![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Näköjään on joo ollu ongelmia. Ite suosittelin siskolle aikanaan 2002 corollaa 2,0 D4D koneella. Aika kauan on kyllä toiminut toi avensis, yleensä kyseisellä henkilöllä kaikki autot hajoaa aika nopee.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy joo tutkia vielä paremmin. EGR venttiili oli joo sellasen mustan tahnan tukkima kun pari viikkoo sitte sen puhdistin kun ei enää venttiili mennyt kiinni asti ja oli aika ikävä ajella kun ei kone vääntänyt.
Nyt kun vilasin sitä EGR:ää niin näytti aivan märältä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyseinen avensis ostettiin toyota liikkeestä noin 3 vuotta sitten, 200 000 km ajettu ja juuri vaihdettu uusi moottori. Eikä kertoneet miksi vaihdettu.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kannentiiviste vikoja noissa 2,2 on ollut paljon, syöpyy kansi tai lohko. ylensä kansi vaihtoon. ja noissa on jatkettu moottoritakuu, 7vuotta/200tkm, mut ei taida tässä tapauksessa enää auttaa...
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa kysyä asiasta myyjäliikkeestä, jos -10 on laitettu uusi moottori niin kyllä siihen pitäisi jonkinlainen kannanotto merkkiliikkeestä saada...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa kattoo ettei ole turbon kautta laskenut öljyjä koneen imupuolelle. Ja noita koneitahan on noihin tosiaan vaihdettu sen kannen tiivisteen takia kun pakokaasut pääsee sinne jäähdytysnesteen sekaan ja ilmenee ekana ettei tule lämmintä sisälle kun imaisee ilmat tonne lämppärin kennoon ekana. Ja tuo egr on noissa aika murheen ryyni nykyään kaikissa dieseleissä. Ite putsailen joka toisessa öljynvaihdossa tuon polttoöljyllä niin ei kerkee alkaa jumimaan...
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Olen tuota D4D myllyä sen verta tutkinut että voi olla että öljy menee venttiilikopan huohotus letkusta tuonne ahtimen imuputkeen ja sieltä sitten imuilman mukana imusarjaan ja sieltä EGR venttiilille.
Öljyn paine on aika kova, öljyntäyttökorkin kun ottaa koneen käydessä pois niin öljyä ryöppyää pihalle oikein kunnolla. Onko jossakin muualla huohotusputkia kun venttiilikopassa mitkä voi olla tukossa? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KDJ D4D moottorilämmitin | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.09.2009 12:26 |
M: d4d hilux | puskajussi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2007 17:32 |
m: mazda 626 -97 (hukkaa nestettä) | kala | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.04.2007 09:08 |
LJ70:n hukkaa nesteitä | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.01.2007 23:06 |