![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Tuo vanhan mersun kuorma-auton hytin tyyli on kyllä jotenkin mieleinen... Vielä hienomman siitä tekee neljä vetävää pyörää porttaaleilla. ![]() Ehdottoman hieno projekti, nyt vasta ekaa kertaa bongasin. Muistahan käydä välillä ajamassa sielläkin minne mokki on tarkotettu.. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä komee moggi ja hieno pritsi sulla myös. Itellä on kans pari samanlaista tosin vaan yhdessä hiab. Moggi on vielä ostoslistalla
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Päivitetääs vähäsen, tallissa ku on 15-20 astetta pakkasta ni ei hirveitä tuu rakenneltua.
Paineilmakompressorin asennus edistyy pikkuhiljaa vaikka ite kompura onkin osina laatikossa. Pitäisi koota uuden laakeroinnin kera. Kompressorissa on poraus kampiakselissa öljylle joten paineellinen öljyvoitelu tarvitaan. OM636 moottorista ei kannata öljynpainetta varastaa jos mielii keinuvivut voidella joten piti kehittää jotain muuta. Romikselta kiilahihna vetoinen datsunin ohjaustehostimen pumppu öljypumpuksi. Jakotukin rakentelua, ajatus oli jakaa paineistettua öljyä muuallekin kuin kompressorille, ehkä. Testausta. Suodatinjalka tuli sorvailtua umpijöötistä. Jos ei etuakselin etupuolella ole muuten tarpeeks painoa niin laitetaan vielä öljysäiliö vinssin alle piiloon. Öljysäiliön paikka oli vähän pakkorako kun pitää olla alempana kuin kompressori ettei kompuran lohko täyty öljystä. Aika överi systeemi tulossa pienen kompuran voiteluun ![]() Päivän sorvaus. Vanhasta sammuttimesta meinasin ilmasäiliötä, sammutinvärkkien tilalle piti tehdä putkikierteellä oleva lähtö. Saas nähä kerkeekö tässä kevättalven aikana saaha hommaa siihen malliin että ois ilmapytyssä painetta, kovasti rupeaa tuo kevät tekemään tuloa vaikkei sitä ehkä vielä uskoskaan. Vesivehkeet rupee kaipaamaan huomiota aikalailla jos mielii kesällä Saimaata kyntää. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pitäiskö välillä päivittää?
Noh, sain kompuran vihdoin asennettua ja rupes puksuttelemaan mutta millasta letkua kannattaa laittaa heti lohkon jälkeen? Aika kuumaa on ilma ja bilteman paineilmaletku ainakin tuntuu menevän niin pehmeeksi ettei kestä kiinni, muutaman kerran tuli ammuttua letku irti. Jäykkää putkea on vähän vaikea soveltaa kun kaikki liikkuu, pienen pätkän vois tietysti mutta onko siintä sitten mitään hyötyä? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tehohydrosta teräspunossilikoniletkua?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tai teflonia.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Hieno Mog! Ite tein kompuran tuloilmalle kierukan kupariputkesta ja siitä eteenpäin kumiletkulla. Toimii.
|
![]() |
Luokat |
unimog |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään unimog 411 osia | JV73 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 24.11.2010 18:20 |
Myyty unimog 411 | VesaN | O/M/V Ajoneuvot | 24 | 16.08.2009 13:12 |
o: unimog 411 osia... | VesaN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 27.12.2006 15:04 |
M: MB Unimog 411 | simppa | O/M/V Muut | 12 | 09.01.2005 00:34 |
O:Unimog 411 osia | Racingrabbit | O/M/V Muut | 0 | 30.11.2004 09:03 |