![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
missä pyörii porukalla todelliset kulutukset ihan vain vertailun vuoksi. tuo meitsin 18l/100 on ajettu 20km päivässä ja ihan sukkasillaan 4wd päällä. loota heittää lukon päälle vasta 90km vauhissa joten talvi kelissä yleensä myllyn kierrokset on kovat. kesällä vois takaveto päällä vähän pudota. mutta mitäpä tuosta ku mittarista saa lisää.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Viime kesänä oli siinä päälle 11 litraa, talvella on ollu 12,5-13 litraa normiajossa. 265/75 leikkurit 3.54 välityksillä, lukko menee napista päälle 60km/h kohalla ja loikkari about seittemässä kympissä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
No nyt on jo vähän päässy mittailee tällästä pääkaupunkiseudun työmatka ajoa takavetopäällä 16L Pelkkään matka ajoon pääsi just -+90 vauhdilla turbiini suurimman osan lukossa 12,3 käsin laskettuun. Mutta noi kylmäkäynnistykset tappaa ton kulutuksen iha totaallisesti ![]() Sullakin on "isot" pyörät ja korotus ottaa jonkunverran. Ja jonkun näkönen ohjelma sul on sisällä? millä tunerilla se on laitettu vai joku paine boxi? cr koneilla ei vaan tahdo päästä samaan mitä p-pumpullisilla ja onhan niis vähän painoeroakin ![]() Itekki aattelin väsätä ton mystery switch:in mut suosittelevat vetolevyn ja sisäänmeno akselin vaihtamista kun ei tunnu vakionakaan kestävän. Järkevästi käytettynä saattas ehkä kestääkki, mut jos kesäks saatas efi sisään ni vois ohjelmoida lukon vähä alemmas. ![]() Ainiin rockautosta pitäs tulla viikonlopuks puuhaa, pääsee tuon etuakselin remppaa JES!
|
|
#4
|
|||
|
|||
Cummins tietäjille:
Sorry topiikin lainauksesta
![]() Siis onko nuo 5,9 (6bt, 12 valve?) Tarvikeosat minkälaista kuraa? (mistä tietää ettei ole?) Siis minulle tuli vähän ajettu merikone, olikohan 230 hv, josta kiertokangen laakeri on leiponut tapaturmaisesti kiinni, ja niin pahasti että maahantuojan mukaan pitää vaihtaa kampiakseli ja kiertokanki. (siis öljykanavassa oli ollut ylimääräinen metallipala) Alkuperäinen kampiakseli maksaa "omaisuuden", ja joku kauppasi käytettyä "ajokuntoista" kampiakselia 600e ja kiertokankea "Viiskymppisellä" kun ostan akselin... Siis netissä/ebay:ssä uusi tarvikeakseli? maksaa noin 500e ja kiertokanki 50e kotiin toimitettuna. Koneella on ajettu muistaakseni n. 2000 tuntia, ja keskikulutus vajaa 10 litraa/h. Siis kannattaako kasasta käytetyillä/alkuperäisillä männillä- männänrenkailla ja laakereilla, kun kuulemma "uudenveroiset", vai pistänkö muutaman satasen lisää, ja laitan kaikki uutta tarvikeosaa? siis kestääkö nuo tarvike kannentiivisteet yms? p.s Kävi mielessä myydä pois "perusmoottorina" ilman lämmönvaihtimia ja vesijäähdytetyllä pakosarjalla/-pesällä olevaa turboa... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jos löytys halvalla käytetty orkkiskampura ja kiertokanki jenkeistä + rahti noille aika painavahan se on? =$ http://www.ebay.com/bhp/cummins-overhaul-kit Ja eihän toisaalta noi kitit paljoo maksais sen päälle niin ainakin tietäis mikä se kone on. Luulis nyt kestävän nuo tarvikkeetkin toiset 2000 tuntia
![]() Mut välillä suomessakin noita 6bt irtokoneita tarjolla, eikä kaikki niistä osaa hintaa pyytää. Sulle jäis vielä varaosiakin Soittelet noita romupaikkoja läpi saattas löytyykki ?
Viimeksi muokannut tdi : 01.01.2014 23:31 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Onnistuuko näihin maastokuorkkeihin vaihtaa kunnon vinssipuskuria ilman katsastusmiehen mutinoita.. Jotain täntyyppistä http://www.rangeroffroad.com/Road-Ar...35B_p_801.html
Itellä vm-08 2500 6,7 4,5" korolla 37x12,5 renkailla ja 18l/100km |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mites noi Ramin 2wd mallit mitä on tuolla Cumminssilla?
Onko tietoa tai kokemuksia niistä? Onko automaattivaiteisto samanlainen ku 4wd:n perusloota? Mites toi kulutus puoli tommosessa vajaa vetoisessa ku on jonkun verran kumminki köykäsempi ja varmaan pidemmillä välitysillä ku toi 4wd ? On toi Rami kuume vaivannut eri tasoisena jo vuosia.
__________________
Mä olen mystinen hopeinen Disco mies... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Yrittänyt tässä selvitellä nouta fuel Plateja ja ei nyt aukea noiden ominaisuudet ja teho / vääntö..
kun noitakin on niin iso litannia mm. # 12 , # 11 # 10 ----> # 6, #5, Sitten löytyy # 100 ja # 0 jos joku tietävä..... ![]() profiilit mm tuolla http://www.dieselbombers.com/12-valv...-profiles.html
__________________
KYM#5 Viimeksi muokannut karvanoppa : 02.01.2014 23:57 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Automaatti on sama kuin nelikkomallissa, ainut että häntäosa erilainen. Kai se kulutus voi vähän pienempi olla. Perävälitykset on samat nelikossa ja takavedossa 3.54 tai 4.10. Ainut mikä nelikossa miinusta niin enemmän kuluvia osia, nelikolla kulkeminen taas huolettomampaa koska nokka tosi raskas ja perä kevyt jolloin takavedolla jää helpommin sutiin, toki riippuu missä ajelee.. Talvella kun laittaa vähä painoa lavalle ja hyvät nastat alla niin kai sitä takavedollakin pärjää. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
smarty tunerin kapula mukana jolla laitettu sen mitä sillä saa joten sen takia haluan paperille tuloksen. tietääkö kukaan voiko tuolla ohjelmoida laatikon vaihto kierroksia. lootaan tehty ennen virittämistä noin 5000e vahvistukset/huoltoa tuntuu isolta rahalta mutta kai sinne saa uppoomaan. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Tuo 5000 kuulostaa aika normaalilta itellä 7400€ kuitit ja siin ei vielä ole mitään biletti akseleita eikä tuota vetolevyy joka kyllä vähän harmittaa koska ne ois ehdottomasti kannattanu laittaa... Samaan rahaan ois melkeen saanu jo täys biletti askeja kuorinee...
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
mihinkäs asti moottori on 12venttiilinen?
98 taitaa tulla hytti jossa on kaappari ovet takana joka ois melkopaljo käytännöllisempi ku saa romua helepommin nostettua kyytille.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
|
|
#13
|
||||
|
||||
|
98 alkuvuodesta oli viimeset 12 venat. Muutamia on tehty kaappariovilla ja 12 vena koneella.. ovat aika kysyttyjä
|
|
#14
|
|||
|
|||
|
Oliko nuo crew cab-mallit, missä oikeet takaovet, vieläkin sitte harvinaisempia vai onko niitä tehtaan puolesta tullutkaan?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
| Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
| Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
| Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
| M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |