Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 18.07.2012, 17:25
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

eikös esim jos turbottaa koneen, vaihtaa imusarjan ja pensansyöttölaiteet, niin se ole omavalmiste moottori
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 19.07.2012, 08:47
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

...on se vaan lottovoitto olla autoharrastaja suomessa....
no sit pitee kait kans kahtella joku 5.0l v8 missä tehot on sen max 200hp jotta saa leimattua
tai vaan tyytyä päivittämään tuohon kaasari 4.2sen tilalle se 4.0...
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 19.07.2012, 11:14
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pafo Näytä viesti
melkeen Ot: Missä menee rajan että tulkitaan omavalmisteeksi? Riittäiskö että "lainataan" sopivaa ruiskujärjestelmä "jostain"?
Ruiskun asentaminen katsotaan lisäävän tehoa 10 %, ellei muuta osoiteta.

Kansi tarttis olla jostain pienemmästä koneesta tai vähempi reikäinen. Jos pienemmästä niin muutetun moottorin tehon katsotaan tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin. Ei tarttis edes tehonmittaustodistusta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Eli katastuksessa puretaan moottori ja tarkistetaan että siellä on esim. matalapuristeiset saastekoneen männät, joilla saatu tehoa alas ?

Vai riittää että vannoo kautta kiven ja kannon näin olevan ?
No eikö tälle saastekoneelle löytyis sitten valmiitkin tehot? Saattaishan tuokin selitys kelvata jos olis asiallinen selostus koneen sielusta ja tehonmittaustodistus. Epävirallinen tapa kuitenkin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
eikös esim jos turbottaa koneen, vaihtaa imusarjan ja pensansyöttölaiteet, niin se ole omavalmiste moottori
Kyllä tämmösestä tehonmittaustodistus vaaditaan, mutta ei se voi olla pienempi mitä ko. mosalle alunperin luvatut tehot.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 19.07.2012, 17:06
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Tilavuus saa olla 25% isompi ja teho 20% isompi, kuin vertailumoottorin. Tilavuuden puolesta ei siis mitään ongelmaa 4.2 koneeseen verrattuna.

Teho onkin sitten hankalampi, 5.2:ssa on 230hp eli vertailumoottorista pitäisi löytyä vähintään 191,7hp . Ellen nyt ihan väärässä ole niin YJ-Wranglerissa on ollut parhaimmillaan 190hp versiota tuosta 4.0 koneesta, joten ei riitä. Ja 4.2 on vissiin vain 180hp.

TJ-Wranglerissa on sitten varmaan ollut myös uusinta versiota joka on 193hp eli riittää.

Mutta voiko edes vertailumoottorina tilavuudelle käyttää yhtä ja teholle toista moottoria, sitä en tiedä. Samaten kelpaako vertailumoottoriksi YJ:lle TJ:stä löytyvä, tuskin. Tietäisikö Matti varmaksi?
Jeepin 5.2 koneessa on jonkun lähteen mukaan 158kw eli 212hp.
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 19.07.2012, 22:27
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Jeepin 5.2 koneessa on jonkun lähteen mukaan 158kw eli 212hp.
Noin lukee ainakin mun 5.2:en rekisteriotteessa.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 20.07.2012, 05:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Jeps. Tosin ei se taida tähän mitenkään auttaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 20.07.2012, 06:02
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Viestit: 155
Perusasetus

Jaaha meikäläinen on ollut huolimaton lähteiden tarkistamisessa

Eli 5.2 onkin 212hp, no se hieman ehkä helpottaa asiaa. Tällöin YJ:n 180hp moottorikin riittää tehojen puolesta. Ainoa vaan, että nyt kun tarkemmin lukee niin se 180hp olikin jo 4.0 ja tosiaan tuossa 4.2:ssa oli vain 112hp.

Enää jäkin kysymys saako vertailumoottorina teholle käyttää 4.0 mallia ja tilavuudelle 4.2 mallia? Ei kai missään sanota että pitäisi molempiin spekseihin verrata samaa konetta? Lakitekstissä nuo vaatimukset on merkitty omina kohtinaan ja joka kohdassa puhutaan "vertailumoottoreista" monikossa. -> Katsastusinssiä kiusaamaan?

Tuo moottorin massa kannattaa myös tarkistaa, mutta ei kai 5.2 kovin paljoa noita suoria kutosia painavampi ole?

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 20.07.2012, 08:37
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

tuskin se painoa liikaa tuo kun kahtelee kuinka pirusti ne tuolla jenkkilässä noita v8seja ja just noita 5.2 ja 5.9 koneita nostelevat wranglereitten keulalle.
mutta juurikin tuo turhanpäivänen byrokratia haittaa harrastustoimintaa, taitaa olla helpompi vaan vaihtaa tuoreempi 4.0 kone ton 4.2sen tilalle ja olla iha hiljaa, saa olla aika guru katsuri joka hiffaa et hei täs on eri kone, kun ei missään papereis lue et onko kaasari vai ei, ja katalysaattorin se katsuri vaati jo tohonkin pataan vaikka meni päästöistä läpi ilmankin...
__________________
Jeep Wrangler -89 4.0 AT
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 20.07.2012, 09:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.449
Perusasetus

Aika puusilmä itse asiassa saa olla katsuri, jos ei erota kaasaria monipisteruiskusta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 20.07.2012, 16:08
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Mitenkäs muuten tulkitaan tossa moottorinvaihto hommassa pakosarjojen vaihto?

Meinaan 60-luvun lopulla oli Dodge Darttiin ja Plymarin Barracudaan optiona 383cid moottori, jossa joutuvat tilan ahtauden takia käyttämään tukkosia pakosarjoja. Tehoja oli ilmoitettu pikkukopasessa autossa koneelle 280hv, kun taas isommissa koreissa magnumsarjoilla 335hv.

Joten jos tekee tosi ahtaan näköiset omavalmiste pakosrjat, dynolappu kourassa konttorille ja perustelee tilan ahtaudella. Mopen pikkulohkot on huomattavasti leveempiä kun general mistaken pikkulohkot.

Noi dartin paperit sain aikanaan arolta, kun piti isolohko leimata dusterin keulille. Ja tuossa tapauksessa tulkittiin, että alusta on sama 67-69 A-korinen (jolloin 383 oli tarjolla) 70-72 A-korinen. Sitä en muista jatkuko sama tulkinta 73-76, kun niissä edellisiin verratuna on ainakin eri etuylätukivarret ja vissiin vääntösauvat.

Tiedä sitten voisko yj:lle kelvata vertailuks cj7, kun taitavat jakaa vissiin samoja jarru osia.
Sillon löytyis 5.0 litranen vertailumoottoriksi.
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 20.07.2012, 23:09
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
Enää jäkin kysymys saako vertailumoottorina teholle käyttää 4.0 mallia ja tilavuudelle 4.2 mallia?
Tottahan toki, näin se kuuluu ja pitää mennä. Mut pitäisköhän näitä tsätätä vaikka tekniikkapuolella niin ei sotkettas Okan projektistooria.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 20.07.2012 23:15
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 18.09.2012, 16:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Ai ei tuukkaan kasia tähän? Kun näyttää myynnissä olevan sekä auto että luovuttaja-auto moottoreineen.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 18.12.2013, 14:13
jone_P jone_P ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.12.13
Sijainti: Kokkola
Viestit: 2
Perusasetus

Mihis tää homma loppujen lopuks kaatu? Omaan -00 Wrankkuun olen miettinyt koneen vaihtoa, sen takia kiinnostaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeep wrangler -88 4.0l JSJ O/M/V Ajoneuvot 10 25.03.2010 10:34
Ostettu Jeep Wrangler YJ/TJ/LJ offroadjouni O/M/V Ajoneuvot 6 04.01.2009 01:10
jeep wrangler f250 Tekniikka & Jutustelu 2 23.12.2007 19:34
M: Jeep Wrangler YJ 4.0 -92 hiski1 O/M/V Ajoneuvot 0 26.08.2007 21:03
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 2 14.02.2006 15:51


Sivu luotu: 22:31 (GMT +2).