Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Ja vielä kerran, kiertoliittymässä on AIVAN ERI VÄISTÄMISSÄÄNNÖT, kuin liikenneympyrässä.
Ja siinä ollaan aluepoliittisesti eriarvoisessa asemassa, että Oulussa PISIN moottoritien ramppi lienee LYHEMPI, kuin siellä ruuhkasuomessa lyhin 4-tien ramppi. (-> tästä johtuu se, että täällä tuon lyhyen rampin jälkeen myös hitaammat pääsee moottoritielle, kun kaikki "paikalliset" joustaa/antaa tietä, mutta sitten jouluna/keväällä kun on ruuhkasuomesta tulijoita, niin tuo tieliikennelain kirjain astuu voimaan: turvaetäisyydet, ja se, että rampilta tuleva väistää! Jännä juttu, ruuhkasuomessa vaihdetaan kaistaa moottoritiellä 80 km/h rajoituksella semmoiseen väliin, että väliä jää vajaa 10 metriä molempiin...
|
Kummassakin suunnassa suomenniemeä ajaneena ei ne teidän OULUN rampit ole sen lyhyempiä kuin vanhat moottoriteiden rampit esim Lahdenväylä KehäIII-Järvenpään liittymä. (kummassakohan niitä liittymisiä sinne liikennevirtaan päivässä enempi) ja ihme juttu kun se "Tieliikenne laki" pitäisi olla samankaltainen tulkintoineen koko maassa eikä paikallisilla sopimuksilla täydennetty.
Iisalmessa on tilaa liittyä kun on tehty motari keskelle ei mitään (liikennemäärät suorastaan kauheat