Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2013, 18:28
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ihan sähkärin kysymys, että mitä tuollasella buusterilla tekee? eikös ois turvallisempi kytkeä releyttämällä ne valot ja käyttää pykälän paksumpia johtoja vaan, jotta saa sen 13,8-14,3V lampun kannalle asti, mitä käynnissä ollessa auton (ehjän) jännite on? siis mietin vaan, jotta joku konkkaviritelmä pellin alla latautumassa/purkautumassa, jotta ajovalot palaa tasaisemmin/kirkkaammin, niin ajatuksena jo vastenmielinen ja helkkarin epävarma viritelmä siis JOS auton sähköpuoli on kunnossa
voin vaan kuvitella mitenkä kiva tuollanen on, kun se talvipimeellä pimahtaa ja ajovalot katoo, jonkun kiinalaisen viritelmän takia, tai kun vaihtelee polttimoita jatkuvalla syötöllä, koska ne palaa ylijännitteen takia, koska ne palaa kuitenkin jossain hörrinkorvessa ja pimeellä +vesi/räntäsade murphyn lain mukkaan
jos valotehoa tarviaa, niin xenonia kehiin ellei halogeeni riitä

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2013, 18:34
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ihan sähkärin kysymys, että mitä tuollasella buusterilla tekee? eikös ois turvallisempi kytkeä releyttämällä ne valot ja käyttää pykälän paksumpia johtoja vaan, jotta saa sen 13,8-14,3V lampun kannalle asti, mitä käynnissä ollessa auton (ehjän) jännite on? siis mietin vaan, jotta joku konkkaviritelmä pellin alla latautumassa/purkautumassa, jotta ajovalot palaa tasaisemmin/kirkkaammin, niin ajatuksena jo vastenmielinen ja helkkarin epävarma viritelmä siis JOS auton sähköpuoli on kunnossa
voin vaan kuvitella mitenkä kiva tuollanen on, kun se talvipimeellä pimahtaa ja ajovalot katoo, jonkun kiinalaisen viritelmän takia, tai kun vaihtelee polttimoita jatkuvalla syötöllä, koska ne palaa ylijännitteen takia, koska ne palaa kuitenkin jossain hörrinkorvessa ja pimeellä +vesi/räntäsade murphyn lain mukkaan
jos valotehoa tarviaa, niin xenonia kehiin ellei halogeeni riitä
Tätäpä tätä mieltä itsekin Saa noilla releillä ja uusilla umpioilla maailman riittävän valoisaksi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.12.2013, 19:23
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Tätäpä tätä mieltä itsekin Saa noilla releillä ja uusilla umpioilla maailman riittävän valoisaksi
Jaa, no minoon tykänny ainaki. Oliko se niin että voltin jännitenosto tekee 30% lisää valotehoa eli 14,15V:sta 14,65Volttiin tekis 15%. Mielelläni paistatan senkin tielle. Mun setti ollu pari vuotta käytössä ongelmitta. Ja eipä siinä isoa katastrofia synny jos vaikka savut nousiski, liitin vaan irti ja toosasta suoraan polttimon kannalle niinkuin alunperin. Varapolttimohan kannattaa aina olla mukana. Minuutin homma vesisateessakin tehtynä. Ja samat polttimot ollu viime talvesta/20 tkm, tosin päivävaloledeillä valoisan aikaan ajeltu.

Ja xenonilla ei Hoonelos-pömpelistä enempää käyttökelpoista valoa saa, päinvastoin, valonjakauma on niin vinksahtanu ettei silmä tykkää (edessä kirkas, 50 m päässä pimee).
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.12.2013, 19:50
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
a eipä siinä isoa katastrofia synny jos vaikka savut nousiski, liitin vaan irti ja toosasta suoraan polttimon kannalle niinkuin alunperin. Varapolttimohan kannattaa aina olla mukana. Minuutin homma vesisateessakin tehtynä.
Eipä muuten ole minuutin homma JEEPiin lampunvaihto... Tarvii purkaa aikapaljon tavaraa tieltä pois ja sen jälkeen saa umpiot käteen ja pääsee lampun vaihtoon... Muuten kyllä samaa mieltä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.12.2013, 19:58
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ihan sähkärin kysymys, että mitä tuollasella buusterilla tekee? eikös ois turvallisempi kytkeä releyttämällä ne valot ja käyttää pykälän paksumpia johtoja vaan, jotta saa sen 13,8-14,3V lampun kannalle asti, mitä käynnissä ollessa auton (ehjän) jännite on? siis mietin vaan, jotta joku konkkaviritelmä pellin alla latautumassa/purkautumassa, jotta ajovalot palaa tasaisemmin/kirkkaammin, niin ajatuksena jo vastenmielinen ja helkkarin epävarma viritelmä siis JOS auton sähköpuoli on kunnossa
voin vaan kuvitella mitenkä kiva tuollanen on, kun se talvipimeellä pimahtaa ja ajovalot katoo, jonkun kiinalaisen viritelmän takia, tai kun vaihtelee polttimoita jatkuvalla syötöllä, koska ne palaa ylijännitteen takia, koska ne palaa kuitenkin jossain hörrinkorvessa ja pimeellä +vesi/räntäsade murphyn lain mukkaan
jos valotehoa tarviaa, niin xenonia kehiin ellei halogeeni riitä
Kiinalaisia ne kait xenonitkin on, ainakin nuo H-kantaiset ballasteineen. Varmaan vielä epävarmempi ja ainakin yleensä aiheuttaa vaan lisääntynyttä hajavaloa heijastinumpiossa.

On noita boostereita jonkun verran tullut eri yhteyksissä käytettyä, tuo nyt oli ensimmäinen vikaantunut minun kohdalla. Tai toimiihan se vieläkin, se vaan ilmeisesti päästi liiat savut pihalle.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.12.2013, 20:03
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

olisko tossa ratkaisu, kun traktorin etukuormaajaa "vaeltaa"omiaan epäili polartecnikillä, että jännite liian matala, mittarin mukaan jännite on 13-14v, tosin itse en kyllä usko että siitä johtuu.
siis kuormaaja liikkuu itsestään joskus ylös ja, tai kipristää kauhaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.12.2013, 20:20
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Miten sitä ohjataan? Servolla painetta sylinteriin vai suoraan vivuilla venttiilistä?
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.12.2013, 20:33
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

sähköesiohjattu on koitettu galiproitua ja säädelty ns kuollutta aluetta tikusta ja kaikki mahdolliset kevätjuhlaliikkeet
boxin malli on hcm2000-p1
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.12.2013, 20:49
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Tämä menee nyt off-topikiksi, enkä minä noista edes mitään tiedä. Mutta onko se siis potikka siellä tikun perässä? Jos, niin se voi ajan kanssa ruveta pätkimään jos paljon käytetään tietyissä kohdissa.
Onko niitä ohjauskilkkeitä uusittu, siellä voi olla muutakin kosketushäiriötä.

Ja jotta nyt jotenkin pysytään aiheessa, niin tuo boosteri kun antaa semmoista kanttiaaltoa ulos, niin se ohjauselektroniikka ei välttämättä tykkää siitä. Voi tosin olla, ettei ole millänsäkään, ei kai tuommoset työkoneisiin tehdyt vehkeet kauhean hienohipiäisiä pitäisi olla.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.12.2013, 21:09
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

uudesta asti temppuillu ja tikun "jalka"vaihdettu
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
motonet laatu on ? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 28 11.09.2010 08:15
AJORAMPPI / Motonet Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 11 11.01.2010 11:46
Motonet Rekisteröimätön Chit-Chat 6 04.06.2009 00:27
Motonet maastotunkki. IHKULAINEN Tekniikka & Jutustelu 40 29.09.2008 19:19
M: moonlight nv-100 valonvahvistin timppa253 O/M/V Muut 13 24.01.2008 20:04


Sivu luotu: 00:51 (GMT +2).