Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #3  
Vanha 09.10.2004, 17:55
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.488
Perusasetus

Jousitustyypin vaihtaminen onnistuu ilman lappusia, niin kun Baxxter sanoikin. Tukivarret pitää olla tehdastekoiset, myöskin panhardi(t). Jos niitä on esim. jatkettu, niin siisti muokkausjäljet ja maalaa paksulla maalilla ettei näy päälle päin. Tuolla olis jotain dokumenttia vastaavasta muutoksesta -> http://citymaasturi.tripod.com/kierre.html . Finlex on just nyt jumissa, joten en pääse kaivaan sulle pykäliä tarkasti...

/* Edit: Nyt toimii Finlex, eli päivitetäänpä tiedot. Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta (779/1998) 11 §, 1 momentti sanoo seuraavaa:

Lainaus:
quote:
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon, mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin tai akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin seuraavin edellytyksin:

a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

c) M1-, M1G-, N1- ja N1G-luokan ajoneuvon jousituksen tyyppi ei muutu;

d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm;

e) mahdollisesti tarvittavat uudet tukivarsien tai jousien kiinnikkeet tai akselisto kokonaisuutena on voitava kiinnittää luotettavasti auton runkopalkkeihin tai muihin riittävän lujuuden omaaviin rakenteisiin; ja

f) muutoskatsastuksessa on tarvittaessa esitettävä luotettava selvitys hitsauslisäaineista ja hitsaustyöstä sekä muutettujen rakenteiden ja omavalmisteisten kiinnikkeiden lujuudesta; hitsaussaumat on esitettävä viimeistelemättöminä, ellei katsastajan kanssa ole muuta sovittu.

Tämä on vanhentunut, ja Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta (1256/2002) kumoaa osan tuosta. Suora lainainaus tuosta uudemmasta asetuksesta: "Liikenne- ja viestintäministeriön päätöksen mukaisesti kumotaan auton rakenteen muuttamisesta 23 päivänä lokakuuta 1998 annetun liikenneministeriön päätöksen (779/1998) 11 §:n 1 momentin c kohta". */

/* Life Begins at 35" */
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kylläpä paperi on nykyään kallista RankkaAnkka Tekniikka & Jutustelu 11 01.01.2008 01:59
Paperi-uaz yyri Chit-Chat 4 30.03.2007 21:07
asiat järjestykseen joojootaa Tekniikka & Jutustelu 9 29.07.2005 22:56
Kynä&Paperi sessiot Tampereella!! trulez Roleplaying Games 0 18.03.2003 00:42
Asiat huonosti? bono Bullshit 0 24.11.2002 15:51


Sivu luotu: 17:21 (GMT +2).