Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi
Töissä on tollasii polttomoottori pesureita (ei tosin tuota puuilon) ja minä tykkään. En kyllä tiedä mitä hyötyä tuosta on jos sähköä/voimavirtaa on saatavilla. Mut ne joilla olen pessyt on ainaki ollut kestäviä ja tehokkaita..
Itekki kattelisin käytettyä kuumapesurii tuohon 500 hintaan saattaa välillä tulla ihan hyviäkin vastaan. 
|
Valitsisin ehdottomasti sähköllä toimivan jos on jouhevasti sopivaa sähköä saatavilla. Itsellä sähkö- ja vesitilanne huono siellä missä olisi jotain pestävää.
Melkeen ainoa tapaus missä on hyvin sähköä on jos olen hiekkapuhaltamassa ja silloinkin mieluiten käytän kaiken sähkön taajuumuuttajalla säätäen kompressorin pyörittämiseen. Tuohon haluaisin myös veden mukaan ja luulen jos laitan polttomoottoripainepesurin ja oikean hiekkapuhalluksen (en mitään imevää pelleilypuhallusta) samaan varteen, saan myös märkäpuhalluslaitteen.
Toinen mitä olen miettinyt jos hankkisi sellaisen pyörivän pesusuuttimen ja hankinta on toistaiseksi jäissä kun en ole saanut päätettyä minkä teholuokan pesuriin sen hankin. Mielestäni esim. perus viuhka on vähän kesy tolla 3,4 kilowatin kompaktipesurilla minkä mainitsin, mutta se on oikein sopiva vaikka auton konetilan pesuun.
Haluaisin vaikkapa auton alustan pesuun raaempaa pesuvoimaa ennen ruostesuojaus- ja mahdollisia hiekkapuhallushommia.
Jos kallis hinta ja sähkön puute ei olisi esteenä, ite hankkisin ehkä jonkun tuon tyylisen pesurin kuin alempana ja laittasin siihen sen pyörivän suuttimen:
http://www.clen.fi/fi_clen_item_49.html