![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Saiskohan siihen monarkkiin etuvedon jos laittais erillisjousitetun perän laippa pystyssä ja siihen sen leikkurin hihna pyörän ja tietty hihnan. Välitys vaan kohdalleen ja lyhentelee vetotikut.. ei olisi ainakaan ihan on/off veto... ehkä..?
|
|||
|
|||
![]()
Voishan sinne jonku piene murikan saaha mahtumaan, hirveesti ei oo kyllä tiloja. Taidan pistää tämän monarkin ny hold tilaan. Ns. stage1. on saavutettu ku vehjes liikku ja omasta mielestä on turvallista päästää juniori rattiin.
Innostuksen kohteena on nyt toi isoin maasturi eli SJ413. Etten menis innoissaan pilaamaan koko rojektia ni taas olis kysymyksiä. Meinasin tosiaan akseliputkeen pistää vahvikeet, joko pyöreästä putkesta tahi kulmaraudoista kyhäämällä. Ensmäisenä pitäs tietenki mitata onko akseli jo vääntyny. Täytyy nyt myöntää että ei ole mitään hajua miten tuota mittaillaan. Ideoita minulta kyllä löytyy että siitä ei jää kiinni, mutta järkevyys asteen voi sitten jokainen ite miettiä ja mieluusti kertoa heti suoraan että elä ny hyvä mies noi sitä tee. Mittaustapa 1. Voiskos akselin vetästä vanteesta kiinni johonki tukevaan paikkaan esim työpöytään ja sitten vaan pyörittämään. Heittokellokin löytyy että jonkun häkkyrän avulla sais akselin toisesta päästä ja mahdollisimman keskeltä mittailtua mitenkä vemputtaa. Mittaustapa 2. Akseli johonki tasaiselle alustalle ja esim jarrurumpujen alle tasakorkeat pukit ja sitten vaan mittailemaan akseliputkesta maahan. Joku muu mikä? Paljonkos tuommosessa akselissa sais olla heittoa?
|
|||
|
|||
![]()
No niin pikkusenku tulee vielä ikää lisää ja kokemusta ni voi olla että minäkin jotain osaan iha ite tai ainakin osaan kopioda muilta. Söörtsillä löyty yksinkertaine ohje ja sitä sitten aamutoimien jälkee kokeilemaan. Sen verran vielä että toi ei nyt justiinsa ollu se tukevin työpöytä mitä tallista löytyy
![]() Noi kulmaraudat ei nyt oikein kovassa vielä ole, mutta jotakin osviittaa sain aikaseks. Pyöritin noi kulmaraudat eka alas ja mittasin etäisyyden puolen metrin päästä vetarin keskeltä. Sitten pyöräytin samat raudat ylös ja mittailin samalta kohdalta etäisyyden. Kulmarautojen väli oli 13mm pidempi. Tätä sitten komitean kanssa miettimään ja tultiin siihen tulokseen että onhan se vääntyny ![]() Pitää nyt laittaa vielä jarrurummut paikoilleen ja nuo kulmaraudat kunnolla siihin kiinni ja mittailla uudestaan. Sitä minä vaan jäin ihmettelemään että voiko tuo akseli olla noin päinki mutkalla? Minä kun luulin että akselit vääntyy yleensä ns. ylä- / alasuunnassa. Teoriassa autolla on esim peräytetty päin kiveä. Ehken tämä on nyt liian aikasta spekulaatiota, kunnon mittailut ensi ja sitten vasta väännetään kakka housuun.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaveri sorvasi laipat pyörän/perän laakereiden tilalle jonka läpi työnnettiin 30mm akseli. Ei ollut mikään helpoin homma. |
|
|||
|
|||
![]()
Niin tuota mittasitkos murikan reiästä tuon D30mm akselin pinnasta akseliputken pintaan?
|
||||
|
||||
![]()
Oikomis vaiheessa en mittaillut mitään.. silloinkun akseli meni läpi oli akseliputket suorassa.. jäähdytys ja sormet ristissä kokeilemaan lähteekö akseli viälä pois .
|
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun tämä on minun osalta tämmöstä amatöörimäistä puuhastelua ni mitenkä sä sait noi mitat otettua? Kiitos jo etukäteen.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Sj413 vaihdelaatikko ja kone | juti1600 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 27.12.2012 20:55 |
Ostetaan SJ413 kytkinpoljin ja vipu | JMJ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.08.2012 19:43 |
Myyty Vanha 45hp monark perätyönnin sähköstartilla | Jugga | O/M/V Muut | 3 | 29.05.2012 19:34 |
Myyty SJ413 kone ja 5 lovinen loota | Ylermi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.06.2010 21:32 |
Ostetaan sj413 moottori ja laatikko | watipaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 29.05.2009 06:18 |