne ois ehdottomasti kannattanu laittaa... Samaan rahaan ois melkeen saanu jo täys biletti askeja kuorinee...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2014, 21:56
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

mihinkäs asti moottori on 12venttiilinen?
98 taitaa tulla hytti jossa on kaappari ovet takana joka ois melkopaljo käytännöllisempi ku saa romua helepommin nostettua kyytille.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2014, 22:18
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

98 alkuvuodesta oli viimeset 12 venat. Muutamia on tehty kaappariovilla ja 12 vena koneella.. ovat aika kysyttyjä
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.01.2014, 22:38
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Oliko nuo crew cab-mallit, missä oikeet takaovet, vieläkin sitte harvinaisempia vai onko niitä tehtaan puolesta tullutkaan?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge Ram 4X4 Tonza O/M/V Ajoneuvot 1 13.03.2012 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge Ram Swoop Tekniikka & Jutustelu 8 22.08.2008 16:59
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06
M: Dodge Ram Rytari O/M/V Ajoneuvot 2 27.03.2006 14:49


Sivu luotu: 21:15 (GMT +2).